Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S2)
specjalność: Chemia bioorganiczna

Sylabus przedmiotu Przedmiot społeczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki ścisłe, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedmiot społeczny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o psychologii społecznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie ogólnych aspektów znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery zawodowej i psychologii przywództwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Znaczenie edukacji i samorozwoju - cele, wartości, praktyki, zasady, edukacja spersonalizowana, turoring, coaching, mentoring, rozwój naukowy.5
T-W-2Motywacja - czynniki, narzędzia coachingowe, tutorskie10
T-W-3Planowanie kariery - narzędzia rowojowe, poznanie swoich silnych stron, osobowości pracowniczej, talentów, umiejętności, roli w grupie, stylu przywództwa,15
T-W-4Przywództwo i biznes - zarządzanie sobą, mozaikowość rynku pracy, cechy pracowników cenione przez pracodawców, zasady budowania relacji, zakłócenia w relacjach interpersonalnych, komunikacja w sytuacjach trudnych.15
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Konsultacje15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia25
A-W-4Zaliczenie5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Multimedialny wykład informacyjny wzbogacony o interaktywne warsztaty i ćwiczenia, dyskusje i gry dydaktyczne, filmy tematyczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Esej na wybrany temat po zakończeniu semestru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ch_2A_A01b_W01
Posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz podstawowych aspektów psychologii przywództwa w świetle współczesnych zmian społecznych.
Ch_2A_W13C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ch_2A_A01b_U01
Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, dostrzegać problemy, oceniać ich znaczenie i zmiany związane z kondycją człowieka we współczesnym świecie.
Ch_2A_U07C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ch_2A_A01b_K01
Ma świadomość znaczenia zagadnień edukacyjnych i samokształcenia dla rozwoju własnego i współczesnego świata.
Ch_2A_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Ch_2A_A01b_W01
Posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz podstawowych aspektów psychologii przywództwa w świetle współczesnych zmian społecznych.
2,0
3,0W stopniu podstawowym posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz aspektów psychologii przywództwa.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Ch_2A_A01b_U01
Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, dostrzegać problemy, oceniać ich znaczenie i zmiany związane z kondycją człowieka we współczesnym świecie.
2,0
3,0W stopniu podstawowym student ma umiejętności niezbędne do zaplanowania ścieżki swojego rozwoju osobistego i kariery zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Ch_2A_A01b_K01
Ma świadomość znaczenia zagadnień edukacyjnych i samokształcenia dla rozwoju własnego i współczesnego świata.
2,0
3,0W stopniu podstawowym posiada kompetencje niezbędne do zaplanowania rozwoju osobistego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Goleman D., Inteligencja społeczna, Rebis, Poznań, 2013
  2. Zimbardo P.G., Gerring R.J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa, 2012
  3. Seligman M.E., Optymizmu można się nauczyć: jak zmienić swoje myślenie i swoje życie, Media Rodzina, Poznań, 2002
  4. Santorski J., Alchemia kariery, Dom Wydawniczy Jarosław Szulski & CO., Warszawa, 2012
  5. Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie edukacji i samorozwoju - cele, wartości, praktyki, zasady, edukacja spersonalizowana, turoring, coaching, mentoring, rozwój naukowy.5
T-W-2Motywacja - czynniki, narzędzia coachingowe, tutorskie10
T-W-3Planowanie kariery - narzędzia rowojowe, poznanie swoich silnych stron, osobowości pracowniczej, talentów, umiejętności, roli w grupie, stylu przywództwa,15
T-W-4Przywództwo i biznes - zarządzanie sobą, mozaikowość rynku pracy, cechy pracowników cenione przez pracodawców, zasady budowania relacji, zakłócenia w relacjach interpersonalnych, komunikacja w sytuacjach trudnych.15
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Konsultacje15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia25
A-W-4Zaliczenie5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCh_2A_A01b_W01Posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz podstawowych aspektów psychologii przywództwa w świetle współczesnych zmian społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCh_2A_W13ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poznanie ogólnych aspektów znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery zawodowej i psychologii przywództwa.
Treści programoweT-W-4Przywództwo i biznes - zarządzanie sobą, mozaikowość rynku pracy, cechy pracowników cenione przez pracodawców, zasady budowania relacji, zakłócenia w relacjach interpersonalnych, komunikacja w sytuacjach trudnych.
T-W-1Znaczenie edukacji i samorozwoju - cele, wartości, praktyki, zasady, edukacja spersonalizowana, turoring, coaching, mentoring, rozwój naukowy.
T-W-3Planowanie kariery - narzędzia rowojowe, poznanie swoich silnych stron, osobowości pracowniczej, talentów, umiejętności, roli w grupie, stylu przywództwa,
T-W-2Motywacja - czynniki, narzędzia coachingowe, tutorskie
Metody nauczaniaM-1Multimedialny wykład informacyjny wzbogacony o interaktywne warsztaty i ćwiczenia, dyskusje i gry dydaktyczne, filmy tematyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Esej na wybrany temat po zakończeniu semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu podstawowym posiada wiedzę z zakresie znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery oraz aspektów psychologii przywództwa.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCh_2A_A01b_U01Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, dostrzegać problemy, oceniać ich znaczenie i zmiany związane z kondycją człowieka we współczesnym świecie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCh_2A_U07potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Poznanie ogólnych aspektów znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery zawodowej i psychologii przywództwa.
Treści programoweT-W-3Planowanie kariery - narzędzia rowojowe, poznanie swoich silnych stron, osobowości pracowniczej, talentów, umiejętności, roli w grupie, stylu przywództwa,
T-W-1Znaczenie edukacji i samorozwoju - cele, wartości, praktyki, zasady, edukacja spersonalizowana, turoring, coaching, mentoring, rozwój naukowy.
T-W-2Motywacja - czynniki, narzędzia coachingowe, tutorskie
T-W-4Przywództwo i biznes - zarządzanie sobą, mozaikowość rynku pracy, cechy pracowników cenione przez pracodawców, zasady budowania relacji, zakłócenia w relacjach interpersonalnych, komunikacja w sytuacjach trudnych.
Metody nauczaniaM-1Multimedialny wykład informacyjny wzbogacony o interaktywne warsztaty i ćwiczenia, dyskusje i gry dydaktyczne, filmy tematyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Esej na wybrany temat po zakończeniu semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu podstawowym student ma umiejętności niezbędne do zaplanowania ścieżki swojego rozwoju osobistego i kariery zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCh_2A_A01b_K01Ma świadomość znaczenia zagadnień edukacyjnych i samokształcenia dla rozwoju własnego i współczesnego świata.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCh_2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z literaturą naukową i popularnonaukową związaną z chemią i dziedzinami pokrewnymi w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
Cel przedmiotuC-1Poznanie ogólnych aspektów znaczenia edukacji i samoedukacji, planowania kariery zawodowej i psychologii przywództwa.
Treści programoweT-W-1Znaczenie edukacji i samorozwoju - cele, wartości, praktyki, zasady, edukacja spersonalizowana, turoring, coaching, mentoring, rozwój naukowy.
T-W-2Motywacja - czynniki, narzędzia coachingowe, tutorskie
T-W-3Planowanie kariery - narzędzia rowojowe, poznanie swoich silnych stron, osobowości pracowniczej, talentów, umiejętności, roli w grupie, stylu przywództwa,
T-W-4Przywództwo i biznes - zarządzanie sobą, mozaikowość rynku pracy, cechy pracowników cenione przez pracodawców, zasady budowania relacji, zakłócenia w relacjach interpersonalnych, komunikacja w sytuacjach trudnych.
Metody nauczaniaM-1Multimedialny wykład informacyjny wzbogacony o interaktywne warsztaty i ćwiczenia, dyskusje i gry dydaktyczne, filmy tematyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Esej na wybrany temat po zakończeniu semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu podstawowym posiada kompetencje niezbędne do zaplanowania rozwoju osobistego.
3,5
4,0
4,5
5,0