Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań. | 5 |
T-S-2 | Prezentacja wstępnych wyników badań | 5 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań. | 5 |
T-S-2 | Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań. | 10 |
A-S-2 | Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań. | 10 |
A-S-3 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje związane z tematyką seminarium | 3 |
A-S-2 | Przygotowanie do seminarium. | 10 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji własnej studenta. | 7 |
A-S-4 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Medody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_D01_W01 ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji | TRL_1A_W11 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-1 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_D01_U01 potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski | TRL_1A_U01 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-1 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_D01_K01 rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | TRL_1A_K02, TRL_1A_K07 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-1 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_D01_W01 ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji |
3,0 | ma ograniczoną wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji | |
3,5 | ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji | |
4,0 | ma dobrą wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji | |
4,5 | ma rozwiniętą wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji | |
5,0 | ma ogromną wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_D01_U01 potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski | 2,0 | nie potrafi pozyskiwać informacji |
3,0 | z dużą pomocą promotora potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski | |
3,5 | potrafi pozyskiwać podstawowe informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski | |
4,0 | potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski | |
4,5 | dobrze potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski | |
5,0 | samodzielnie i rzetelnie potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_D01_K01 rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | nie rozumie potrzeby aktualizowania wiedzy, nie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy |
3,0 | wystarczająco rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy z pomocą promotora | |
3,5 | rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | |
4,0 | dobrze rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | |
4,5 | rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, samodzielnie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | |
5,0 | doskonale rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, jest kreatywny |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006