Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)
Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektrotechnika i elektronika | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z fizyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania energii elektrycznej w technice rolniczej i leśnej, w tym zasad przyłączania urządzeń elektrycznych do różnych układów sieci prądu przemiennego oraz zasad bezpiecznej obsługi urządzeń elektrycznych. Zapoznanie się ze zasadami działania podstawowych elementów elektronicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wiadomości wprowadzające. Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. | 1 |
T-A-2 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. | 1 |
T-A-3 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. | 2 |
T-A-4 | Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. | 2 |
T-A-5 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. | 2 |
8 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. | 3 |
T-L-2 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. | 2 |
T-L-3 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. Podstawowe przyrządy pomiarowe do pomiarów wielkości elektrycznych w obwodach prądu stałego i przemiennego. | 2 |
T-L-4 | Metody i układy pomiarowe stosowane w obwodach prądu stałego i przemiennego. Podstawy techniki pomiarowej. Pomiary podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. Sposoby wykonywania pomiarów eksploatacyjnych. Elementy elektroniczne. Podstawowe układy elektroniczne. Podstawy techniki cyfrowej. | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające - podstawowe pojęcia elektrotechniki. | 1 |
T-W-2 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. | 1 |
T-W-3 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. | 1 |
T-W-4 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. | 2 |
T-W-5 | Właściwości obwodu prądu przemiennego. | 2 |
T-W-6 | Obwody trójfazowe. | 1 |
T-W-7 | Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. | 1 |
T-W-8 | Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. | 1 |
T-W-9 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. | 2 |
T-W-10 | Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. | 1 |
T-W-11 | Elementy elektroniczne. | 2 |
T-W-12 | Podstawowe układy elektroniczne. | 1 |
T-W-13 | Podstawy techniki cyfrowej. | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie zagadnien ćwiczeniowych | 17 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych | 16 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnien wykładowym we własnym zakresie | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 22 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Opis |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Pokaz |
M-5 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń przedmiotowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C21_W01 ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, | TRL_1A_W18 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-1, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-13, T-W-8, T-W-2, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-7, T-W-3 | M-3, M-4, M-1, M-2, M-5 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C21_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | TRL_1A_U01, TRL_1A_U07, TRL_1A_U03, TRL_1A_U17, TRL_1A_U04 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-1, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-13, T-W-8, T-W-2, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-7, T-W-3 | M-3, M-4, M-1, M-2, M-5 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C21_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań | TRL_1A_K02, TRL_1A_K07 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-1, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-13, T-W-8, T-W-2, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-7, T-W-3 | M-3, M-4, M-1, M-2, M-5 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C21_W01 ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, | 2,0 | Student nie posiada wiedzy |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, ale nie potrafi jej zastosować. | |
3,5 | Student posiada wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. | |
4,5 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
5,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C21_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresuelektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C21_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań | 2,0 | Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole | |
3,5 | Kompetencje pośrednie między 3 a 4 | |
4,0 | Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami | |
4,5 | Kompetencje pośrednie między 4 a 5 | |
5,0 | Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Chochowski A., Elektrotechnika z automatyką, WSiP, Warszawa, 1998