Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Zmuda <Arkadiusz.Zmuda@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego, podstawowego i kierunkowego oraz przedmiotów specjalnościowych, w szczególności z zakresu ochrony własności intelektualnej, rysunku technicznego, podstaw konstrukcji maszyn, siłowni okrętowych, silników i układów napędowych oraz pomp, sprężarek i wentylatorów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych. |
C-2 | Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania. |
C-3 | Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie. | 28 |
T-P-2 | Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Zebranie materiałów związanych z tematem pracy przejściowej. | 20 |
A-P-3 | Opracowanie końcowe tematyki pracy przejściowej w zwartej formie. | 45 |
A-P-4 | Przygotowanie wyników pracy w formie prezentacji. | 5 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
M-2 | Metoda programowana z wykorzystaniem komputera. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D2-12_W01 Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem. | O_1A_W16, O_1A_W17, O_1A_W13, O_1A_W14 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D2-12_U01 Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych. | O_1A_U02, O_1A_U05, O_1A_U09, O_1A_U13, O_1A_U12 | — | — | C-3, C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
O_1A_D2-12_U02 Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz. | O_1A_U04, O_1A_U07, O_1A_U05 | — | — | C-3, C-2 | T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D2-12_K01 Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | O_1A_K02, O_1A_K08 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D2-12_W01 Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać zagadnień omawianych na zajęciach |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi ogólnie podać zagadnienia omawiane na zajęciach | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D2-12_U01 Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych. | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie pozyskać informacji z literatury, rozwiązać postawionego zadania oraz przygotować pracy przejściowej |
3,0 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań | |
O_1A_D2-12_U02 Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz. | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowań oraz prezentacji wyników zawartych w pracy przejściowej |
3,0 | Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D2-12_K01 Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | 2,0 | Student nie rozumie pozatechnicznych i społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
3,0 | Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych i społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
3,5 | Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
4,0 | Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
4,5 | Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | |
5,0 | Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny |
Literatura podstawowa
- Literatura wskazana przez prowadzącego dotycząca zadanych tematów prac przejściowych