Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (N3)
Sylabus przedmiotu Science and the ethos of academic teacher:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor inżynier | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Science and the ethos of academic teacher | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksander Butrynowski <Aleksander.Butrynowski@zut.edu.pl>, Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Zbigniew Zychowicz <Zbigniew.Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of philosophy, ethics and methodology of science. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After completing the course, doctoral candidate will have knowledge of the conceptual recognition of ethical issues in scientific work and teaching and get skills policy evaluation ethos academic teacher in working life. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ethics as a discipline of knowledge and morality as its subject-matter, including the main ethical positions, morality as a regulator of human relationships. | 2 |
T-A-2 | The main levels of ethical connotation in the campus academic work and teaching. The ethical aspects of the relationship the master-student, student-master. The field of moral conflict in those relationships-case studies. | 2 |
T-A-3 | The theoretical and the practical side of ethos. Scientific discovery, creativity in the context of moral values and the qualifying criteria. | 2 |
T-A-4 | Sense and nonsense of professional codes of ethics | 2 |
T-A-5 | In search of the values academic ethos: an analysis of the values according to the proposals contained in the student code of Values adopted by the Senate of JAGIELLONIAN UNIVERSITY (23. 06. 2003) | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in activities | 10 |
A-A-2 | Prepare for the exercise. | 18 |
A-A-3 | Consultation | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Panel discussion |
M-2 | instance and the presentations of students |
M-3 | exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Rating activity during exercise |
S-2 | Ocena formująca: Rating value of instances and the passing score. |
S-3 | Ocena podsumowująca: credit |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A08_W01 Posiada wiedzę w zakresie pojęciowego ujęcia zagadnień etycznych w pracy naukowej i dydaktycznej. | ChE_3-_W09 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A08_U01 Potrafi analizować kazusy z pracy naukowej i dydaktycznej w kontekście etyki. Potrafi w praktyce zastosować elementy etosu | ChE_3-_U06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A08_K01 W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etosu nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość relacji interpersonalnych. | ChE_3-_K02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A08_W01 Posiada wiedzę w zakresie pojęciowego ujęcia zagadnień etycznych w pracy naukowej i dydaktycznej. | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę w zakresie pojęciowego ujęcia zagadnień etycznych w pracy naukowej i dydaktycznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A08_U01 Potrafi analizować kazusy z pracy naukowej i dydaktycznej w kontekście etyki. Potrafi w praktyce zastosować elementy etosu | 2,0 | |
3,0 | Potrafi analizować kazusy z pracy naukowej i dydaktycznej w kontekście etyki. Potrafi w praktyce zastosować elementy etosu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A08_K01 W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etosu nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość relacji interpersonalnych. | 2,0 | |
3,0 | Przejawia podstawowe kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Koepsell David, Scientific Integrity and Research Ethics: An Approach from the Ethos of Science, Springer, 2017
- Krimsky Sheldon, Science in the Private Interest: Has the Lure of Profits Corrupted Biomedical Research, Rowman & Littlefield Publishers, 2004
Literatura dodatkowa
- Harris Sam, The Moral Landscape: How Science Can Determine Human Values, Free Press; Reprint edition, 2011