Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Podstawy zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy zarządzania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Grieger <Andrzej.Grieger@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o działalności gospodarczej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do podejmowania decyzji według wielokryterialnej oceny otoczenia stanowiska pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy organizacji przedsiębiorstwa. Komunikacja wewnątrz przedsiębiorstwa. | 1 |
T-W-2 | Zarządzanie personelem - postępowanie z ludźmi. Planowanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. Style zarządzania - relacje w układzie kierownik - pracownicy. | 1 |
T-W-3 | Zarządzanie finansami - nowoczesne formy pozyskiwania środków finansowych. Analiza i diagnoza ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstwa. Rachunkowość zarządcza - zasady działania. | 1 |
T-W-4 | Funkcje zarządzania: 1. formułowanie celu/-ów, 2. prognozowanie i programowanie działań, 3. organizowanie i koordynowanie działań. | 1 |
T-W-5 | Zarządzanie jakością produktów/usług w przedsiębiorstwie. | 1 |
T-W-6 | Logistyka jako szczególna forma zarządzania przedsiębiorstwem. | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Studiowanie literatury przedmiotu | 14 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja dyadktyczna panelowa. |
M-3 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca - ocena umiejętności przygotowania prezentacji z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych dla pojedynczego zadania (tematu). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - zaliczenie pisemne obejmujące zagadnienia z całego cyklu wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_A03_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania, obejmującą funkcje zarządzania oraz elementy zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa, personelem, finansami, produkcją i usługami, produktem i jego jakością, przydatną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej. | OZE_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_A03_U01 Potrafi okreslić konieczne do poznania zagadnienia i poprawnie zebrane informacje uporządkować w obszarze odnawialnych źródeł energii. | OZE_1A_U09 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_A03_K01 Rozumie konieczność systematycznego poszerzania i pogłębiania wiedzy. | OZE_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_A03_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania, obejmującą funkcje zarządzania oraz elementy zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa, personelem, finansami, produkcją i usługami, produktem i jego jakością, przydatną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie definiuje podstawowe zagadnienia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_A03_U01 Potrafi okreslić konieczne do poznania zagadnienia i poprawnie zebrane informacje uporządkować w obszarze odnawialnych źródeł energii. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_A03_K01 Rozumie konieczność systematycznego poszerzania i pogłębiania wiedzy. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić braki występujące w swojej wiedzy przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 1996
- Stoner J.A.F. (red), Kierowanie, PWE, Warszawa, 1997
Literatura dodatkowa
- Błaszczyk W. (red), Metody organizacji przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2005
- Koźmiński A.K. (red), Zarządzanie teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 1995