Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (N3)
Sylabus przedmiotu Progress in PhD work (PhD seminar) III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor inżynier | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Progress in PhD work (PhD seminar) III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the content of the 2nd level courses: chemical technology or chemical engineering |
W-2 | Knowledge of the content of the course „Progress in PhD work (PhD seminar)” presented during 1st and 2nd semesters. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Formation of a PhD student’s ability to present the concept of a PhD work realized in the area of chemical technology or chemical engineering disciplines. |
C-2 | Formation of a PhD student’s ability to discuss on a subject related to the proposed concept of a PhD work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | PhD students’ presentations of concepts of their PhD work. Discussion on the presentations between the seminar participants. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in seminars. | 15 |
A-S-2 | Preparation of a presentation related to the PhD work concept. | 8 |
A-S-3 | Preparation for discussion in the area of the content presented in the seminar programme. | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical methods: seminar. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment based of PhD student’s activity during seminars. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Assessment based on given presentation and activity in discussion during seminars. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D05_W01 PhD student possesses detailed knowledge with a theoretical background in the area of research problems related to chemical technology or chemical engineering. | ChE_3-_W06 | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D05_U01 PhD student can assess possibilities of utilization of new reports and methods in the area of the realized PhD work. | ChE_3-_U10 | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D05_K01 PhD student can think and act in a creative manner in the area of formulation of PhD work concepts | ChE_3-_K01 | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D05_W01 PhD student possesses detailed knowledge with a theoretical background in the area of research problems related to chemical technology or chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | PhD student is able to explain on a basis level the issues necessary to formulate the PhD work concept | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D05_U01 PhD student can assess possibilities of utilization of new reports and methods in the area of the realized PhD work. | 2,0 | |
3,0 | PhD student can on a basis level evaluate new solutions in the area of the PhD work subject | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D05_K01 PhD student can think and act in a creative manner in the area of formulation of PhD work concepts | 2,0 | |
3,0 | PhD student can on a basis level think in a creative manner in the area of formulation of PhD work concepts | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Kraśniewski, Jak pisać rozprawę doktorską, http:// cygnus.tele.pw.edu.pl/~andrzej/TPdokt/wykład-pdf/TPdokt-rozprawa.pdf