Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne
Sylabus przedmiotu Zasady projektowania i modelowania materiałów nanostrukturalnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasady projektowania i modelowania materiałów nanostrukturalnych | ||
Specjalność | Nanomateriały funkcjonalne | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych i wykładów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z zagadnieniami dotyczącymi projektowania i modelowania materiałów nanostrukturalnych. |
C-2 | Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności posługiwania się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Opanowanie prostych symulacji komputerowych na wybranych przykładach nanomateriałów. | 15 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie samodzielnego projektu z zakresu projektowania i modelowania materiałów nanostrukturalnych | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Symulacje komputerowe zmian ciecz-ciało stałe nanocząstek metali alkalicznych | 2 |
T-W-2 | Modelowanie syntezy nanokropek kwantowych | 2 |
T-W-3 | Symulacja molekularna-strukturalna charakterystyka materiałow nano- i mezoporowatych | 2 |
T-W-4 | Teoretyczne aspekty strukturalne, energetyczne i reaktywności jednościennych nanorurek węglowych | 3 |
T-W-5 | Molekularno-dynamiczne symulacje termicznej stabilności nanomateriałów węglowych | 2 |
T-W-6 | Modelowanie i symulacja nanorurek węglowych | 2 |
T-W-7 | Ab initio symulacja fotoindukowanego transferu elektronów w układzie molekuła-półprzewodnik | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do laboratoriów na podstawie wykładów i dostępnej literatury | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 6 |
A-L-4 | Konsultacje u prowadzącego zajęcia | 4 |
30 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Ucestnictwo w zajeciach | 15 |
A-P-2 | Zebranie literatury z zakresu tematyki prokektu | 5 |
A-P-3 | wykonanie indywidualnego projektu | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie się z dostępną literaturą | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 8 |
A-W-4 | Konsultacje u prowadzącego zajecia | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
M-3 | Przygotowanie projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajeciach laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajeć laboratoryjnych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykladu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_D1-06_W01 Student ma podstawowa wiedzę na temat metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | Nano_1A_W06, Nano_1A_W11 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-4 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_D1-06_U01 Student potrafi posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | Nano_1A_U07, Nano_1A_U11 | — | — | C-2 | T-L-1, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_D1-06_K01 Student wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespół do skutecznego realizowania zamierzonych celów. | Nano_1A_K03, Nano_1A_K04 | — | — | C-2 | T-L-1, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_D1-06_W01 Student ma podstawowa wiedzę na temat metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | 2,0 | Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym podstawowej wiedzy z zakresu metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. |
3,0 | Student opanował w 60% podstawową wiedzę z zakresu metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | |
3,5 | Student opanował w 70% podstawową wiedzę z zakresu metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | |
4,0 | Student opanował w 80% podstawową wiedzę z zakresu metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | |
4,5 | Student opanował w 90% podstawową wiedzę z zakresu metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | |
5,0 | Student w pełni opanował podstawową wiedzę z zakresu metod, technik oraz narzędzi wykorzystywanych do projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_D1-06_U01 Student potrafi posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. | 2,0 | Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych.Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych.Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych.Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Student potrafi, w stopniu większym, niż dobry posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych.Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Student w pełni potrafi posługiwać się odpowiednimi metodami, technikami oraz narzędziami do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w zakresie projektowania, modelowania i symulacji materiałów nanostrukturalnych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_D1-06_K01 Student wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespół do skutecznego realizowania zamierzonych celów. | 2,0 | Student nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonych zadań i nie potrafi zmotywować zespołu do skutecznego realizowania zamierzonych celów. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespołu do skutecznego realizowania zamierzonych celów. | |
3,5 | Student w stopniu większym, niż dostateczny wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespołu do skutecznego realizowania zamierzonych celów. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespołu do skutecznego realizowania zamierzonych celów. | |
4,5 | Student w stopniu większym, niż dobrym wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespołu do skutecznego realizowania zamierzonych celów. | |
5,0 | Student w pełni wykazuje aktywną postawę przy realizacji określonych zadań i potrafi zmotywować zespołu do skutecznego realizowania zamierzonych celów. |
Literatura podstawowa
- Balbuena Perla, Nanomaterials: Design and Simulations, Springer, 2006