Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_1A_D14tzpw_U01 | Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZZ_1A_U04 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów. |
TZZ_1A_U11 | Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego, potrafi wykorzystać poznane metody komputerowej analizy i oceny problemów technologicznych. |
TZZ_1A_U20 | Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań. |
TZZ_1A_U27 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności. |
TZZ_1A_U28 | Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia. |
TZZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
TZZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu. |
---|
Treści programowe | T-A-6 | Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych |
---|
T-A-9 | Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie |
T-A-2 | Schematy blokowe procesu technologicznego |
T-A-1 | Założenia projektowe |
T-A-7 | Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego |
T-A-4 | Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego |
T-A-3 | Bilans materiałowy |
T-A-10 | Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad |
T-A-5 | Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych |
T-W-1 | Wprowadzenie i założenia projektowe |
T-W-3 | Wybór metody produkcji |
T-W-4 | Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych |
T-W-2 | Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego |
T-W-5 | Opracowanie procesu technologicznego |
T-W-6 | Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego |
T-W-7 | Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego |
T-W-10 | Rozmieszczenie aparatów i urzadzeń oraz zaplanowanie przestrzenne wewnatrz oddziałów |
T-W-11 | Transport w procesie produkcyjnym |
T-W-12 | Kontrola procesu produkcyjnego |
T-W-8 | Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych |
T-W-9 | Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-3 | Projekt |
M-2 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami. |
3,5 | Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami. |
4,0 | Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
4,5 | Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
5,0 | Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |