Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Współczesne trendy w kształtowaniu terenów zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne trendy w kształtowaniu terenów zieleni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Nowakowska <Malgorzata.Nowakowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z dendrologii, historii założeń ogrodowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat typu ogrodu formalnego |
C-2 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu modernistycznego |
C-3 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu angielskiego |
C-4 | Przekazanie wiedzy na temat współczesnego ogrodu w stylu śródziemnomorskim |
C-5 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w typie orientalnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ogrody o cechach renesansowych przystosowanych do warunków współczesnych | 1 |
T-W-2 | Zagospodarowanie terenu z wykorzystaniem tworzyw sztucznych, szkła, kamienia, aluminium, drewna | 1 |
T-W-3 | Wprowadzenie i znaczenie oświetlenia w ogrodach modernistycznych | 1 |
T-W-4 | Charakterystyka i podstawa ogrodów angielskich | 1 |
T-W-5 | Zagospodarowanie ogrodu w stylu wiejskim | 1 |
T-W-6 | Urządzenie przestrzeni w stylu włoskim | 1 |
T-W-7 | Wykorzystanie materiałów naturalnych i stylizowanych w ogrodach orientalnych | 1 |
T-W-8 | Znaczenie oświetlenia w terenach zieleni | 1 |
T-W-9 | Kolokwium i zaliczenie zajęć | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 9 |
A-W-2 | udział w konsultacjach związanych z przedmiotem | 9 |
A-W-3 | przygotowanie do kolokwium i zaliczenia oraz obecność na zaliczeniach | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne i konwersatoryjne |
M-2 | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C04_W01 Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni i rozrózniania stylów ogrodowych | OG_2A_W03, OG_2A_W05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C04_U01 Wykorzystuje znajomość stylu parku z odpowiedniej epoki w praktyce oraz doboru roślin | OG_2A_U03, OG_2A_U07 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C04_K01 Świadomie ocenia walory roślin stosowanych w kompozycjach różnych epok i wykorzystuje nowe technologie oraz docenia ważność dokształcania | OG_2A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C04_W01 Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni i rozrózniania stylów ogrodowych | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C04_U01 Wykorzystuje znajomość stylu parku z odpowiedniej epoki w praktyce oraz doboru roślin | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | w stopniu dostatecznym wykorzystuje zarys podstawowych wiadomości | |
3,5 | analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem | |
4,0 | wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym | |
4,5 | wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady | |
5,0 | potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C04_K01 Świadomie ocenia walory roślin stosowanych w kompozycjach różnych epok i wykorzystuje nowe technologie oraz docenia ważność dokształcania | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady | |
4,0 | prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem |
Literatura podstawowa
- Bugała W., Drzewa i krzewy w terenach zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991
- Bogdanowski J., Polskie ogrody ozdobne, Arkady, Warszawa, 2000
- Newbury T., Ogród twoich marzeń. 20 sposobów urządzania małego ogrodu, Świat Książki, Warszawa, 1995
Literatura dodatkowa
- Majdecki L., Historia ogrodów t.1, PWN, 2007
- Majdecki L., Historia ogrodów t.2, PWN, 2008
- Architektura Krajobrazu - czasopismo
- Aura - czasopismo