Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Polimerowe bio- i nanomateriały
Sylabus przedmiotu Elektrotechnika z elementami elektroniki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektrotechnika z elementami elektroniki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matermatyka |
W-2 | Fizyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych praw elektrotechniki |
C-2 | Umiejętność wykorzystania urządzeń elektrotechnicznych w technologii chemicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pomiary i nastawianie napięć stałych | 6 |
T-L-2 | Pomiary i nastawianie prądów stałych | 6 |
T-L-3 | Badanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego | 6 |
T-L-4 | Pomiary i nastawianie napięć i prądów sinusoidalnych | 6 |
T-L-5 | Badanie transformatora jednofazowego | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe prawa elektrotechniki | 2 |
T-W-2 | Obwody elektryczne pradu stałego | 2 |
T-W-3 | Obwody elektryczne pradu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe | 2 |
T-W-4 | Zjawisko indukcji elektromagnetycznej | 1 |
T-W-5 | Maszyny elektryczne: pradnice, silniki, transformatory | 2 |
T-W-6 | Instalacje elektryczne | 1 |
T-W-7 | Miernictwo elektryczne | 1 |
T-W-8 | Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone. | 2 |
T-W-9 | Podstawowe urzadzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy zasilajace. | 1 |
T-W-10 | Układy cyfrowe: elementy logiczne, przetworniki analogowo-cyfrowe, pamieci półprzewodnikowe, systemy mikroprocesorowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 10 |
A-L-3 | przygotowanie sprawozdań | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci podczas zajec |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_B14_W01 Student bedzie znał podstawowe prawa elektrotechniki | Nano_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-5, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_B14_U01 potrafi identyfikować stan urządzeń elektrotechnicznych | Nano_1A_U09 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-3, M-4 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_B14_K01 organizuje i opracowuje badania urządzeń i układów elektrotechniki | Nano_1A_K01, Nano_1A_K02 | — | — | C-2 | T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_B14_W01 Student bedzie znał podstawowe prawa elektrotechniki | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe prawa elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_B14_U01 potrafi identyfikować stan urządzeń elektrotechnicznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi identyfikować i charakteryzować najważniejsze zjawiska zachodzące e obwodach elektrycznych. Wiedza studenta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_B14_K01 organizuje i opracowuje badania urządzeń i układów elektrotechniki | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zorganizować i przeprowadzić badania urządzeń elektrotechniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2007
- Z. Majerowska, Cwiczenia z podstaw elektrotechniki dla chemików, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1976
Literatura dodatkowa
- E. Koziej, B. Sochon, Elektrotechnika i elektronika, PWN, Warszawa, 1986