Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)
Sylabus przedmiotu Infrastruktura obszarów wiejskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura obszarów wiejskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstawowych zagadnień z fizyki, chemii oraz budowy i zasad działania maszyn i urzadzeń. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżenie problematyki i aktualne zagadnienia budowy i funkcjonowania obiektów infrastruktury obszarów wiejskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich | 1 |
T-W-2 | Kierunki i poziom rozwoju technicznej infrastruktury na obszarach wiejskich - stan obecny, prognozy i wskaźniki rozwoju | 1 |
T-W-3 | Gospodarka odpadami. | 1 |
T-W-4 | Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia obszarów wiejskich w wodę | 4 |
T-W-5 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej | 4 |
T-W-6 | Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich. Infrastruktura drogowa. | 1 |
T-W-7 | Elementy infrastruktury gazowej i energetycznej na terenach wiejskich. | 1 |
T-W-8 | Melioracje. Irygacje. | 2 |
T-W-9 | Biogazownie rolnicze. | 1 |
T-W-10 | Elementy infrastruktury OZE. Smart Power Grids. | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 20 |
A-W-4 | Konsultacje. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny, film, pokaz. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne / ustne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C23_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania. | TRL_1A_W26 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-7, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C23_U01 Potrafi pozyskiwac informacje z literatury, baz danych i innych źródeł oraz informacje te integrowac, interpretowac i krytycznie oceniac oraz potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska. | TRL_1A_U01, TRL_1A_U25 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-10, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C23_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego.. | TRL_1A_K01, TRL_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C23_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C23_U01 Potrafi pozyskiwac informacje z literatury, baz danych i innych źródeł oraz informacje te integrowac, interpretowac i krytycznie oceniac oraz potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Prezentuje podstawowe definicje be z umiejętności analizy faktów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C23_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego.. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu elementów infrastruktury obszarów wiejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Golka W., Infrastruktura i technika w zrównoważonym rozwoju rolnictwa, IBMER, Warszawa, 2005
- Szeptycki A. i zespół, Stan i kierunki rozwoju techniki oraz infrastruktury rolniczej w Polsce, IBMER, Warszawa, 2005
- Wierzbucki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wierzbucki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
- Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Czasopisma tematyczne
- Wodociągi i kanalizacja, Abra, Poznań, 2014, Czasopismo tematyczne