Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C16_W01 | Ma uporzadkowaną wiedzę w zakresie produkcji roślinnej, ogrodniczej, zwierzęcej. Posiada podstawowa wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W10 | ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie:
1) produkcji roślinnej, obejmującą charakterystykę popularnych roślin uprawnych, uprawę roli, siew i sadzenie oraz pielęgnowanie i nawożenie roślin, zmianowanie i płodozmiany, zasady użytkowania łąk i pastwisk, systemy gospodarowania w rolnictwie, wpływ mechanizacji na środowisko glebowe i produkcję roślinną,
2) produkcji ogrodniczej, obejmującą charakterystykę podstawowych grup roślin ogrodniczych oraz organizację produkcji i sprzedaży roślin ogrodniczych,
3) produkcji zwierzęcej, obejmującą podstawy reprodukcji zwierząt, podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą,
4) gospodarki leśnej, obejmującą ekosystem leśny, kategorie lasów ochronnych i zasady prowadzenia w nich gospodarki leśnej, charakterystykę zasobów leśnych i przyrodniczych warunków produkcji leśnej w Polsce, regionalizację przyrodniczo-leśną i typologię siedlisk leśnych, cechy drzewostanu, mapy siedliskowe i drzewostanowe, strukturę i jakość hodowlaną oraz techniczną drzewostanu, zabiegi pielęgnacyjne, rębnie, zagrożenia, monitoring i ochronę lasów,
z wyraźnym zaznaczeniem elementów środowiskowych, przydatną do rozumienia uwarunkowań i zasad produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej; |
---|
TRL_1A_W18 | ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, obejmującą pole elektryczne i magnetyczne, obwody prądu stałego oraz przemiennego jednofazowego i trójfazowego, obliczenia obwodów elektrycznych, pomiary podstawowych wielkości elektrycznych, maszyny elektryczne, instalacje elektryczne, ochronę przeciwporażeniową, wytwarzanie, przesyłanie i użytkowanie energii elektrycznej, układy elektroniczne i ich elementy, energoelektronikę, w tym przydatną i niezbędną do eksploatacji urządzeń elektrycznych i elektronicznych występujących w rolnictwie i leśnictwie; |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie i nabycie umiejetności zasad doboru maszyn, narzedzi i urzadzeń technicznych w gospodarstwie oraz projektowania nowoczesnych technologii. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Globalny system lokalizacji. Aktualny stan i perspektywy rozwoju systemów globalnej lokalizacji i możliwości ich wykorzystania w rolnictwie precyzyjnym. Współczesne techniki wykorzystywane w funkcjonowaniu GPS. Budowa systemu GPS. Cykle zadań praktycznych i teoretycznych wykorzystywanych w systemach GPS i DGPS w rolnictwie precyzyjnym. Schemat funkcjonowania rolnictwa precyzyjnego. Wady i zalety stosowania rolnictwa precyzyjnego. |
---|
T-A-1 | Funkcje odbiorników GPS. Sposoby wyznaczania współrzędnych w terenie. Sporządzanie map (zasobności gleby, aplikacji nawozów, uzyskiwanych plonów, zużycia paliwa itp.). Wyposażenie maszyn wykorzystywanych w rolnictwie precyzyjnym. Systemy zarządzania stosowane w rolnictwie precyzyjnym. Systemy nawożenia precyzyjnego, pielęgnacji mechanicznej. Prognozowanie występowania chorób i szkodników. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - prezentacje multimedialne.
Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę ćwiczeń. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna żadnych teoretycznych p[odstaw związanych z zakresem programu przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczoną podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,0 | Student ma dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,5 | Student ma ponad dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |