Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu uprawy roślin ozdobnych i sadowniczych oraz warzyw |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych zasad funkcjonowania gospodarstwa organizującego praktykę zawodową. |
C-2 | Wykształcenie umiejętności wykonywania prac niezbędnych w zawodzie ogrodnika oraz praktyczne opanowanie umiejętności posługiwania się sprzętem ogrodniczym. |
C-3 | Łączenie wiedzy teoretycznej, umiejętności i kompetencji nabytych podczas studiów z dobrą praktyką ogrodniczą. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Poznanie podstawowych zasad funkcjonowania gospodarstwa ogrodniczego. | 1 |
T-PR-2 | Zapoznanie się z organizacją produkcji wiodących gatunków i nowoczesnymi rozwiązaniami w gospodarstwach ogrodniczych. | 1 |
T-PR-3 | Poznanie problemów produkcyjnych, handlowych i ekonomicznych w gospodarstwach oraz sposobów ich rozwiązania. | 1 |
T-PR-4 | Analiza możliwości i źródeł pozyskiwania funduszy na modernizację i rozwój gospodarstw. | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (objaśnienie wykonywanych czynności) |
M-2 | Metody eksponujące (kolekcje roślin ogrodniczych, próbki materiałów, maszyny i narzędzia) |
M-3 | Metody praktyczne (pokaz w gospodarstwach doświadczalnych) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_P01_W01 Student proponuje dla wybranych grup roślin ogrodniczych właściwe metody uprawy | OG_2A_W10 | — | — | C-2, C-3 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_P01_U01 Student charakteryzuje gatunki i wykonuje analizę kosztów i możliwości zbytu oraz ocenę opłacalności produkcji w gospodarstwach ogrodniczych | OG_2A_U03, OG_2A_U04 | — | — | C-1, C-3 | T-PR-4, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
OG_2A_P01_U02 Student potrafi wykonać podstawowe zabiegi uprawowe i pielęgnacyjne w produkcji roślin ogrodniczych | OG_2A_U03 | — | — | C-2, C-3 | T-PR-2 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_P01_K01 Student potrafi organizować pracę w zespole | OG_2A_K05 | — | — | C-2, C-3 | T-PR-4, T-PR-2, T-PR-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
OG_2A_P01_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | OG_2A_K07 | — | — | C-2, C-3 | T-PR-4, T-PR-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
OG_2A_P01_K03 Student jest kompetentny w zakresie planowania i realizacji zadań w zakresie produkcji ogrodniczej | OG_2A_K06 | — | — | C-2, C-3 | T-PR-4, T-PR-2, T-PR-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_P01_W01 Student proponuje dla wybranych grup roślin ogrodniczych właściwe metody uprawy | 2,0 | |
3,0 | Student definiuje podstawowe dane agrotechniczne dotyczące uprawy roślin ogrodniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_P01_U01 Student charakteryzuje gatunki i wykonuje analizę kosztów i możliwości zbytu oraz ocenę opłacalności produkcji w gospodarstwach ogrodniczych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe gatunki i odmiany roslin ogrodniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_2A_P01_U02 Student potrafi wykonać podstawowe zabiegi uprawowe i pielęgnacyjne w produkcji roślin ogrodniczych | 2,0 | |
3,0 | Student ma ogólą wiedzę na temat uprawy i zbioru podstawowych roślin ogrodniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_P01_K01 Student potrafi organizować pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student stara się zorganizować pracę w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_2A_P01_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość potrzeby produkcji roślin wysokiej jakości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_2A_P01_K03 Student jest kompetentny w zakresie planowania i realizacji zadań w zakresie produkcji ogrodniczej | 2,0 | |
3,0 | Student uczestnicząc w zajęciach sporadycznie przejawia własną inicjatywę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Orłowski M. (red.), Polowa uprawa warzyw, Brasika, Szczecin, 2000, 1
- Orłowski M., Kołota E. (red.), Uprawa warzyw, Brasika, Szczecin, 1999, 1
- Chmiel H. (red.), Uprawa roślin ozdobnych, PWRiL, Warszawa, 2000
- Pieniążek S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000, 11
- Czekalski M., Rośliny uprawiane na zieleń ciętą, PWRiL, Poznań, 2006
Literatura dodatkowa
- Kołota. E., Orłowski M., Biesiada A., Warzywnictwo, UWP Wrocław, Wrocław, 2007
- Pudelski T. (red.), Uprawa warzyw pod osłonami, PWRiL, Poznań, 1998
- Czasopisma: Hasło Ogrodnicze, Warzywa; Sad Nowoczesny, Owoce, Warz. Kwiaty