Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe wspomaganie projektowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności dotyczące komputerowego zapisu konstrukcji, teorii mechanizmów, rysunku technicznego, mechaniki, części maszyn, wytrzymałości materiałów, budowy i eksploatacji maszyn rolniczych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przeprowadzenie kształcenia dotyczącego projektowania wybranych zespołów maszyn rolniczych przeznaczonych do uprawy gleby, pielęgnacji mechanicznej i chemicznej, zbioru oraz obróbki plonu z uwzględnieniem wymagań roboczych, założeń projektowych, ogólnego opisu konstrukcji, obliczeń i rysunków. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Projektowanie wybranych zespołów maszyn przeznaczonych do uprawy gleby, pielęgnacji mechanicznej i chemicznej, zbioru oraz obróbki plonu z uwzględnieniem wymagań roboczych, założeń projektowych, ogólnego opisu konstrukcji, obliczeń i rysunków. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Proces konstruowania. Normalizacja i unifikacja w budowie maszyn. Właściwości mechaniczne, fizyczne i technologiczne stosowanych materiałów konstrukcyjnych. Podstawowe zasady poprawnego toku obliczeń i oceny konstrukcji. Podstawy projektowania wspomaganego komputerowo. Programy i narzędzia do komputerowego wspomagania procesu konstruowania. Formułowanie zadań i założeń projektowych. Wykorzystanie w projektowaniu bibliotek CAD. Obliczenia kinematyczne i dynamiczne układów napędowych. Zasady tworzenia konstrukcji. Formułowanie zadań optymalizacji. Metody optymalizacji części i zespołów roboczych maszyn rolniczych. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach projektowych | 15 |
A-A-2 | Samodzielna praca nad projektem | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 43 |
A-W-3 | Sprawdzien pisemny | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Metoda programowana z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach |
S-2 | Ocena formująca: ciągła kontrola stanu zaawansowania prac nad projektem |
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady |
S-4 | Ocena podsumowująca: końcowa ocena projekru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O16-2_W01 wiedza dotycząca procesu projektowania maszyn do produkcji biomasy z uwzględnieniem formułowania wymagań roboczych i eksploatacyjnych. | OZE_1A_W10, OZE_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O16-2_U01 Potrafi zaprojektować wybrane elementy i zespoły urządzeń stosowanych w produkcji biomasy | OZE_1A_U03, OZE_1A_U15 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O16-2_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań. | OZE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O16-2_W01 wiedza dotycząca procesu projektowania maszyn do produkcji biomasy z uwzględnieniem formułowania wymagań roboczych i eksploatacyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna główne aspekty procesu projektowania maszyn do produkcji biomasy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O16-2_U01 Potrafi zaprojektować wybrane elementy i zespoły urządzeń stosowanych w produkcji biomasy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi realizować proste zadania projektowe korzystając często z pomocy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O16-2_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań. | 2,0 | |
3,0 | Jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, jest mało aktywny w rozwiązywaniu postawionych zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Worona M., Dawidowski B., Maszyny rolnicze, cz.I., AR Szczecin, Szczecin, 1990
- Bernacki H., Teoria i konstrukcja maszyn rolniczych. T.1, cz. 1 i 2., PWRiL, Warszawa, 1981
- Kanafojski C., Teoria i konstrukcja maszyn rolniczych. T.1, cz.3, PWRiL, Warszawa, 1977
- Kanafojski C., Teoria i konstrukcja maszyn rolniczych. T.2, cz. 1., PWRiL, Warszawa, 1980
- Karwowski T., Teoria i konstrukcja maszyn rolniczych. T.2, cz. 2., PWRiL, Warszawa, 1982
- Kurmaz L.W., Podstawy konstrukcji maszyn - Projektowanie, PWN, Warszawa, 1999
- Kuczewski J., Miszczak M., Podstawy konstrukcji maszyn rolniczych i leśnych, SGGW, Warszawa, 1996
Literatura dodatkowa
- Niezgodziński M.E., Niezgodziński T., Wzory, wykresy i tablice wytrzymałościowe, WNT, Warszawa, 1996
- praca zbiorowa, Poradnik mechanika, REA, Warszawa, 2008