Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia ogólna i analityka chemiczna
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki ścisłe, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy matematyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami rysunku technicznego oraz programu AutoCAD. Ukształtowanie u studentów umiejętności czytania i wykonania rysunków technicznych prostych obiektów ręcznie oraz za pomocą programu AutoCAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rzutowanie prostokątne. Rzutowanie aksonometryczne. Aksonometria prostokątna dwuwymiarowa. Przekroje. Wymiarowanie prostych detali. Wykorzystanie programu AutoCAD do rysowania obiektów i ich wymiarowania. Zaliczenie. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rzuty. Aksonometria. Wymiarowanie. Zasady prawidłowego wymiarowania. AutoCAD - podstawy obsługi programu. Rysunki złożeniowe. Zaliczenie wykładów. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. Praca własna studenta. Przygotwanie się studenta do zaliczenia zajęć laboratoryjnych. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. Praca własna studenta. Przygotowaniesię się studenta do zaliczenia wykladów. | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny (metoda podająca). |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem programu AutoCAD (metody praktyczne). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne (wykład) |
S-2 | Ocena formująca: Wykonanie rysunku obiektu ręcznie i z zastosowaniem programu AutoCAD |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C05_W01 Student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiazywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | KCh_1A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C05_U01 Student potrafi posługiwać się programem AutoCAD w zakresie podstawowym. | KCh_1A_U04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C05_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej. | KCh_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C05_W01 Student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiazywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody stosowane przy rozwiązywaniu prosych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C05_U01 Student potrafi posługiwać się programem AutoCAD w zakresie podstawowym. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi posługiwać się programem AutoCAD w zakresie podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C05_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie potrzebę poszerzania wiedzy w zakresie metod stosowanych w grafice inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobrzański T., Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2001
- Pikoń A., AutoCAd 2000, Wydawnictwo helion, Gliwice, 2000
- Masiuk S., Rysunek techniczny dal chemików, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecońskiej, Szczecin, 1986
Literatura dodatkowa
- Graf J., Ćwiczenia programu AutoCAD 2000, Wydawnictwo Mlkom, Warszawa, 1999