Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera (kopiowanie, tworzenie folderów itp.). Znajomość systemu operacyjnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi |
C-2 | Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej |
C-3 | Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych zależności od potrzeb. Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych. Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami. Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat. Zapoznanie z bazami danych. | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 42 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-2 | Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_A05_W01 Wzrost wydajności pracy w związku z wykorzystaniem TI oraz podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL | OZE_1A_W10, OZE_1A_W11 | — | — | C-3 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_A05_U01 Student umie lepszej wykorzystać nakłady na TI | OZE_1A_U01, OZE_1A_U03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_A05_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | OZE_1A_K02, OZE_1A_K03, OZE_1A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_A05_W01 Wzrost wydajności pracy w związku z wykorzystaniem TI oraz podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_A05_U01 Student umie lepszej wykorzystać nakłady na TI | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_A05_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Marek Cieciura, Podstawy Technologii Informacyjnych z przykładami zastosowań, Wydaw. VIZJA PRESS&IT SP.z o.o., Warszawa, 2006
- Włodzimierz Gogołek, Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2005
- Aleksander Bremer, Mirosław Sławik, @bc użytkownika komputera, Videograf Edukacja Sp. z o. o., Chorzów, 2006
- Seria książek wspomagających przygotowanie do egzaminów ECDL, 2011
- Książki wydawnictwa Microsoft Press, 2011
Literatura dodatkowa
- Witold Sikorski, Podstawy technik informatycznych, 2011
- Zdzisław Nowakowski, Użytkowanie komputerów, 2011
- Mirosława Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, 2011
- Mirosława Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, 2011
- Mirosława Kopertowska, Bazy danych, 2011
- Mirosława Kopertowska, Grafika menedżerska i prezentacyjna, 2011
- Adam Wojciechowski, Usługi w sieciach informatycznych, 2011