Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Rozpoznawanie drzew i krzewów w stanie bezlistnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozpoznawanie drzew i krzewów w stanie bezlistnym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dendrologii i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 6 0,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 6 0,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu botaniki i fizjologii roślin oraz dendrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
C-2Analizowanie cech diagnostycznych gatunków i odmian drzew i krzewów umożliwiających ich rozpoznanie
C-3Określenie walorów dekoracyjnych wyróżnionych grup drzew i krzewów w okresie bezlistnym
C-4Ukształtowanie postawy studenta w zakresie samodoskonalenia się w zakresie drzewoznawstwa oraz uwrażliwienie na zagadnienia ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozpoznawanie drzew i krzewów liściastych w okresie bezlistnym przy pomocy klucza do oznaczania – pokroje i pędy (Jasne Błonia i Park Kasprowicza w Szczecinie)2
T-A-2Rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie bezlistnym, zbiór pędów do oznaczania roślin2
T-A-3Praca z zielnikiem pędów (pędownik), ocena z rozpoznawania drzew i krzewów2
6
wykłady
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych2
T-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)1
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie1
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
A-A-3zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej2
A-A-4zaliczenie z praktycznego rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym1
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2praca własna studenta; analiza treści wykładów6
A-W-3rozpoznawanie cechi diagnostycznych roślin drzewiastych3
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody praktyczne (obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z partii materiału
S-2Ocena formująca: Ocena z rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C15_W01
Rozróżnia i charakteryzuje cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
OG_2A_W06C-3, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-3, S-1
OG_2A_C15_W02
Opisuje drzewa i krzewy na podstawie ich cech diagnostycznych w stanie bezlistnym oraz określa walory dekoracyjne
OG_2A_W10C-1T-W-2, T-W-1, T-W-4M-3, M-2S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C15_U01
Analizuje cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym umożliwiające ich rozpoznanie
OG_2A_U01, OG_2A_U06C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3, M-2S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C15_K01
Ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa. Ma świadomość potrzeby ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni i zadrzewień.
OG_2A_K04C-4T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C15_W01
Rozróżnia i charakteryzuje cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
2,0Student nie potrafi rozróżniać i charakteryzować cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
3,0Student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając pojedyncze przykłady drzew i krzewów
3,5Student rozróżnia i charakteryzuje zdecydowaną większość cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,0Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,5Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając liczne przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem
5,0Student biegle rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając wszystkie przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem i wykazując przy tym szerszą wiedzę z dendrologii
OG_2A_C15_W02
Opisuje drzewa i krzewy na podstawie ich cech diagnostycznych w stanie bezlistnym oraz określa walory dekoracyjne
2,0Student nie opisuje drzew i krzewów na podstawie ich cech diagnostycznych oraz nie określa ich walorów dekoracyjnych
3,0Student opisuje większość cech diagnostycznych podstawowych gatunków drzew i krzewów częściowo określając ich walory dekoracyjne
3,5Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne podstawowych gatunków drzew i krzewów w większości określając ich walory dekoracyjne
4,0Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i niektórych odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
4,5Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
5,0Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z zakresu dendrologii

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C15_U01
Analizuje cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym umożliwiające ich rozpoznanie
2,0Student nie analizuje cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym, co uniemożliwia ich rozpoznanie
3,0Student analizuje podstawowe cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym, i w większości rozpoznaje wymagane gatunki
3,5Student analizuje większość cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,0Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,5Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany
5,0Student biegle analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z dendrologii

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C15_K01
Ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa. Ma świadomość potrzeby ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni i zadrzewień.
2,0Student nie ma świadomości dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,0Student ma elementarną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,5Student ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,0Student ma dobrą świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,5Student ma ugruntowaną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
5,0Student ma wybitną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa

Literatura podstawowa

  1. Szymanowski T., Rozpoznawanie drzew w stanie bezlistnym, PWRiL, Warszawa, 1974
  2. Godet J.D., Pędy i pąki rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie spoczynku, Oficyna Wydaw. Multico, Warszawa, 1998
  3. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa, 2008, i nowszewydania
  4. Kubus M., Dendrologia. Skrypt dla studentów kierunku ogrodnictwo i architektura krajobrazu, Wydaw. Akademii Rolniczej w Szczecinie, 2005, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Stachak A., Grinn U., Haas-Nogal M., Kubus M., Nowak G., Nowakowska M., Zieleń Szczecina, Oficyna In Plus, Wołczkowo, 2000
  2. Coombes A.J., Drzewa, Wydaw. Wiedza i Życie, Warszawa, 2001
  3. Coombes A.J., Kieszonkowy atlas drzew, Solis, Warszawa, 2006
  4. Owen J., More D., Przewodnik Collinsa. Drzewa, Oficyna Wydaw. Multico, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozpoznawanie drzew i krzewów liściastych w okresie bezlistnym przy pomocy klucza do oznaczania – pokroje i pędy (Jasne Błonia i Park Kasprowicza w Szczecinie)2
T-A-2Rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie bezlistnym, zbiór pędów do oznaczania roślin2
T-A-3Praca z zielnikiem pędów (pędownik), ocena z rozpoznawania drzew i krzewów2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych2
T-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)1
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie1
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)2
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
A-A-3zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej2
A-A-4zaliczenie z praktycznego rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2praca własna studenta; analiza treści wykładów6
A-W-3rozpoznawanie cechi diagnostycznych roślin drzewiastych3
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C15_W01Rozróżnia i charakteryzuje cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W06student posiada rozszerzoną wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz i urządzania terenów zieleni
Cel przedmiotuC-3Określenie walorów dekoracyjnych wyróżnionych grup drzew i krzewów w okresie bezlistnym
C-1Określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
Treści programoweT-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z partii materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozróżniać i charakteryzować cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
3,0Student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając pojedyncze przykłady drzew i krzewów
3,5Student rozróżnia i charakteryzuje zdecydowaną większość cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,0Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając przykłady drzew i krzewów
4,5Student rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając liczne przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem
5,0Student biegle rozróżnia i charakteryzuje wszystkie wymagane cechy morfologiczne roślin drzewiastych w stanie bezlistnym, podając wszystkie przykłady drzew i krzewów z ich kompleksowym opisem i wykazując przy tym szerszą wiedzę z dendrologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C15_W02Opisuje drzewa i krzewy na podstawie ich cech diagnostycznych w stanie bezlistnym oraz określa walory dekoracyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych w stanie bezlistnym
Treści programoweT-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
S-2Ocena formująca: Ocena z rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opisuje drzew i krzewów na podstawie ich cech diagnostycznych oraz nie określa ich walorów dekoracyjnych
3,0Student opisuje większość cech diagnostycznych podstawowych gatunków drzew i krzewów częściowo określając ich walory dekoracyjne
3,5Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne podstawowych gatunków drzew i krzewów w większości określając ich walory dekoracyjne
4,0Student opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i niektórych odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
4,5Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne
5,0Student biegle opisuje wszystkie cechy diagnostyczne wymaganych gatunków i odmian drzew i krzewów określając ich walory dekoracyjne, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z zakresu dendrologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C15_U01Analizuje cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym umożliwiające ich rozpoznanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U01student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia wykonawczego i eksploatacyjnego opracowania z zakresu ogrodnictwa zrównoważonego
OG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-2Analizowanie cech diagnostycznych gatunków i odmian drzew i krzewów umożliwiających ich rozpoznanie
Treści programoweT-A-1Rozpoznawanie drzew i krzewów liściastych w okresie bezlistnym przy pomocy klucza do oznaczania – pokroje i pędy (Jasne Błonia i Park Kasprowicza w Szczecinie)
T-A-2Rozpoznawanie drzew i krzewów w okresie bezlistnym, zbiór pędów do oznaczania roślin
T-A-3Praca z zielnikiem pędów (pędownik), ocena z rozpoznawania drzew i krzewów
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
S-2Ocena formująca: Ocena z rozpoznawania drzew i krzewów w stanie bezlistnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie analizuje cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym, co uniemożliwia ich rozpoznanie
3,0Student analizuje podstawowe cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym, i w większości rozpoznaje wymagane gatunki
3,5Student analizuje większość cech diagnostycznych drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,0Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki
4,5Student sprawnie analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany
5,0Student biegle analizuje wszystkie cechy diagnostyczne drzew i krzewów w stanie bezlistnym i na ich podstawie rozpoznaje wymagane gatunki i odmiany, wykazując się przy tym szerszą wiedzą z dendrologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C15_K01Ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa. Ma świadomość potrzeby ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni i zadrzewień.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie postawy studenta w zakresie samodoskonalenia się w zakresie drzewoznawstwa oraz uwrażliwienie na zagadnienia ochrony i zwiększania bogactwa i bioróżnorodności terenów zieleni
Treści programoweT-W-2Rodzaje pędów drzew i krzewów; drzewa i krzewy o ozdobnych pędach (kształt, korowina, barwa, przetchlinki)
T-W-3Korowina drzew i krzewów jako cecha diagnostyczna; drzewa i krzewy o ozdobnej korowinie
T-W-1Pokroje drzew i krzewów w okresie bezlistnym jako cecha rozpoznawcza ich rodzajów i gatunków, typy wzrostu roślin drzewiastych
T-W-4Charakterystyka blizn po opadłych liściach – liścioślady i inne ślady, ciernie i kolce u roślin drzewiastych; pąki jako cecha rozpoznawcza roślin drzewiastych w stanie bezlistnym – (rodzaje, kształt, układ pąków)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu (część teoretyczna i praktyczna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,0Student ma elementarną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
3,5Student ma świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,0Student ma dobrą świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
4,5Student ma ugruntowaną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa
5,0Student ma wybitną świadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie drzewoznawstwa