Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (N1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD8 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczone szkolenie biblioteczne.
W-2Umiejętność edytowania tekstu.
W-3Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach przyrodniczych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie do egzaminu inżynierskiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student przygotowuje założenia metodyczne, przeprowadza prace badawcze, opracowuje wyniki i przygotowuje w formie pisemnej pracę dyplomową. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.0
T-PD-2Student przygotowuje się do prezentacji ustnej wyników pracy inżynierskiej.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej.50
A-PD-2Wyszukiwanie pismiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego pismiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej.90
A-PD-3Prowadzenie doświadczenia związanego z tematem pracy.75
A-PD-4Opracowanie wyników badań, tworzenie tabel i rysunków.60
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej.100
A-PD-6Przygotowywanie pracy do druku.30
A-PD-7Przygotowanie się do egzaminu inżynierskiego i obrony pracy dyplomowej .45
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
M-2Seminarium dyplomowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Recenzja pracy inżynierskiej
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_C37_W01
Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literatury, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę inżynierską i przygotowac się do egzaminu dyplomowego.
C-1T-PD-1, T-PD-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_C37_U01
Korzystajac z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy dyplomowej, oracować wyniki badań i napisać pracę dyplomową.
C-1T-PD-1, T-PD-2M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_C37_K01
Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle doniesień naukowych.
C-1T-PD-1, T-PD-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_C37_W01
Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literatury, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę inżynierską i przygotowac się do egzaminu dyplomowego.
2,0Student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej.
3,0Student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielnosc w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora.
4,0Student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje badania i opracowuje pracę dyplomową niemal samodzielnie.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywnośc zarówno podczas prowadzenia badań, jak i podczas opracowywania wyników i pisania pracy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_C37_U01
Korzystajac z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy dyplomowej, oracować wyniki badań i napisać pracę dyplomową.
2,0Student wykazuje duze braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badań ani opracować i zaprezentowac swojej pracy dyplomowej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy dyplomowej wymaga bardzo dużej pomocy promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomowa wykonuje z duza pomoca promotora.
4,0Student posiada duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora.
4,5Student posiada bardzo duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, prace dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora.
5,0Student posiada bardzo duza wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, prace dyplomową realizuje z niewielka pomocą promotora. pracy dyplomowej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_C37_K01
Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle doniesień naukowych.
2,0Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,0Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,5Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
4,0Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
4,5Student wykazuje duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
5,0Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych.

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996, Universitas, Kraków, 1996
  2. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie nalezy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student przygotowuje założenia metodyczne, przeprowadza prace badawcze, opracowuje wyniki i przygotowuje w formie pisemnej pracę dyplomową. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.0
T-PD-2Student przygotowuje się do prezentacji ustnej wyników pracy inżynierskiej.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej.50
A-PD-2Wyszukiwanie pismiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego pismiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej.90
A-PD-3Prowadzenie doświadczenia związanego z tematem pracy.75
A-PD-4Opracowanie wyników badań, tworzenie tabel i rysunków.60
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej.100
A-PD-6Przygotowywanie pracy do druku.30
A-PD-7Przygotowanie się do egzaminu inżynierskiego i obrony pracy dyplomowej .45
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_C37_W01Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literatury, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę inżynierską i przygotowac się do egzaminu dyplomowego.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie do egzaminu inżynierskiego.
Treści programoweT-PD-1Student przygotowuje założenia metodyczne, przeprowadza prace badawcze, opracowuje wyniki i przygotowuje w formie pisemnej pracę dyplomową. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
T-PD-2Student przygotowuje się do prezentacji ustnej wyników pracy inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
M-2Seminarium dyplomowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Recenzja pracy inżynierskiej
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej.
3,0Student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielnosc w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora.
4,0Student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje badania i opracowuje pracę dyplomową niemal samodzielnie.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywnośc zarówno podczas prowadzenia badań, jak i podczas opracowywania wyników i pisania pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_C37_U01Korzystajac z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy dyplomowej, oracować wyniki badań i napisać pracę dyplomową.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie do egzaminu inżynierskiego.
Treści programoweT-PD-1Student przygotowuje założenia metodyczne, przeprowadza prace badawcze, opracowuje wyniki i przygotowuje w formie pisemnej pracę dyplomową. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
T-PD-2Student przygotowuje się do prezentacji ustnej wyników pracy inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
M-2Seminarium dyplomowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duze braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badań ani opracować i zaprezentowac swojej pracy dyplomowej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy dyplomowej wymaga bardzo dużej pomocy promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomowa wykonuje z duza pomoca promotora.
4,0Student posiada duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora.
4,5Student posiada bardzo duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, prace dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora.
5,0Student posiada bardzo duza wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, prace dyplomową realizuje z niewielka pomocą promotora. pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_C37_K01Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle doniesień naukowych.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie do egzaminu inżynierskiego.
Treści programoweT-PD-1Student przygotowuje założenia metodyczne, przeprowadza prace badawcze, opracowuje wyniki i przygotowuje w formie pisemnej pracę dyplomową. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
T-PD-2Student przygotowuje się do prezentacji ustnej wyników pracy inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
M-2Seminarium dyplomowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Recenzja pracy inżynierskiej
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,0Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,5Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
4,0Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
4,5Student wykazuje duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
5,0Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych.