Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o społeczeństwie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania. |
C-2 | Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pisanie informacji prasowych. | 2 |
T-A-2 | Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych. | 2 |
T-A-3 | Sosób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki. | 2 |
T-A-4 | Metafory w rozmowie. | 2 |
T-A-5 | Lobbing a media. | 2 |
T-A-6 | Rodzaje loobingu. | 2 |
T-A-7 | Public Affairs. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy public relations. | 1 |
T-W-2 | Zarządzanie public relations. | 1 |
T-W-3 | Etyka i prawo a public relations. | 1 |
T-W-4 | Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów. | 1 |
T-W-5 | Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar. | 1 |
T-W-6 | Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych. | 1 |
T-W-7 | Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety. | 1 |
T-W-8 | Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami). | 1 |
T-W-9 | Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe. | 1 |
T-W-10 | Internet jako medium w edukacji - e-learning. | 1 |
T-W-11 | Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe. | 1 |
T-W-12 | Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa. | 1 |
T-W-13 | Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją. | 1 |
T-W-14 | Aktywne firmowe serwisy informacyjne. | 1 |
T-W-15 | Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń. | 12 |
A-A-3 | Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu. | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu. | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie prezentacji mulimedialnej. | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny. |
M-2 | Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O102_W01 Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | OZE_1A_W23 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-9, T-W-11, T-W-6, T-W-12, T-W-15, T-W-8, T-W-14, T-W-5, T-W-7, T-W-13, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O102_U01 Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | OZE_1A_U09 | — | — | C-2 | T-W-9, T-W-11, T-W-15, T-W-5, T-W-7, T-W-13, T-W-3, T-W-1, T-A-6, T-A-5, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O102_K01 Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania. | OZE_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-12, T-W-8, T-W-14, T-W-10, T-W-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O102_W01 Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O102_U01 Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O102_K01 Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania. | 2,0 | |
3,0 | Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
- Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005
- Zelmer Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy., Wyd. Poltext, Warszawa, 1992
Literatura dodatkowa
- Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
- Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
- Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006