Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo
Sylabus przedmiotu Technika połowu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rybactwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technika połowu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Gospodarki Rybackiej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wawrzyniec Wawrzyniak <Wawrzyniec.Wawrzyniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>, Mariusz Raczyński <Mariusz.Raczynski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot obejmuje swym programem wiedzę z dziedziny budowy, eksploatacji narzędzi połowu i pojęć zwązanych z rybołówstwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z materiałami do budowy narzędzi połowu, ich budową, sposobami posługiwania się nimi oraz pojęciami związanymi z rybołówstwem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy wiadomości o węzłach, wiązanie węzłów | 1 |
T-A-2 | Sploty lin włókiennych i stalowych | 1 |
T-A-3 | Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych | 1 |
T-A-4 | Skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych | 1 |
T-A-5 | Własności przędzy sieciowej i jadra | 1 |
T-A-6 | Krojenie jadra i łączenie elementów | 1 |
T-A-7 | Osadzanie i powierzchnia jadra | 1 |
T-A-8 | Obliczanie materiałów sieciowych | 1 |
T-A-9 | Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym | 3 |
T-A-10 | Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym | 3 |
T-A-11 | Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego | 2 |
T-W-3 | Podstawowe pojęcia dotyczące rybołówstwa | 2 |
T-W-4 | Kryteria i podział narzędzi połowu | 2 |
T-W-5 | Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzędzi połowu | 5 |
T-W-6 | Badania modelowe narzędzi połowu i podstawy modelowania | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | studiowanie wskazanej literatury | 15 |
A-A-2 | obliczenia wyników badań | 13 |
A-A-3 | obliczenia projektowe | 14 |
A-A-4 | konsultacje | 8 |
A-A-5 | przygotowanie do zaliczenia projektu | 9 |
59 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 25 |
A-W-3 | Konsultacje | 24 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 25 |
89 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prace projektowe przejściowe |
S-2 | Ocena podsumowująca: praca projektowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RYB_10-_C-3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem. | RYB_10-_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RYB_10-_C-3_U01 Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem | RYB_10-_U01, RYB_10-_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RYB_10-_C-3_K01 Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń | RYB_10-_K02, RYB_10-_K04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_10-_C-3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem. | 2,0 | nie zna żadnych narzędzi połowu ani pojęć dotyczących rybołówstwa |
3,0 | zna kilka narzędzi połowu i kilka pojęć związanych z rybołówstwem | |
3,5 | zna narzędzia połowu ważne dla współczesnego rybołówstwa i najważniejsze pojęcia związane z rybołówstwem | |
4,0 | zna narzędzia połowu i pojęcia związane z rybołówstwem | |
4,5 | zna narzędzia połowu, ich budowę, nazewnictwo, potrafi zbudowac proste narzędzie połowu, umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem | |
5,0 | zna budowę i znaczenie narzędzi połowu, technikę posługiwania się nimi, potrafi zaprojektować, wykonać lub zorganizować produkcję narzędzi połowu oraz umięjetnie posługuje się pojęciami związanymi z rybołówstwem |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_10-_C-3_U01 Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem | 2,0 | nie umie wykroić i montować żadnego narzędzia połowu |
3,0 | umie kroić i zszywać jadro | |
3,5 | umie zmontować proste narzędzia połowu | |
4,0 | umie wykonywać narzędzia połowu | |
4,5 | umie wykonywać i zna sposoby eksploatacji narzędzi połowu | |
5,0 | umie wykonywać i zna sosoby eksploatacji narzędzi połowu i umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_10-_C-3_K01 Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń | 2,0 | nie zna żadnych sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz |
3,0 | zna kilka kilka sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz | |
3,5 | zna sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów, ma świadomość różnorodności narzędzi połowu | |
4,0 | zna różnorodne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i wykazuje pewną wrażliwość zachowania środowiska | |
4,5 | ma świadomość że istnieją różne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i ma świadomość że zasoby należy zachowywać dla przyszłych pokoleń | |
5,0 | ma pełną świadomość wielkiej różnorodności sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów oraz cechuje sie wielka wrażliwością zachowania tych zasobów |
Literatura podstawowa
- Świniarski J., Rybackie narzedzia połowu (podział, nazwy, oznaczenia), AR, Szczecin, 1975
- Świniarski J., Technika połowu ryb, PWN, Warszawa, 1970
- Świniarski J., Narzędzia i metody połowu ryb, WSR, Szczecin, 1971
- Świniarski J., Cetinic P., Technologia połowu organizmów morskich, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1993
Literatura dodatkowa
- Świniarski J., Krępa J., Teoria łowności i projektowanie narzędzi połowu, PWN, Warszawa, 1975
- Krępa J., Stengel H., Fridman A., Narzędzia połowu rybołówstwa morskiego, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1987