Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 10 1,00,33zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).2
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.8
10
wykłady
T-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.4
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.2
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.4
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.10
A-A-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat.10
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćw. audytoryjnych.8
A-A-4Konsultacje.2
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
ROL_1A_W19C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-2_U01
Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
ROL_1A_U16, ROL_1A_U18, ROL_1A_U01C-1, C-2T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-2_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
ROL_1A_K03C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
2,0
3,0Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu treści przedmiotowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-2_U01
Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
2,0.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu projektowania stron WWW.
3,5
4,0
4,5.
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-2_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
2,0
3,0Student wykazuje zainteresowanie przedmiotem, realizuje powierzone prace oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
  2. Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
  3. Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
  4. Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).2
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.8
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.4
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.2
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.4
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.10
A-A-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat.10
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćw. audytoryjnych.8
A-A-4Konsultacje.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O11-2_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W19Ma podstawową wiedzę z zakresu technicznych, informatycznych i inżynieryjnych uwarunkowań produkcji rolniczej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.
Treści programoweT-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu treści przedmiotowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O11-2_U01Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U16Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
ROL_1A_U18Ma umiejętność analizowania informacji biznesowych, kalkulowania rezultatów i przygotowywania biznesplanu
ROL_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy, przetwarzania i wykorzystywania informacji o zróżnicowanej formie i pochodzących z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.
T-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu projektowania stron WWW.
3,5
4,0
4,5.
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O11-2_K01Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.
Treści programoweT-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.
T-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje zainteresowanie przedmiotem, realizuje powierzone prace oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0