Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Gospodarowanie wodą:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gospodarowanie wodą
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,50,38zaliczenie
wykładyW3 9 1,50,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe zagadnienia dotyczące gleboznawstwa i agrometeorologii oraz biologii rozwoju roslin uprawianych na cele energetyczne.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ilościowym i jakościowym stanem zasobów wodnych Polski, rozwojem i strategią gospodarki wodnej w Polsce.
C-2Poznanie systemu zrównoważonego zarządzania gospodarką wodną na obszarach wiejskich, uwarunowań prawnych i środowiskowo-gospodarczych na szczeblu krajowym i regionalnym. Ponadto studenci powinni pozyskać wiedzę dotyczącą oceny właściwości wodnych gleby oraz potrzeb wodnych roślin wykorzystywanych jako odnawialne źródła energii. Ponadto zapoznają się z budową i eksploatacją systemów nawadniania.
C-3Znajomość metod sterowania nawadnianiem, obliczania na ich podstawie sezonowej normy oraz potrzeby nawadniania, w zależności od warunków środowiska, gatunku rośliny, rodzaju zlewni. Obliczanie podstawowych składowych bilansu wodnego gleby.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Charakterystyka systemów i technologii nawadniania.3
T-A-2Charakterystyka metod sterowania i potrzeb nawadnianiem w uprawach polowych.2
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności źródła wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Sezonowe i jednorazowe dawki wody do nawadniania. Obliczanie bilansu wodnego gleby, zapasu i polowego zużucia wody. Obliczenie i zaplanowanie sezonoewj normy nawadniania według wybranej metody sterowania nawadnianiem. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie wykonanych zadań obliczeniowo-projektowych.4
9
wykłady
T-W-1Definicja, rozwój i strategia gospodarki wodnej.1
T-W-2Uwarunkowania prawne dotyczące gospodarki wodnej kraju.1
T-W-3Zrównoważone gopodarowanie wodą w obszarach wiejskich.1
T-W-4Charakterystyka zasobów wodnych Polski.2
T-W-5Charakterystyka właściowści wodnych gleb i zasobów wody użytecznej dla roślin.2
T-W-6Charakterystyka potrzeb wodnych roślin energetycznych. Metody ich określania.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.15
A-A-3Konsultacje15
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia treści wykładów.25
A-W-3Konsultacje10
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zadań obliczeniowo-projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O02-2_W01
Ma wiedzę o bilansowaniu zasobów wodnych kraju, regionu i wybranego obszaru gospodarstwa rolnego, w którym będą uprawiane rośliny energetyczne. Potrafi omówić strategię gospodarki wodnej i uwarunkowania prawne z nią związane. Definiuje potrzeby wodne roślin uprawianych na cele energetyczne. Zna systemy i technologie nawadniania oraz możliwości ich stosowania w róznych warunkach przyrodniczo-gospodarczych.
OZE_1A_W16C-1, C-3, C-2T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O02-2_U01
Posiada umiejętność zaprojektowania wodo-oszędnego systemu nawadniania dla konkretnego gospodarstwa zajmującego się uprawą roślin na cele energetyczne z podaniem kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych przedsięwzięcia.
OZE_1A_U17C-3T-A-2, T-A-3, T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O02-2_K01
Ma świadomość ryzyka i skutków związanych z nieznajomością znaczenia umiejętnego gospodarowania wodą w produkcji roślin na cele energetczne.
OZE_1A_K02C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1
OZE_1A_O02-2_K02
Ma świadomość potrzeby ochrony zasobów wodnych kraju, regionu i wybranego obszaru gospodarstwa rolnego. Potrafi pracować w grupie przy rtealizacji projektu dotyczącego nawadniania uprawy roślin na cele energetyczne.
OZE_1A_K04C-1, C-3, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O02-2_W01
Ma wiedzę o bilansowaniu zasobów wodnych kraju, regionu i wybranego obszaru gospodarstwa rolnego, w którym będą uprawiane rośliny energetyczne. Potrafi omówić strategię gospodarki wodnej i uwarunkowania prawne z nią związane. Definiuje potrzeby wodne roślin uprawianych na cele energetyczne. Zna systemy i technologie nawadniania oraz możliwości ich stosowania w róznych warunkach przyrodniczo-gospodarczych.
2,0
3,0Student poprawnie definiuje podstawowe pojęcia gospodarki wodnej. Potrafi częściowo omówić zrównoważone gospodarowanie wodą w obszarach wiejskich. Posiada podstawową wiedzę z zakresu potrzeb wodnych roślin uprawianych na cele energetyczne oraz możliwości ich nawadniania. Potrafi obliczyć potrzeby wodne oraz sezonową normę nawadniania na podstawie wybranej metody sterowania nawadnianiem w zależnosci od warunków środowiska, gatunku rośliny oraz rodzaju zlewni.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O02-2_U01
Posiada umiejętność zaprojektowania wodo-oszędnego systemu nawadniania dla konkretnego gospodarstwa zajmującego się uprawą roślin na cele energetyczne z podaniem kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych przedsięwzięcia.
2,0
3,0Student poprawnie omawia podstawowe zagadnienia dotyczące nawadniania roślin oraz częściowo wykorzystuje podstawowe narzędzia do obliczenia potrzeb i zaprojektowania sezonowej normy i harmonogramu nawadniania dla wybranego gatunku rośliny uprawy polowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O02-2_K01
Ma świadomość ryzyka i skutków związanych z nieznajomością znaczenia umiejętnego gospodarowania wodą w produkcji roślin na cele energetczne.
2,0
3,0Student rozumie w podstawowym zakresie ryzyko i skutki związane z nieznajomością zasad prawidłowego gospodarowania wodą w produkcji roslin na cele energetyczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
OZE_1A_O02-2_K02
Ma świadomość potrzeby ochrony zasobów wodnych kraju, regionu i wybranego obszaru gospodarstwa rolnego. Potrafi pracować w grupie przy rtealizacji projektu dotyczącego nawadniania uprawy roślin na cele energetyczne.
2,0
3,0Student wykazuje niewielkie zaangżowanie w wykonywaniu powierzonych mu zadań i współpracy w grupie.
3,5
4,0
4,5
5,0.

Literatura podstawowa

  1. Mieczysław Trybała, Gospodarka wodna w rolnictwie, PWRiL, Warszawa, 1996
  2. Kindler (red.), Projekt Narodowej Strategi Gospodarowania Wodami do roku 2030 z uwzględnieniem etapu 2015., Ministerstwo Środowiska, Warszawa, 2010
  3. Stanisław Karczmarczyk, Lech Nowak (red.), Nawadnianie roślin, PWRiL, Poznań, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Ramowa Dyrektywa Wodna 2000/60/WE z dnia 23 października 2000 r., 2000
  2. Józef Dzieżyc, Potrzebu wodne roślin uprawnych, PWN, Warszawa, 1989
  3. Andrzej Ciepielowski, Podstawy Gospodarowania Wodą, SGGW, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Charakterystyka systemów i technologii nawadniania.3
T-A-2Charakterystyka metod sterowania i potrzeb nawadnianiem w uprawach polowych.2
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności źródła wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Sezonowe i jednorazowe dawki wody do nawadniania. Obliczanie bilansu wodnego gleby, zapasu i polowego zużucia wody. Obliczenie i zaplanowanie sezonoewj normy nawadniania według wybranej metody sterowania nawadnianiem. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie wykonanych zadań obliczeniowo-projektowych.4
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja, rozwój i strategia gospodarki wodnej.1
T-W-2Uwarunkowania prawne dotyczące gospodarki wodnej kraju.1
T-W-3Zrównoważone gopodarowanie wodą w obszarach wiejskich.1
T-W-4Charakterystyka zasobów wodnych Polski.2
T-W-5Charakterystyka właściowści wodnych gleb i zasobów wody użytecznej dla roślin.2
T-W-6Charakterystyka potrzeb wodnych roślin energetycznych. Metody ich określania.2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.15
A-A-3Konsultacje15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia treści wykładów.25
A-W-3Konsultacje10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O02-2_W01Ma wiedzę o bilansowaniu zasobów wodnych kraju, regionu i wybranego obszaru gospodarstwa rolnego, w którym będą uprawiane rośliny energetyczne. Potrafi omówić strategię gospodarki wodnej i uwarunkowania prawne z nią związane. Definiuje potrzeby wodne roślin uprawianych na cele energetyczne. Zna systemy i technologie nawadniania oraz możliwości ich stosowania w róznych warunkach przyrodniczo-gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W16ma wiedzę o zasadach projektowania instalacji związanych z odnawialnymi źródłami energii oraz w zakresie doradztwa energetycznego, obejmującą bilansowanie lokalnych zasobów energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, dobór systemów i urządzeń do produkcji energii, planowanie produkcji energii lub/i przetwórstwa biomasy na cele energetyczne dla konkretnej inwestycji, zalecania rozwiązań technicznych wraz z określeniem ich opłacalności oraz zalecania w zakresie rozwiązań i wymogów organizacyjnych i formalnych;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ilościowym i jakościowym stanem zasobów wodnych Polski, rozwojem i strategią gospodarki wodnej w Polsce.
C-3Znajomość metod sterowania nawadnianiem, obliczania na ich podstawie sezonowej normy oraz potrzeby nawadniania, w zależności od warunków środowiska, gatunku rośliny, rodzaju zlewni. Obliczanie podstawowych składowych bilansu wodnego gleby.
C-2Poznanie systemu zrównoważonego zarządzania gospodarką wodną na obszarach wiejskich, uwarunowań prawnych i środowiskowo-gospodarczych na szczeblu krajowym i regionalnym. Ponadto studenci powinni pozyskać wiedzę dotyczącą oceny właściwości wodnych gleby oraz potrzeb wodnych roślin wykorzystywanych jako odnawialne źródła energii. Ponadto zapoznają się z budową i eksploatacją systemów nawadniania.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka metod sterowania i potrzeb nawadnianiem w uprawach polowych.
T-A-1Charakterystyka systemów i technologii nawadniania.
T-W-4Charakterystyka zasobów wodnych Polski.
T-W-5Charakterystyka właściowści wodnych gleb i zasobów wody użytecznej dla roślin.
T-W-6Charakterystyka potrzeb wodnych roślin energetycznych. Metody ich określania.
T-W-1Definicja, rozwój i strategia gospodarki wodnej.
T-W-2Uwarunkowania prawne dotyczące gospodarki wodnej kraju.
T-W-3Zrównoważone gopodarowanie wodą w obszarach wiejskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zadań obliczeniowo-projektowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie definiuje podstawowe pojęcia gospodarki wodnej. Potrafi częściowo omówić zrównoważone gospodarowanie wodą w obszarach wiejskich. Posiada podstawową wiedzę z zakresu potrzeb wodnych roślin uprawianych na cele energetyczne oraz możliwości ich nawadniania. Potrafi obliczyć potrzeby wodne oraz sezonową normę nawadniania na podstawie wybranej metody sterowania nawadnianiem w zależnosci od warunków środowiska, gatunku rośliny oraz rodzaju zlewni.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O02-2_U01Posiada umiejętność zaprojektowania wodo-oszędnego systemu nawadniania dla konkretnego gospodarstwa zajmującego się uprawą roślin na cele energetyczne z podaniem kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych przedsięwzięcia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U17potrafi zaprojektować proste instalacje związane z odnawialnymi źródłami energii: jest przygotowany do wykonywania prostych bilansów lokalnych zasobów energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, doboru systemów i urządzeń do produkcji energii, planowania produkcji energii lub/i przetwórstwa biomasy na cele energetyczne dla konkretnej inwestycji, a także przeprowadzania doradztwa energetycznego w zakresie odnawialnych źródeł energii, obejmującego zalecania rozwiązań technicznych wraz z określeniem ich opłacalności oraz dotyczącego rozwiązań i wymogów organizacyjnych i formalnych;
Cel przedmiotuC-3Znajomość metod sterowania nawadnianiem, obliczania na ich podstawie sezonowej normy oraz potrzeby nawadniania, w zależności od warunków środowiska, gatunku rośliny, rodzaju zlewni. Obliczanie podstawowych składowych bilansu wodnego gleby.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka metod sterowania i potrzeb nawadnianiem w uprawach polowych.
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności źródła wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Sezonowe i jednorazowe dawki wody do nawadniania. Obliczanie bilansu wodnego gleby, zapasu i polowego zużucia wody. Obliczenie i zaplanowanie sezonoewj normy nawadniania według wybranej metody sterowania nawadnianiem. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie wykonanych zadań obliczeniowo-projektowych.
T-A-1Charakterystyka systemów i technologii nawadniania.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zadań obliczeniowo-projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie omawia podstawowe zagadnienia dotyczące nawadniania roślin oraz częściowo wykorzystuje podstawowe narzędzia do obliczenia potrzeb i zaprojektowania sezonowej normy i harmonogramu nawadniania dla wybranego gatunku rośliny uprawy polowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O02-2_K01Ma świadomość ryzyka i skutków związanych z nieznajomością znaczenia umiejętnego gospodarowania wodą w produkcji roślin na cele energetczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K02jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ilościowym i jakościowym stanem zasobów wodnych Polski, rozwojem i strategią gospodarki wodnej w Polsce.
C-2Poznanie systemu zrównoważonego zarządzania gospodarką wodną na obszarach wiejskich, uwarunowań prawnych i środowiskowo-gospodarczych na szczeblu krajowym i regionalnym. Ponadto studenci powinni pozyskać wiedzę dotyczącą oceny właściwości wodnych gleby oraz potrzeb wodnych roślin wykorzystywanych jako odnawialne źródła energii. Ponadto zapoznają się z budową i eksploatacją systemów nawadniania.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka metod sterowania i potrzeb nawadnianiem w uprawach polowych.
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności źródła wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Sezonowe i jednorazowe dawki wody do nawadniania. Obliczanie bilansu wodnego gleby, zapasu i polowego zużucia wody. Obliczenie i zaplanowanie sezonoewj normy nawadniania według wybranej metody sterowania nawadnianiem. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie wykonanych zadań obliczeniowo-projektowych.
T-A-1Charakterystyka systemów i technologii nawadniania.
T-W-4Charakterystyka zasobów wodnych Polski.
T-W-5Charakterystyka właściowści wodnych gleb i zasobów wody użytecznej dla roślin.
T-W-6Charakterystyka potrzeb wodnych roślin energetycznych. Metody ich określania.
T-W-1Definicja, rozwój i strategia gospodarki wodnej.
T-W-2Uwarunkowania prawne dotyczące gospodarki wodnej kraju.
T-W-3Zrównoważone gopodarowanie wodą w obszarach wiejskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie w podstawowym zakresie ryzyko i skutki związane z nieznajomością zasad prawidłowego gospodarowania wodą w produkcji roslin na cele energetyczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O02-2_K02Ma świadomość potrzeby ochrony zasobów wodnych kraju, regionu i wybranego obszaru gospodarstwa rolnego. Potrafi pracować w grupie przy rtealizacji projektu dotyczącego nawadniania uprawy roślin na cele energetyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K04rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków produkowania energii ze źródeł odnawialnych i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ilościowym i jakościowym stanem zasobów wodnych Polski, rozwojem i strategią gospodarki wodnej w Polsce.
C-3Znajomość metod sterowania nawadnianiem, obliczania na ich podstawie sezonowej normy oraz potrzeby nawadniania, w zależności od warunków środowiska, gatunku rośliny, rodzaju zlewni. Obliczanie podstawowych składowych bilansu wodnego gleby.
C-2Poznanie systemu zrównoważonego zarządzania gospodarką wodną na obszarach wiejskich, uwarunowań prawnych i środowiskowo-gospodarczych na szczeblu krajowym i regionalnym. Ponadto studenci powinni pozyskać wiedzę dotyczącą oceny właściwości wodnych gleby oraz potrzeb wodnych roślin wykorzystywanych jako odnawialne źródła energii. Ponadto zapoznają się z budową i eksploatacją systemów nawadniania.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka metod sterowania i potrzeb nawadnianiem w uprawach polowych.
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności źródła wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Sezonowe i jednorazowe dawki wody do nawadniania. Obliczanie bilansu wodnego gleby, zapasu i polowego zużucia wody. Obliczenie i zaplanowanie sezonoewj normy nawadniania według wybranej metody sterowania nawadnianiem. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie wykonanych zadań obliczeniowo-projektowych.
T-A-1Charakterystyka systemów i technologii nawadniania.
T-W-4Charakterystyka zasobów wodnych Polski.
T-W-5Charakterystyka właściowści wodnych gleb i zasobów wody użytecznej dla roślin.
T-W-6Charakterystyka potrzeb wodnych roślin energetycznych. Metody ich określania.
T-W-1Definicja, rozwój i strategia gospodarki wodnej.
T-W-2Uwarunkowania prawne dotyczące gospodarki wodnej kraju.
T-W-3Zrównoważone gopodarowanie wodą w obszarach wiejskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zadań obliczeniowo-projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje niewielkie zaangżowanie w wykonywaniu powierzonych mu zadań i współpracy w grupie.
3,5
4,0
4,5
5,0.