Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o morfologii, fizjologii i systematyce roślin, znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych |
W-2 | Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną roślin ozdobnych |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych |
C-3 | Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi. |
C-4 | Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku | 3 |
T-A-2 | Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relation, informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 2 |
T-A-3 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja, Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna? | 2 |
T-A-4 | Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem( budowanie zaufania, wiarygodność). Asertywność-niezbęde narzędzie negocjatora.Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde.Sztuka | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku. | 1 |
T-W-2 | Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne. | 2 |
T-W-3 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. | 2 |
T-W-4 | Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie. | 2 |
T-W-5 | Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia. | 2 |
T-W-6 | Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 3 |
T-W-7 | Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium | 6 |
A-A-3 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 4 |
A-A-4 | przygotowanie konferencji prasowej | 4 |
A-A-5 | przygotowanie do autoprezentacji | 4 |
A-A-6 | Konsultacje z prowadzącym | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 14 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 5 |
A-W-3 | Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej. | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych. | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (film, ekspozycja,pokaz) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz, wystawa) |
M-5 | Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna. |
M-6 | Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test |
S-2 | Ocena podsumowująca: projekt |
S-3 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej. |
S-4 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej. |
S-5 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O02-2_W02 Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | ROL_1A_W02 | — | — | C-3 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-5 | S-4 |
ROL_1A_O02-2_W03 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | ROL_1A_W02 | — | — | C-4 | T-W-2 | M-5 | S-3 |
ROL_1A_O02-2_W04 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | ROL_1A_W02 | — | — | C-3 | T-W-7 | M-6 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O02-2_U02 Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej. | ROL_1A_U13 | — | — | C-3 | T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6 | M-5 | S-3, S-4 |
ROL_1A_O02-2_U03 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | ROL_1A_U13 | — | — | C-4 | T-W-2, T-W-3 | M-6 | S-3, S-4 |
ROL_1A_O02-2_U04 Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować. | ROL_1A_U13 | — | — | C-4 | T-W-3, T-W-4 | M-5, M-6 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O02-2_K02 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | ROL_1A_K03, ROL_1A_K07 | — | — | C-4, C-3 | T-W-4, T-W-6 | M-6 | S-4, S-5 |
ROL_1A_O02-2_K03 Posiada kompetencje dobrego negocjatora. | ROL_1A_K03, ROL_1A_K07 | — | — | C-4 | T-W-6, T-W-7 | M-5, M-6 | S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O02-2_W02 Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02-2_W03 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zachować się zgodne z etykietą biznesową, zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02-2_W04 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O02-2_U02 Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02-2_U03 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | 2,0 | |
3,0 | Student wie co to jest precedencja i potrafi ustalić pierwszeństwo pomiędzy stanowiskami służb publicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02-2_U04 Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O02-2_K02 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02-2_K03 Posiada kompetencje dobrego negocjatora. | 2,0 | |
3,0 | Posiada kilka cech negocjatora. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Walther Beate, Kompozycje kwiatowe, Weltbild, Stuttgart, 2010
- Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Kraków, Kraków, 2006
- Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
- Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, Warszawa, 2000
- Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004
- Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, Wrocław, 1997
- Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991
Literatura dodatkowa
- Nizińska A., ABC Florystyk, Hortpress, Warszawa, 2008
- Simpson E., Jak tworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
- branżowe czasopisma, Florum, Nasz dom i ogród – flora, Florysta, 2014
- Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, Warszawa, 1998
- Wąsik E., Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznań, Poznań, 2007