Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (N2)
specjalność: Akwakultura
Sylabus przedmiotu Ochrona własności intelektualnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rybactwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ochrona własności intelektualnej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie orientacji w zakresie aktów prawnych i regulacji, podstawowych pojęć i instytucji prawnych. Umiejętność analizowania ze zrozumieniem tekstu prawnego. |
W-2 | Orientacja w zakresie podstawowych pojęć i instytucji ekonomicznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość pojęć i instytucji z zakresu ochrony intelektualnej |
C-2 | Umiejętność rozróżnienia podstawowych umów w zakresie ochrony i obrotu własnością intelektualną |
C-3 | Umiejętność tworzenia prostych umów w zakresie ochrony własności intelektualnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej. | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne | 1 |
T-W-3 | Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony. Osobiste i majątkowe prawa. | 1 |
T-W-4 | Problemtyka obrotu prawami autorskimi. Przeniesienie praw autorskich. Licencja. Rodzaje licencji. | 1 |
T-W-5 | Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe, wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego. | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 5 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie na ocenę w formie testu jednokrotnego wyboru i ewentualnie pytań otwartych |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja / przygotowanie referatu lub projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_2A_A3_W01 student powienien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji przedmiotu, jak również funkcjonowania ochrony tych praw. | RYB_2A_W03, RYB_2A_W15 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_2A_A3_U01 student powinien umieć powiązać poznane instytucje i pojęcia z ich praktycznym zastosowaniem, łącznie z umiejętnościa opracowania podstawowych umów i dokumetnów, wniosków. | RYB_2A_U02, RYB_2A_U01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_2A_A3_K01 student posiada komptencje samodzielnej oceny i weryfikacji poznanych treści programowych. | RYB_2A_K04, RYB_2A_K01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_2A_A3_W01 student powienien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji przedmiotu, jak również funkcjonowania ochrony tych praw. | 2,0 | nie opanował materiału w zakresie podstawowych pojęć |
3,0 | opanował podstawowe pojęcia ale nie umie ich zastosować | |
3,5 | opanował podstawowe pojęcia ale ma trudności z ich stosowaniem | |
4,0 | opanował podstawowe pojęcia i umiejętność ich zastosowania | |
4,5 | opanował materiał i jego sprawne zastosowanie | |
5,0 | opanował materiał na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_2A_A3_U01 student powinien umieć powiązać poznane instytucje i pojęcia z ich praktycznym zastosowaniem, łącznie z umiejętnościa opracowania podstawowych umów i dokumetnów, wniosków. | 2,0 | nie posiada wiedzy w zakresie treści przedmiotu |
3,0 | posiada podstawą wiedzę ale nie potrafi jej zastosować | |
3,5 | posiada podstawowę wiedzę lecz ma trudności z jej stosowaniem | |
4,0 | opanował materiał przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | opanował materiał przedmiotu i umie go stosować | |
5,0 | bardzo dobrze opanował materiał przedmiotu i umie go zastosować. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_2A_A3_K01 student posiada komptencje samodzielnej oceny i weryfikacji poznanych treści programowych. | 2,0 | nie posiada podstawowej wiedzy i nie potrafi jej zastosować |
3,0 | posiada podstawową wiedzę lecz ma problemy z jej zastosowaniem | |
3,5 | posiada podstawową wiedzę i potrafi ją częściowo zastosować | |
4,0 | posiada wiedzę na odpowiednim poziomie. Umie ją zastosować | |
4,5 | posiada wiedzę adekwatną do treści programowych łącznie z jej zastosowaniem | |
5,0 | opanował w całości materiał przedmiotu i jego zastosowanie |
Literatura podstawowa
- Janusz Barta, Ryszard Markiewicz, Prawa autorskie i prawa pokrewne, Wolters Kluwer LEX Polska, 2011
- Prawo własności przemysłowej, CH Beck, 2012, Seria Twoje Prawo
Literatura dodatkowa
- Mariusz Załucki, Prawo własności intelektualnej Repetytorium, Difin, 2010