Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych

Sylabus przedmiotu Konstrukcje obiektów oceanotechnicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje obiektów oceanotechnicznych
Specjalność Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną oraz zasadami czytania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.4
T-L-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-L-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.6
T-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.4
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.6
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.4
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.2
30
wykłady
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.1
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.2
T-W-3Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.2
T-W-4Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne.1
T-W-5Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.1
T-W-6Konstrukcja rejonów kadłuba statku: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.3
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych obiektów offshore: platform stałych, platform samopodnośnych, platform półzanurzonych, platform posadawianych, statów wiertniczych, pływających zbiorników ropy naftowej, kolumn turbin wiatrowych.4
T-W-8Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach odbywanych w laboratorium komputerowym.30
A-L-2Opracowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.3
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.3
36
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykladach.15
A-W-2Własne studia literaturowe.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-02_W01
Absolwent posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
O_2A_W11C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-3
O_2A_D3-02_W02
Absolwent ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
O_2A_W13, O_2A_W15C-1, C-2T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-02_U01
Absolwent potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
C-1, C-2, C-3T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-1, S-2
O_2A_D3-02_U02
Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-8M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-02_K01
Absolwent potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
C-2T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-1, S-2
O_2A_D3-02_K02
Absolwent potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań.
C-2T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-02_W01
Absolwent posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wielomam brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
O_2A_D3-02_W02
Absolwent ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
2,0Nie ma wystarczającej wiedzy w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
3,0Absolwent ma pewną powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
3,5Absolwent ma powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
4,0Absolwent ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
4,5Absolwent ma znaczną, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
5,0Absolwent ma dużą, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-02_U01
Absolwent potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
2,0Absolwent nie potrafi przeprowadzić zadowalającej analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również nie potrafi zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,0Absolwent potrafi wykonać, jednak z istotnymi brakami, analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,5Absolwent potrafi, z pewnymi brakami, wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,0Absolwent potrafi wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,5Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować własne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
5,0Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować oryginalne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
O_2A_D3-02_U02
Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
2,0Nie potrafi zaprojektować w zadowalającym stopniu konstrukcji obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,0Potrafi zaprojektować, jednak z wieloma istotnymi błędami, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5Potrafi zaprojektować, z niewieloma istotnymi błędami, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,0Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów jednak z dużą liczbą błędów drobnych, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,5Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów i z niewielką liczbą błędów drobnych, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
5,0Potrafi zaprojektować bez istotnych uwag krytycznych konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowujac nowe narzędzia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-02_K01
Absolwent potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
O_2A_D3-02_K02
Absolwent potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań.
2,0Absolwent nie potrafi dokonać zadowalająco analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z zadowalającym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
3,0Absolwent potrafi, jednak z istotnymi błędami, wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
3,5Absolwent potrafi z pewnymi błędami wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
4,0Absolwent potrafi dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
4,5Absolwent potrafi dość dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z bardzo dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.

Literatura podstawowa

  1. Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
  2. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
  3. Chakrabarti S., Handbook of Offshore Engineering, Elsevier Ocean Engineering, 2005
  4. Gerwick B.C., Construction of Marine and Offshore Structures, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Orszulok W., Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1983
  2. Faltinsen O.M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge Ocean Technology, 1993
  3. Sekulski Z., Wybrane problemy optymalizacji wielokryterialnej we wstępnym projektowaniu konstrukcji kadłuba statków morskich, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną oraz zasadami czytania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.4
T-L-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-L-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.6
T-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.4
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.6
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.4
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.1
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.2
T-W-3Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.2
T-W-4Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne.1
T-W-5Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.1
T-W-6Konstrukcja rejonów kadłuba statku: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.3
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych obiektów offshore: platform stałych, platform samopodnośnych, platform półzanurzonych, platform posadawianych, statów wiertniczych, pływających zbiorników ropy naftowej, kolumn turbin wiatrowych.4
T-W-8Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach odbywanych w laboratorium komputerowym.30
A-L-2Opracowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.3
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.3
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykladach.15
A-W-2Własne studia literaturowe.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-02_W01Absolwent posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W11posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-W-5Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.
T-W-6Konstrukcja rejonów kadłuba statku: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych obiektów offshore: platform stałych, platform samopodnośnych, platform półzanurzonych, platform posadawianych, statów wiertniczych, pływających zbiorników ropy naftowej, kolumn turbin wiatrowych.
T-W-8Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wielomam brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechniki: statków i obiektów offshore.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-02_W02Absolwent ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W15ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-L-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-L-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną oraz zasadami czytania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
T-W-3Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
T-W-4Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne.
T-W-5Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.
T-W-6Konstrukcja rejonów kadłuba statku: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych obiektów offshore: platform stałych, platform samopodnośnych, platform półzanurzonych, platform posadawianych, statów wiertniczych, pływających zbiorników ropy naftowej, kolumn turbin wiatrowych.
T-W-8Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wystarczającej wiedzy w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
3,0Absolwent ma pewną powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
3,5Absolwent ma powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
4,0Absolwent ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
4,5Absolwent ma znaczną, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
5,0Absolwent ma dużą, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji obiektów oceanotechnicznych: statków i obiektów offshore.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-02_U01Absolwent potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi przeprowadzić zadowalającej analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również nie potrafi zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,0Absolwent potrafi wykonać, jednak z istotnymi brakami, analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,5Absolwent potrafi, z pewnymi brakami, wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,0Absolwent potrafi wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,5Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować własne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
5,0Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych (statków i obiektów offshore) oraz ich elementów, jak również zaproponować oryginalne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-02_U02Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-L-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-L-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną oraz zasadami czytania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zaprojektować w zadowalającym stopniu konstrukcji obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,0Potrafi zaprojektować, jednak z wieloma istotnymi błędami, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5Potrafi zaprojektować, z niewieloma istotnymi błędami, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,0Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów jednak z dużą liczbą błędów drobnych, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,5Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów i z niewielką liczbą błędów drobnych, konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
5,0Potrafi zaprojektować bez istotnych uwag krytycznych konstrukcję obiektu oceanotechnicznego (statku i obiektu offshore) z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowujac nowe narzędzia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-02_K01Absolwent potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-02_K02Absolwent potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych stałych i pływających obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-L-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-L-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-6Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych obiektów offshore.
T-L-7Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej obiektów offshore.
T-L-8Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi dokonać zadowalająco analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z zadowalającym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
3,0Absolwent potrafi, jednak z istotnymi błędami, wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
3,5Absolwent potrafi z pewnymi błędami wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
4,0Absolwent potrafi dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
4,5Absolwent potrafi dość dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, z bardzo dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.