Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka z uz (S2)
specjalność: technologia i biotechnologia żywności

Sylabus przedmiotu Wybrane działy w technologii piekarstwa i ciastkarstwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane działy w technologii piekarstwa i ciastkarstwa
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Felisiak <Katarzyna.Felisiak@zut.edu.pl>, Robert Iwański <Robert.Iwanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 10 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii ogólnej, technologia przetwórstwa zbóż. Podstawy projektowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyrób pieczywa pszennego o zwiększonej ilości błonnika.6
T-L-2Wyrób pieczywa bezglutenowego z mąk niechlebowych.3
T-L-3Technologia ciast kruchych.3
T-L-4Technologia tortów i mazurków.6
T-L-5Sposoby produkcji pierników, herbatników i wafli6
T-L-6Wyroby z ciasta francuskiego i półfrancuskiego.6
T-L-7Technologia wytwarzania pączków i faworków.3
T-L-8Wyroby z ciasta zaparzanego3
T-L-9Wyrób pieczywa żytniego6
T-L-10Wyrób pieczywa półcukierniczego6
48
wykłady
T-W-1Funkcje żywieniowe pieczywa wzbogaconego.3
T-W-2Technologia wytwarzania pieczywa dietetycznego. Nowoczesne systemy technologiczne w produkcji pieczywa.3
T-W-3Technologiczne środki poprawy jakości pieczywa4
T-W-4Sposoby hamowania procesu czerstwienia pieczywa.2
T-W-5Metody przygotowania półproduktów ciastkarskich.4
T-W-6Rodzaje kremów i ich sporządzanie.2
T-W-7Przegląd najpopularniejszych wyrobów ciastkarskich.4
T-W-8Wyroby z okruchów ciastkarskich2
T-W-9Metody badania trwałości wyrobów ciastkarskich.4
T-W-10Surowce dodatkowe używane w technologii ciastkarskiej2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach48
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń25
A-L-3Analiza wskazanej literatury20
A-L-4Przygotowanie się do kolokwiów20
A-L-5Godziny kontaktowe z nauczycielem8
121
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przgotowanie się do zajęć5
A-W-3Analiza wskazanej literatury5
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem5
A-W-5Przygotowanie się do egzaminu15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia praktyczne
M-3Prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykłady - egzamin pisemny.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia praktyczne - zaliczenie pisemne w formie sprawozdania
S-3Ocena formująca: ocena sprawozdania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-7zc_W01
Ma wiedzę na temat procesów mikrobiologcznych w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania.
TZiZu_2A_W05, TZiZu_2A_W11, TZiZu_2A_W14C-1T-L-9, T-W-2, T-W-3M-3, M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-7zc_U01
Posiada umiejętność wykorzystwania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac.
TZiZu_2A_U01, TZiZu_2A_U02C-1T-L-1, T-L-2, T-W-8, T-W-5M-3, M-1, M-2S-3
TZZ_2A_Gr2-7zc_U02
Ma umiejętność samokształcenia, potrafi określić wpływ procesów mikrobiologicznych na jakość produktu.
TZiZu_2A_U05, TZiZu_2A_U06C-1T-L-1, T-L-9, T-L-5M-3, M-1, M-2S-3
TZZ_2A_Gr2-7zc_U03
Potrafi opracować procedury produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów.
TZiZu_2A_U13, TZiZu_2A_U15C-1T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-W-2, T-W-8M-3, M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-7zc_K01
Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania.
TZiZu_2A_K01, TZiZu_2A_K02, TZiZu_2A_K03, TZiZu_2A_K04C-1T-L-10, T-L-4, T-L-1, T-L-8, T-L-9, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7, T-L-3, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-3, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-7zc_W01
Ma wiedzę na temat procesów mikrobiologcznych w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania.
2,0Wiedza na temat procesów mikrobiologcznych w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-7zc_U01
Posiada umiejętność wykorzystwania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac.
2,0Umiejętność wykorzystwania informacji źródłowych podczas pracy samodzielnej i w zespole oraz opracowanie i zrealizacja harmonogramu pracy jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZZ_2A_Gr2-7zc_U02
Ma umiejętność samokształcenia, potrafi określić wpływ procesów mikrobiologicznych na jakość produktu.
2,0Umiejętność samokształcenia, określena wpływu procesów mikrobiologicznych na jakość produktu jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZZ_2A_Gr2-7zc_U03
Potrafi opracować procedury produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów.
2,0Umiejętność opracowania procedur produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-7zc_K01
Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania.
2,0Świadomość działań w sposób przedsiębiorczy, rozumienie potrzeby informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, świadomość odpowiedzialności za pracę własną, i rozumienie potrzeb ciągłego dokształcania jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Literatura podstawowa

  1. Ambroziak Z., Piekarstwo i ciastkarstwo, WNT, Warszawa, 1988
  2. Ambroziak Z., Technologia piekarstwa, WSiP, Warszawa, 1992
  3. Banecki H., Opuszyńska H., Kowalczuk M., Domańska S., Brudka J., Wady pieczywa, PUR "Reklama", Warszawa, 1966
  4. Dojutrek C., Pietrzyk A., Ciastkarstwo. Technologia dla szkół zasadniczych, WSiP, Warszawa, 2000
  5. Schunemann C., Treu G., Technologia produkcji wyrobów piekarsko-cukierniczych, Wyd. Fachowe Gilde Sp. z o.o., Warszawa, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyrób pieczywa pszennego o zwiększonej ilości błonnika.6
T-L-2Wyrób pieczywa bezglutenowego z mąk niechlebowych.3
T-L-3Technologia ciast kruchych.3
T-L-4Technologia tortów i mazurków.6
T-L-5Sposoby produkcji pierników, herbatników i wafli6
T-L-6Wyroby z ciasta francuskiego i półfrancuskiego.6
T-L-7Technologia wytwarzania pączków i faworków.3
T-L-8Wyroby z ciasta zaparzanego3
T-L-9Wyrób pieczywa żytniego6
T-L-10Wyrób pieczywa półcukierniczego6
48

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Funkcje żywieniowe pieczywa wzbogaconego.3
T-W-2Technologia wytwarzania pieczywa dietetycznego. Nowoczesne systemy technologiczne w produkcji pieczywa.3
T-W-3Technologiczne środki poprawy jakości pieczywa4
T-W-4Sposoby hamowania procesu czerstwienia pieczywa.2
T-W-5Metody przygotowania półproduktów ciastkarskich.4
T-W-6Rodzaje kremów i ich sporządzanie.2
T-W-7Przegląd najpopularniejszych wyrobów ciastkarskich.4
T-W-8Wyroby z okruchów ciastkarskich2
T-W-9Metody badania trwałości wyrobów ciastkarskich.4
T-W-10Surowce dodatkowe używane w technologii ciastkarskiej2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach48
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń25
A-L-3Analiza wskazanej literatury20
A-L-4Przygotowanie się do kolokwiów20
A-L-5Godziny kontaktowe z nauczycielem8
121
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przgotowanie się do zajęć5
A-W-3Analiza wskazanej literatury5
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem5
A-W-5Przygotowanie się do egzaminu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-7zc_W01Ma wiedzę na temat procesów mikrobiologcznych w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_W05Posiada poszerzoną wiedzę na temat procesów mikrobiologicznych prowadzących do uzyskania określonego produktu spożywczego oraz metod badawczych stosowanych do monitorowania tych procesów.
TZiZu_2A_W11Ma poszerzoną wiedzę na temat technologii żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ze szczególnym uwzględnieniem nowych metod przetwarzania.
TZiZu_2A_W14Ma pogłębioną wiedzę na temat efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów.
Treści programoweT-L-9Wyrób pieczywa żytniego
T-W-2Technologia wytwarzania pieczywa dietetycznego. Nowoczesne systemy technologiczne w produkcji pieczywa.
T-W-3Technologiczne środki poprawy jakości pieczywa
Metody nauczaniaM-3Prezentacja
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena sprawozdania
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia praktyczne - zaliczenie pisemne w formie sprawozdania
S-1Ocena formująca: Wykłady - egzamin pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza na temat procesów mikrobiologcznych w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-7zc_U01Posiada umiejętność wykorzystwania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZu_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów.
Treści programoweT-L-1Wyrób pieczywa pszennego o zwiększonej ilości błonnika.
T-L-2Wyrób pieczywa bezglutenowego z mąk niechlebowych.
T-W-8Wyroby z okruchów ciastkarskich
T-W-5Metody przygotowania półproduktów ciastkarskich.
Metody nauczaniaM-3Prezentacja
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność wykorzystwania informacji źródłowych podczas pracy samodzielnej i w zespole oraz opracowanie i zrealizacja harmonogramu pracy jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-7zc_U02Ma umiejętność samokształcenia, potrafi określić wpływ procesów mikrobiologicznych na jakość produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZu_2A_U06Potrafi określić wpływ procesów mikrobiologicznych na poprawność przetwarzania surowca, potrafi zbadać związek pomiędzy warunkami produkcji a zagrożeniami mikrobiologicznymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów.
Treści programoweT-L-1Wyrób pieczywa pszennego o zwiększonej ilości błonnika.
T-L-9Wyrób pieczywa żytniego
T-L-5Sposoby produkcji pierników, herbatników i wafli
Metody nauczaniaM-3Prezentacja
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność samokształcenia, określena wpływu procesów mikrobiologicznych na jakość produktu jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-7zc_U03Potrafi opracować procedury produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U13Potrafi opracować procedury produkcji i dokumentację technologiczną produktów roślinnych i zwierzęcych
TZiZu_2A_U15Potrafi zastosować w praktyce nowe metody uszlachetniania produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów.
Treści programoweT-L-4Technologia tortów i mazurków.
T-L-2Wyrób pieczywa bezglutenowego z mąk niechlebowych.
T-L-5Sposoby produkcji pierników, herbatników i wafli
T-L-3Technologia ciast kruchych.
T-W-2Technologia wytwarzania pieczywa dietetycznego. Nowoczesne systemy technologiczne w produkcji pieczywa.
T-W-8Wyroby z okruchów ciastkarskich
Metody nauczaniaM-3Prezentacja
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność opracowania procedur produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-7zc_K01Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZu_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
TZiZu_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZiZu_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów.
Treści programoweT-L-10Wyrób pieczywa półcukierniczego
T-L-4Technologia tortów i mazurków.
T-L-1Wyrób pieczywa pszennego o zwiększonej ilości błonnika.
T-L-8Wyroby z ciasta zaparzanego
T-L-9Wyrób pieczywa żytniego
T-L-2Wyrób pieczywa bezglutenowego z mąk niechlebowych.
T-L-6Wyroby z ciasta francuskiego i półfrancuskiego.
T-L-5Sposoby produkcji pierników, herbatników i wafli
T-L-7Technologia wytwarzania pączków i faworków.
T-L-3Technologia ciast kruchych.
T-W-2Technologia wytwarzania pieczywa dietetycznego. Nowoczesne systemy technologiczne w produkcji pieczywa.
T-W-7Przegląd najpopularniejszych wyrobów ciastkarskich.
T-W-6Rodzaje kremów i ich sporządzanie.
T-W-10Surowce dodatkowe używane w technologii ciastkarskiej
T-W-9Metody badania trwałości wyrobów ciastkarskich.
T-W-8Wyroby z okruchów ciastkarskich
T-W-1Funkcje żywieniowe pieczywa wzbogaconego.
T-W-3Technologiczne środki poprawy jakości pieczywa
T-W-5Metody przygotowania półproduktów ciastkarskich.
T-W-4Sposoby hamowania procesu czerstwienia pieczywa.
Metody nauczaniaM-3Prezentacja
M-2Ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość działań w sposób przedsiębiorczy, rozumienie potrzeby informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, świadomość odpowiedzialności za pracę własną, i rozumienie potrzeb ciągłego dokształcania jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.