Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 9 2,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 9 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pisanie informacji prasowych.1
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.2
T-A-3Sposób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.1
T-A-4Metafory w rozmowie.1
T-A-5Lobbing a media.1
T-A-6Rodzaje loobingu.1
T-A-7Public Affairs.2
9
wykłady
T-W-1Podstawy public relations. Zarządzanie public relations.1
T-W-2Etyka i prawo a public relations. Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.1
T-W-3Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar. Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.1
T-W-4Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety. Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).1
T-W-5Internet jako medium w biznesie i edukacji - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe, e-learning.1
T-W-6Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.1
T-W-7Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.1
T-W-8Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.1
T-W-9Aktywne firmowe serwisy informacyjne. Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe,marketing wirusowy.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń.15
A-A-3Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu.6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Studiowanie literatury.28
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.8
A-W-4Przygotowanie prezentacji mulimedialnej.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O10-2_W01
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
OZE_1A_W23C-2, C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O10-2_U01
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
OZE_1A_U09C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O10-2_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
OZE_1A_K06C-1T-W-7, T-W-9, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O10-2_W01
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O10-2_U01
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
2,0
3,0Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O10-2_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
2,0
3,0Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  2. Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005
  3. Zelmer Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy., Wyd. Poltext, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
  2. Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  3. Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pisanie informacji prasowych.1
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.2
T-A-3Sposób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.1
T-A-4Metafory w rozmowie.1
T-A-5Lobbing a media.1
T-A-6Rodzaje loobingu.1
T-A-7Public Affairs.2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy public relations. Zarządzanie public relations.1
T-W-2Etyka i prawo a public relations. Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.1
T-W-3Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar. Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.1
T-W-4Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety. Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).1
T-W-5Internet jako medium w biznesie i edukacji - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe, e-learning.1
T-W-6Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.1
T-W-7Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.1
T-W-8Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.1
T-W-9Aktywne firmowe serwisy informacyjne. Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe,marketing wirusowy.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń.15
A-A-3Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu.6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Studiowanie literatury.28
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.8
A-W-4Przygotowanie prezentacji mulimedialnej.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O10-2_W01Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W23ma wiedzę w zakresie ekonomiki oraz zasad tworzenia i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym również w zakresie produkcji rolniczej ukierunkowanej na produkcję biosurowców energetycznych, obejmującą między innymi analizę ekonomiczną podmiotu wraz z elementami rachunku kosztów dla inżynierów (majątek i kapitał przedsiębiorstwa, przychody, koszty i rachunek wyników, normowanie i kosztorysowanie robót, metody kalkulacji i struktura kosztów produkcji, kategorie produkcji i nakładów, amortyzacja), formy indywidualnej przedsiębiorczości i zasady ich tworzenia, wymogi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, podmioty gospodarcze występujące w rolnictwie, planowanie inwestycji, przydatną do: 1) prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej w obszarze odnawialnych źródeł energii, 2) projektowania i oceny ekonomicznej procesów produkcyjnych;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
C-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
Treści programoweT-W-1Podstawy public relations. Zarządzanie public relations.
T-W-5Internet jako medium w biznesie i edukacji - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe, e-learning.
T-W-6Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.
T-W-7Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.
T-W-2Etyka i prawo a public relations. Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.
T-W-3Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar. Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.
T-W-4Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety. Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).
T-W-8Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.
T-W-9Aktywne firmowe serwisy informacyjne. Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe,marketing wirusowy.
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.
T-A-1Pisanie informacji prasowych.
T-A-3Sposób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.
T-A-4Metafory w rozmowie.
T-A-5Lobbing a media.
T-A-6Rodzaje loobingu.
T-A-7Public Affairs.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O10-2_U01Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U09w sposób ogólny analizuje i ocenia pod względem prawnym funkcjonowanie prostych systemów oraz procesów typowych w gospodarce, potrafi zaprojektować i ocenić pod względem organizacyjnym proste procesy produkcyjno-usługowe w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz zarządzać nimi, a także przeprowadzić dla nich wstępną analizę ekonomiczną, jest przygotowany do prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze odnawialnych źródeł energii, w tym również w zakresie produkcji rolniczej ukierunkowanej na produkcję biosurowców energetycznych, stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-1Podstawy public relations. Zarządzanie public relations.
T-W-5Internet jako medium w biznesie i edukacji - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe, e-learning.
T-W-6Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.
T-W-2Etyka i prawo a public relations. Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.
T-W-3Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar. Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.
T-W-4Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety. Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).
T-W-8Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.
T-A-5Lobbing a media.
T-A-6Rodzaje loobingu.
T-A-7Public Affairs.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O10-2_K01Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób.
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
Treści programoweT-W-7Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.
T-W-9Aktywne firmowe serwisy informacyjne. Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe,marketing wirusowy.
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.
T-A-1Pisanie informacji prasowych.
T-A-3Sposób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.
Metody nauczaniaM-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0