Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S2)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Przedmiot społeczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki ścisłe, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmiot społeczny | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o psychologii społecznej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie ogólnych aspektów znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery zawodowej i psychologii przywództwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie edukacji i samorozwoju - cele, wartości, praktyki, zasady, edukacja spersonalizowana, turoring, coaching, mentoring, rozwój naukowy. | 5 |
T-W-2 | Motywacja - czynniki, narzędzia coachingowe, tutorskie | 10 |
T-W-3 | Planowanie kariery - narzędzia rowojowe, poznanie swoich silnych stron, osobowości pracowniczej, talentów, umiejętności, roli w grupie, stylu przywództwa, | 15 |
T-W-4 | Przywództwo i biznes - zarządzanie sobą, mozaikowość rynku pracy, cechy pracowników cenione przez pracodawców, zasady budowania relacji, zakłócenia w relacjach interpersonalnych, komunikacja w sytuacjach trudnych. | 15 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-W-2 | Konsultacje | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 25 |
A-W-4 | Zaliczenie | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedialny wykład informacyjny wzbogacony o interaktywne warsztaty i ćwiczenia, dyskusje i gry dydaktyczne, filmy tematyczne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Esej na wybrany temat po zakończeniu semestru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_A01b_W01 Posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz podstawowych aspektów psychologii przywództwa w świetle współczesnych zmian społecznych. | Ch_2A_W13 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_A01b_U01 Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, dostrzegać problemy, oceniać ich znaczenie i zmiany związane z kondycją człowieka we współczesnym świecie. | Ch_2A_U07 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_A01b_K01 Ma świadomość znaczenia zagadnień edukacyjnych i samokształcenia dla rozwoju własnego i współczesnego świata. | Ch_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_A01b_W01 Posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz podstawowych aspektów psychologii przywództwa w świetle współczesnych zmian społecznych. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz aspektów psychologii przywództwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_A01b_U01 Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, dostrzegać problemy, oceniać ich znaczenie i zmiany związane z kondycją człowieka we współczesnym świecie. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym student ma umiejętności niezbędne do zaplanowania ścieżki swojego rozwoju osobistego i kariery zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_A01b_K01 Ma świadomość znaczenia zagadnień edukacyjnych i samokształcenia dla rozwoju własnego i współczesnego świata. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym posiada kompetencje niezbędne do zaplanowania rozwoju osobistego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Goleman D., Inteligencja społeczna, Rebis, Poznań, 2013
- Zimbardo P.G., Gerring R.J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa, 2012
- Seligman M.E., Optymizmu można się nauczyć: jak zmienić swoje myślenie i swoje życie, Media Rodzina, Poznań, 2002
- Santorski J., Alchemia kariery, Dom Wydawniczy Jarosław Szulski & CO., Warszawa, 2012
- Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań, 2012