Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C32_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U17 | potrafi eksploatować urządzenia elektryczne i elektroniczne oraz systemy automatyki występujące w rolnictwie i leśnictwie; |
---|
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu zastosowań elementów i układów automatyki w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz zapoznanie studentów z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi z zakresu układów regulacji i sterowania w tej produkcji. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Budowa i zasada działania czujników do pomiaru podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
---|
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające - podstawowe pojęcia z dziedziny automatyki. |
T-W-3 | Pomiary podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. |
T-W-4 | Wybrane układy nieliniowe. Czujnik pomiarowy i przetwornik w układzie regulacji. Podstawowe przetworniki pomiarowe. |
T-W-5 | Zasady regulacji. Regulatory: P., PI, PD, PID, nastawy regulatorów. Regulatory wielostawne. |
T-W-6 | Rejestracja podstawowych wielkości analogowych i cyfrowych. Komputerowe sterowanie pomiarami wielkości fizycznych i chemicznych. |
T-W-7 | Budowa i właściwości eksploatacyjne typowych elementów automatyki. Urządzenia cyfrowe w układach automatyki. Pojęcia podstawowe, urządzenia wejściowe i wyjściowe w komputerowych układach sterowania. |
T-W-8 | Elementy automatyki zabezpieczeniowej: ochrona przeciwporażeniowa, zabezpieczenia przed wystąpieniem stanów awaryjnych w pracy urządzeń. Układy sygnalizacji i blokad. Wprowadzenie w tematykę automatyzacji produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-W-9 | Zastosowanie układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Przegląd najnowszych rozwiązań układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-L-1 | Pojęcia podstawowe i klasyfikacja układów automatyki. Elementy układów automatyki. |
T-L-2 | Wybrane układy nieliniowe. Czujnik pomiarowy i przetwornik w układzie regulacji. Podstawowe przetworniki pomiarowe. |
T-L-3 | Zasady regulacji. Regulatory: P., PI, PD, PID, nastawy regulatorów. Regulatory wielostawne. Rejestracja podstawowych wielkości analogowych i cyfrowych. Komputerowe sterowanie pomiarami wielkości fizycznych i chemicznych. |
T-L-4 | Urządzenia cyfrowe w układach automatyki. Pojęcia podstawowe, urządzenia wejściowe i wyjściowe w komputerowych układach sterowania. |
T-L-5 | Układy sygnalizacji i blokad. Wprowadzenie w tematykę automatyzacji produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-L-6 | Budowa i zasada działania czujników do pomiaru podstawowych wielkości nieelektrycznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Zastosowanie układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Przegląd najnowszych rozwiązań układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratorykne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresuelektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |