Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (S1)
Sylabus przedmiotu Wykorzystanie regulatorów wzrostu w uprawie roślin ogrodniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykorzystanie regulatorów wzrostu w uprawie roślin ogrodniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Mikiciuk <Malgorzata.Mikiciuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Malinowska <Katarzyna.Malinowska@zut.edu.pl>, Beata Smolik <Beata.Smolik@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>, Jacek Wróbel <Jacek.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu botaniki, biochemii i fizjologii roślin |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z regulatorami wzrostu i rozwoju roślin stosowanymi w produkcji ogrodniczej |
C-2 | Uzyskanie umiejętności praktycznego wykorzystania regulatorów roślinnych w celu wywołania pożądanego efektu u roślin ogrodniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Funkcje regulatorów wzrostu i rozwoju w hodowlach roślin metodą in vitro. | 2 |
T-A-2 | Zastosowanie regulatorów wzrostu w reakcjach stresowych u roślin | 4 |
T-A-3 | Zastosowanie regulatorów wzrostu w uprawie oraz szkółkarstwie wybranych gatunków roślin sadowniczych | 2 |
T-A-4 | Pisemne zaliczenie treści ćwiczeń audytoryjnych | 2 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Obserwacje efektów działania wybranych regulatorów wzrostu na rośliny ogrodnicze | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja, właściwości i działanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin | 2 |
T-W-2 | Właściwości i fizjologiczne aspekty działania ważniejszych regulatorów roślinnych endo- i egzogennych | 2 |
T-W-3 | Praktyczne wykorzystanie regulatorów wzrostu i rozwoju w sadownictwie | 3 |
T-W-4 | Wykorzystanie regulatorów wzrostu w warzywnictwie | 2 |
T-W-5 | Wykorzystanie regulatorów wzrostu w uprawie roślin ozdobnych | 2 |
T-W-6 | Wykorzystanie regulatorów wzrostu w szkółkarstwie | 2 |
T-W-7 | Zastosowanie regulatorów wzrostu w kulturach in vitro | 1 |
T-W-8 | Pisemne zaliczenie treści wykładowych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 10 |
A-A-2 | konsultacje | 1 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia treści ćwiczeń audytoryjnych | 5 |
A-A-4 | studiowanie literatury przedmiotu | 2 |
18 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-L-2 | przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
A-L-3 | konsultacje | 1 |
A-L-4 | studiowanie literatury związanej z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych | 5 |
A-W-4 | studiowanie literatury przedmiotu | 5 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O12-2_W01 student posiada wiedzę o endo- i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne roślin ogrodniczych | UWW_1A_W04 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-L-1, T-A-2, T-W-2, T-A-4, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-3, M-3, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O12-2_U01 student potrafi dobrać odpowiednie regulatory wzrostu i rozwoju w celu wywołania określonego efektu fizjologicznego u roślin ogrodniczych | UWW_1A_U04, UWW_1A_U13 | — | — | C-2 | T-A-3, T-W-5, T-L-1, T-A-1, T-W-2, T-W-4, T-A-2, T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-A-4 | M-3, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O12-2_K01 Student posiada świadomość odpowiedniego wykorzystania zdobytej wiedzy o roślinnych regulatorach wzrostu i rozwoju oraz konieczności stałego samodokształcania się. | UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-4, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-W-3, T-A-3, T-L-1 | M-1, M-3, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O12-2_W01 student posiada wiedzę o endo- i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne roślin ogrodniczych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i właściwości endo- i egzogennych regulatorów wzrostu stosowanych w ogrodnictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O12-2_U01 student potrafi dobrać odpowiednie regulatory wzrostu i rozwoju w celu wywołania określonego efektu fizjologicznego u roślin ogrodniczych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator wzrostu do wywołania określonego efektu fizjologicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O12-2_K01 Student posiada świadomość odpowiedniego wykorzystania zdobytej wiedzy o roślinnych regulatorach wzrostu i rozwoju oraz konieczności stałego samodokształcania się. | 2,0 | |
3,0 | student posiada w stopniu dostatecznym świadomość odpowiedniego wykorzystania zdobytej wiedzy oraz konieczności samodokształacania się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozłowska M., Fizjologia roślin. Od teorii do nauk stosowanych, PWRiL, Warszawa, 2007
- Jankiewicz L., Regulatory wzrostu i rozwoju roślin, t.1 i 2, PWN, Warszawa, 1997