Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych
Sylabus przedmiotu Laboratorium prac przejściowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium prac przejściowych | ||
Specjalność | Inżynieria procesów ekoenergetyki | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zdzisław Jaworski <Zdzislaw.Jaworski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z poprzednich semestrów wymienionych w programie studiów dla specjalności inżynieria procesów ekoenergetyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności inżynieria procesów ekoenergetyki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej, na przykład w zależności od charakteru pracy: zebranie literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie materiałów i odczynników, opracowanie metod pomiarowych i obliczeniowych, przygotowanie aparatury, pomiary wstępne, wstępne symulacje komputerowe, itp. | 120 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 120 |
A-L-2 | praca własna studenta | 90 |
210 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Obserwacja postępów pracy studenta przez nauczyciela |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C04-14_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej. | ICHP_2A_W03, ICHP_2A_W04, ICHP_2A_W06, ICHP_2A_W10 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C04-14_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów | ICHP_2A_U01 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
ICHP_2A_C04-14_U02 student potrafi przygotować opracowanie wyników badań z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej. | ICHP_2A_U03 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
ICHP_2A_C04-14_U03 student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącyą zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | ICHP_2A_U03 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
ICHP_2A_C04-14_U04 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakres inżynierii chemicznej i procesowej. | ICHP_2A_U07, ICHP_2A_U08, ICHP_2A_U10, ICHP_2A_U15 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C04-14_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego; potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy | ICHP_2A_K01, ICHP_2A_K06 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C04-14_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej. | 2,0 | |
3,0 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe operacje i procesy z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C04-14_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w stopniu podstawowym pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury i na tej podstawie formułować raporty | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C04-14_U02 student potrafi przygotować opracowanie wyników badań z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej. | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przygotować podstawowe opracowanie wyników badań z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C04-14_U03 student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącyą zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C04-14_U04 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakres inżynierii chemicznej i procesowej. | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w podstawowym wymiarze wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu inżynirii chemicznej i procesowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C04-14_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego; potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | stuent w podstawowym wymiarze posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotulski Z., Szczepański W., Rachunek błędów dla inżyniera, WNT, Warszawa, 2004
- Praca zbiorowa pod red. Szydłowski H., Teoria pomiarów, WNT, Warszawa, 1981
Literatura dodatkowa
- Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło C., Zarzycki Z., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985, 1
- Pohorecki R., Wroński S., Kinetyka i termodynamika procesów inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1977
- Koch R. Noworyta A., Procesy mechaniczne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1998
- Paderewski M., Podstawy inżynierii chemicznej. Procesy przepływowe i cieplne, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1993
- Hobler T., Ruchciepła i wymienniki, WNT, Warszawa, 1986
- Wiśniewski T., Wiśniewski S., Wymiana ciepła, WNT, Warszawa, 2000
- Hobler T., Dyfuzyjny ruch masy i absorbery, WNT, Warszawa, 1976
- Pohorecki R., Wroński S., Kinetyka i termodynamika procesów inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1977
- Szarawara J., Skrzypek J., Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych, WNT, Warszawa, 1980
- Sieniutycz S., Optymalizacja w inżynierii procesowej, WNT, Warszawa, 1978
- Kamieński J., Mieszanie układów wielofazowych, WNT, Warszawa, 2004
- Stręk F., Mieszanie i mieszalniki, WNT, Warszawa, 1981
- Paderewski M.L., Procesy adsorpcyjne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1999
- Jaworski Z., Numeryczna mechanika płynów w inżynierii chemicznej i procesowej, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2005