Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna orientacja w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie normalizacji dotyczącej zagadnień związanych z rysunkiem technicznym maszynowym |
C-2 | nabycie umiejętności czytania i wykonywania rysunków złożeniowych i wykonawczych urządzeń i elementów stosowanych w budowie maszyn i konstrukcjach |
C-3 | pogłębienie wyczulenia na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | wykonywaniw rysunku złożeniowego wybranego urządzenia oraz rysunków wykonawczych jego elementów | 11 |
T-L-2 | analiza profesionalnych rysunków technicznych z zakresun rysunku technicznego maszynowego | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | zagadnienia dotyczące rysunku technicznego maszynowego - przedstawianie i wymiarowanie elementów typowych dla części maszyn i konstrukcji (np. połączenia gwintowe, spawane, wielowypustowe itd., łożyska i uszczelnienia, sprężyny, przekładnie zębate, łańcuchowe, pasowe), tolerowanie wymiarów, oznaczenia chropowatości i falistości powierzchni, tolerancja kształtu i położenia | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | konsultacje | 5 |
A-L-3 | przygotowanie do ćwiczeń i samodzielne wykonywanie rysunków | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 5 |
A-W-2 | konsultacje | 5 |
A-W-3 | przygotowanie opracowania z wybranych zagadnień dotyczących normalizacji w rysunku technicznym maszynowym | 10 |
A-W-4 | studiowanie literatury | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena opracowań wykonanych samodzielnie przez studentów |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B09_W01 poznanie normalizacji dotyczącej zagadnień związanych z rysunkiem technicznym maszynowym | TRL_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B09_U01 nabycie umiejętności czytania i wykonywania rysunków złożeniowych i wykonawczych urządzeń i elementów stosowanych w budowie maszyn i konstrukcjach | TRL_1A_U04, TRL_1A_U11, TRL_1A_U29, TRL_1A_U01 | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B09_K01 pogłębienie wyczulenia na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji, oraz uswiadomienie zalet przekazywania informacji w formie rysunku technicznego | TRL_1A_K03 | — | — | C-3 | T-W-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B09_W01 poznanie normalizacji dotyczącej zagadnień związanych z rysunkiem technicznym maszynowym | 2,0 | |
3,0 | student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego maszynowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B09_U01 nabycie umiejętności czytania i wykonywania rysunków złożeniowych i wykonawczych urządzeń i elementów stosowanych w budowie maszyn i konstrukcjach | 2,0 | |
3,0 | student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B09_K01 pogłębienie wyczulenia na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji, oraz uswiadomienie zalet przekazywania informacji w formie rysunku technicznego | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24
- Skupnik Damian, Markiewicz Ryszard, Rysunek techniczny maszynowy i komputerowy zapis konstrukcji, Wydawnictwo Nauka i Technika, Warszawa, 2013