Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (N3)
Sylabus przedmiotu Branch seminar III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor inżynier | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Branch seminar III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Obtained course credits with reference to the subjects realized during S1 and S2 levels |
W-2 | Obtained course credits with reference to the subjects realized in previous semesters and required by the PhD study programme |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Making PhD students acquainted with the newest achievements in chemical technology/engineering. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | The newest trends in chemical technology/engineering presented by distinguished invited specialists from other institutions | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in seminars. Activity in discussion. | 8 |
A-S-2 | Homework- preparation for seminars. | 22 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment based on participation in seminars. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D14_W01 PhD student possesses specialized knowledge in the area of selected subjects related to chemical technology and/or engineering | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
ChE_3-_D14_W02 PhD student possesses specialized knowledge in the area of chemical technology/engineering related to the issues presented during seminar by the invited specialists. | ChE_3-_W03 | — | — | — | M-1 | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D14_U01 PhD student can evaluate and analyze information presented during seminar | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
ChE_3-_D14_U02 PhD student can acquire and analyze in a critical manner the information presented during seminar | ChE_3-_U02 | — | — | — | M-1 | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D14_K01 PhD student understands the need to forward important information in the area of chemical technology and chemical engineering by distinguished specialists in these fields | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
ChE_3-_D14_K02 PhD student understands the need to forward knowledge in the area of chemical technology and chemical engineering by the distinguished specialists | ChE_3-_K02 | — | — | — | M-1 | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D14_W01 PhD student possesses specialized knowledge in the area of selected subjects related to chemical technology and/or engineering | 2,0 | |
3,0 | Active participation in seminar | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChE_3-_D14_W02 PhD student possesses specialized knowledge in the area of chemical technology/engineering related to the issues presented during seminar by the invited specialists. | 2,0 | |
3,0 | Active participation in seminar | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D14_U01 PhD student can evaluate and analyze information presented during seminar | 2,0 | |
3,0 | Participation in seminar, activity during discussion | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChE_3-_D14_U02 PhD student can acquire and analyze in a critical manner the information presented during seminar | 2,0 | |
3,0 | Active participation in seminar | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D14_K01 PhD student understands the need to forward important information in the area of chemical technology and chemical engineering by distinguished specialists in these fields | 2,0 | |
3,0 | Participation in seminar, activity during discussion | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChE_3-_D14_K02 PhD student understands the need to forward knowledge in the area of chemical technology and chemical engineering by the distinguished specialists | 2,0 | |
3,0 | Active participation in seminar | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literature associated with subjects presented during seminar, 2011