Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przegląd literatury dot. tematyki pracy dyplomowej. Udział w seminariach. |
W-2 | Znajomość i umiejętnośc zastosowania metod statystycznych w pracach naukowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukończenie pracy dyplomowej |
C-2 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przeglądowy. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zdefiniowanie problemu badawczego, okreslenie zakresu pracy, wybór metodyki pracy. | 30 |
A-PD-2 | Wybór literatury związanej z pracą dyplomową, opracowanie przeglądu literatury. | 30 |
A-PD-3 | Konsultacje z opiekunem pracy | 10 |
A-PD-4 | Przygotowanie pracy dyplomowej | 360 |
A-PD-5 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego | 20 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminaria dyplomowe |
M-2 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas konsultacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Recenzja pracy |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C35_W01 ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej | TRL_1A_W11 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C35_U01 potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać | TRL_1A_U01 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C35_K01 potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny | TRL_1A_K01, TRL_1A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C35_W01 ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej |
3,0 | ma wystarczającą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej | |
3,5 | ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej | |
4,0 | ma dobrą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej | |
4,5 | ma rozszerzoną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej | |
5,0 | ma wszechstronną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C35_U01 potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać | 2,0 | nie potrafi pozyskiwać informacji, ani interpretować ich a tym bardziej krytycznie oceniać |
3,0 | potrafi pozyskać tylko podstawowe informacje, znikomo je interpretować i oceniać | |
3,5 | potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać | |
4,0 | potrafi dobrze pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać | |
4,5 | potrafi pozyskać ważne informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać | |
5,0 | doskonale potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C35_K01 potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny | 2,0 | nie potrafi samodzielnie myśleć i działać, nie jest kreatywny |
3,0 | potrafi myśleć i działać, jest kreatywny, ale z pomocą promotora | |
3,5 | potrafi wystarczająco samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny | |
4,0 | potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest wystarczająco kreatywny | |
4,5 | potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny | |
5,0 | potrafi doskonale myśleć i działać, jest bardzo kreatywny |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009