Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)
Sylabus przedmiotu Napędy hydrauliczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Napędy hydrauliczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | określony zasób wiedzy z fizyki i matematyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych |
C-2 | nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych |
C-3 | wyczulenie na ograniczenie posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, stąd uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zachodzących zmian w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości | 1 |
T-A-2 | przepływ izotermiczny przez szczeliny - obliczenia parametrów przepływu | 2 |
T-A-3 | pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania | 2 |
T-A-4 | silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania | 2 |
T-A-5 | przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych | 1 |
T-W-2 | przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych | 2 |
T-W-3 | pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki | 2 |
T-W-4 | silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki | 2 |
T-W-5 | zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | konsultacje | 9 |
A-A-3 | wykonywanie opracowań na zadane tematy | 12 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | konsultacje | 9 |
A-W-3 | przygotowanie do sprawdzianów | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne z zastosowaniem techniki multymedialnej |
M-2 | samodzielne wykonywanie przez studentów opracowań dotyczących wybranych zagadnień związanych z napędami hydrostatycznymi |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena formująca: ocena samodzielnych opracowań wykonanych przez studentów |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja postawy studentów na zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C15_W01 pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych | TRL_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C15_U01 nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych | TRL_1A_U29, TRL_1A_U01, TRL_1A_U12, TRL_1A_U15 | — | — | C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C15_K01 uświadomienie ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, a tym samym uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zmian zachodzących w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych | TRL_1A_K01 | — | — | C-3 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C15_W01 pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych | 2,0 | |
3,0 | student orientuje się zakresie ogólnej budowy i zasad działania podstawowych urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C15_U01 nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych | 2,0 | |
3,0 | student nabył zasadnicze elementy podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C15_K01 uświadomienie ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, a tym samym uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zmian zachodzących w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dreszer Kazimierz, Dubowski Adam, Pawłowski Tadeusz, Szczepaniak Jan, Napędy hydrostatyczne w maszynach rolniczych, Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych, Poznań, 2005
- Osiecki Andrzej, Hydrostatyczny napęd maszyn, WNT, Warszawa, 1998
- PN-ISO 1219-1:1994 Napędy i sterowania hydrauliczne i pneumatyczne. Symbole graficzne i schematy układów. Symbole graficzne, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 1994
Literatura dodatkowa
- Szydelski Zbigniew, Napęd i sterowanie w pojazdach i samojezdnych maszynach roboczych, WNT, Warszawa, 1980
- Starczyk Stefan, Napęd hydrostatyczny, WNT, Warszawa, 1984