Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejetność redagowania tekstu, znajomość metod statystycznych, umiejętność przygotowania prezentacji |
W-2 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie i obrona pracy dyplomowej. |
C-2 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przeglądowy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Gromadzenie piśmiennictwa i opracowanie jego przeglądu. | 100 |
A-PD-2 | Określenie zakresu pracy i wybór metody osiągnięcia celu pracy. | 30 |
A-PD-3 | Przygotowanie pracy dyplomowej. | 300 |
A-PD-4 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego. | 13 |
A-PD-5 | Przygotowanie niezbędnych dokumentów do egzaminu dyplomowego. | 2 |
A-PD-6 | Udział w konsultacjach. | 5 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca koordynowana przez promotora w czasie konsultacji. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i ocena pracy inżynierskiej. |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_D02_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski oraz posługuje się nowoczesnymi technologiami informatycznymi w obszarze studiowanego kierunku. | OZE_1A_U01, OZE_1A_U03, OZE_1A_U04 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_D02_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym; potrafi pracować samodzielnie, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu, potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób. | OZE_1A_K02, OZE_1A_K03, OZE_1A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_D02_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski oraz posługuje się nowoczesnymi technologiami informatycznymi w obszarze studiowanego kierunku. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi pozyskać tylko podstawowe informacje, akceptowalnie je interpretować i oceniać. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_D02_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym; potrafi pracować samodzielnie, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu, potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, potrafi pracować samodzielnie i rozumie konieczność systematycznej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009