Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia ogólna i analityka chemiczna
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki ścisłe, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Żwir <Marek.Zwir@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia ogólna, Technologia Chemiczna, Chemia Nieorganiczna, Chemia Organiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z: 1. Procesami technologii chemicznej, stosowanymi w przemyśle, technologiami, urządzeniami i surowcami 2. Sposobami zarządzania i organizacji produkcji 3. Stosowaną w praktyce automatyką i sposobami sterowania procesami 4. Procesami projektowania urządzeń i technologii, i procedurami ich wdrażania 5. Sposobami wykorzystania surowców, energii i odpadów w procesach przemysłowych 6. Zapoznaniem się z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa dotyczącymi stosowanych urządzeń i surowców. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w ramach odbywanej praktyki zawodowej | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Pokaz |
M-3 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-4 | Ćwiczenia produkcyjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_P01_W01 Student posiada wiedzę o materiałach, technologiach i procesach zachodzących w zakładach przemysłowych | KCh_1A_W10, KCh_1A_W11, KCh_1A_W13 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_P01_U01 Student potrafi ocenić i dokonać wyboru procesu technologicznego lub zmianić/dostosować proces terchnologiczny, potrafi wykonywać typowe czynności związane z prowadzeniem procesu przemyśłowego | KCh_1A_U15, KCh_1A_U01, KCh_1A_U02, KCh_1A_U05, KCh_1A_U14 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_P01_K01 Student posiada zdolność do wykorzystania wiedzy o procesach przemysłowych i posiadanych umiejętności w trakcie kontaktów ze współpracownkami i społeczeństwem oraz pracy na jego potrzeby | KCh_1A_K03, KCh_1A_K05 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_P01_W01 Student posiada wiedzę o materiałach, technologiach i procesach zachodzących w zakładach przemysłowych | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy przewidzianej w programie praktyki |
3,0 | Student posiadł w wystarczającym stopniu podstawową wiedzę przewidzianą w programie praktyki | |
3,5 | Student posiadł wiedzę przewidzianą w programie praktyki w stopniu nieznacznie wyższym niż wystarczający | |
4,0 | Student posiadł wiedzę przewidzianą w programie praktyki w stopniu dobrym | |
4,5 | Student umie wykorzystać informacjevzdobyte w czasie odbywania praktyki Student Student posiadł wiedzę przewidzianą w programie praktyki w stopniu wyższym niż dobry | |
5,0 | Student posiadł wiedzę przewidzianą w programie praktyki w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_P01_U01 Student potrafi ocenić i dokonać wyboru procesu technologicznego lub zmianić/dostosować proces terchnologiczny, potrafi wykonywać typowe czynności związane z prowadzeniem procesu przemyśłowego | 2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności przewidzianych w programie praktyki |
3,0 | Student posiadł w wystarczającym stopniu podstawowe umiejętności przewidziane w programie praktyki | |
3,5 | Student posiadł umiejętności przewidziane w programie praktyki w stopniu nieznacznie wyższym niż wystarczający | |
4,0 | Student posiadł umiejętności przewidziane w programie praktyki w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiadł umiejętności przewidziane w programie praktyki w stopniu wyższym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi Student posiadł umiejętności przewidziane w programie praktyki w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_P01_K01 Student posiada zdolność do wykorzystania wiedzy o procesach przemysłowych i posiadanych umiejętności w trakcie kontaktów ze współpracownkami i społeczeństwem oraz pracy na jego potrzeby | 2,0 | Student nie posiada podstawowych kompetencji przewidzianych w programie praktyki |
3,0 | Student posiadł w wystarczającym stopniu podstawowe kompetencje przewidziane w programie praktyki | |
3,5 | Student posiadł kompetencje przewidziane w programie praktyki w stopniu nieznacznie wyższym niż wystarczający | |
4,0 | Student posiadł kompetencje przewidziane w programie praktyki w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiadł kompetencje przewidziane w programie praktyki w stopniu wyższym niż dobry | |
5,0 | Student posiadł kompetencje przewidziane w programie praktyki w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Materiały informacyjne dostarczone przez firmę, 2011