Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N1)
Sylabus przedmiotu Zasady zdrowego stylu życia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasady zdrowego stylu życia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Połom <Ewa.Polom@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza w zakresie kultury fizycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | student ma wiedzę z zakresu treści programowych przedmiotu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady sdrowego odżywiania. Dieta a ćwiczenia. Dobór odpowiedniego rodzaju aktywnosci fizycznej. Przykładowy plan treningowy | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym przedmiot | 40 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 9 |
A-W-4 | zaliczenie | 1 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie prezentacji lub referatu nt. wybranego zagadnienia dotyczącego zasad zdrowego stylu życia oraz ocena aktywności na zajęciach i konsultacjach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_1A_A05_W01 student ma wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia | ICHP_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_1A_A05_U01 Student ma umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce | ICHP_1A_U05 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_1A_A05_K01 Student ma świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska ( zdrowa zywność, wymagania wysokiego stopnia ochrony zasobów naturalnych) | ICHP_1A_K04, ICHP_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_1A_A05_W01 student ma wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawowa wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_1A_A05_U01 Student ma umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_1A_A05_K01 Student ma świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska ( zdrowa zywność, wymagania wysokiego stopnia ochrony zasobów naturalnych) | 2,0 | |
3,0 | świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pitchford P., Odżywianie dla zdrowia, Galaktyka, Łódź, 2010
- Carper Jean, Żywność twój cudowny lek, Vesper, Poznań, 2008
- Biernat J., Żywienie, żywność a zdrowie, ASTRUM, Wrocław, 2001
- Wieczorek-Chełmińska Z., Zasady żywienia i dietetyka stosowana, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 1992
Literatura dodatkowa
- Henryk Jasiak, Współczesny Herkules, Sport i Turystyka, warszawa, 1984
- S. Owczarek, M. Bondarowicz, zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1997
- Brzozowska A. (red.), Składniki mineralne w żywieniu człowieka, Biblioteczka Olimpiady Wiedzy o Żywieniu, Wyd. AR, Poznań, 1999
- Brzozowska A., Gawęcki J. (red.):, Woda w żywieniu i jej źródła, Biblioteczka Olimpiady Wiedzy o Żywieniu,Wyd. AR, Poznań, 2006
- Joe Weider, przeklad A.R. Michalak, Kulturystyka. System Joe Weidera., Zaklady Graficzne, Katowice, 1996