Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
Sylabus przedmiotu Analiza matematyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza matematyczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z kursu matematyki ze szkoły średniej oraz studiów I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rachunek różniczkowy: pochodne I i II stopnia, pochodna funkcji złożonej, pochodna cząstkowa. | 5 |
T-A-2 | Rachunek całkowy: całka nieoznaczona i oznaczona, całka podwójna. | 4 |
T-A-3 | Równania różniczkowe I i II stopnia. | 4 |
T-A-4 | Matematyczny opis ekosystemu | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rachunek różniczkowy i całkowy. | 4 |
T-W-2 | Równania różniczkowe I i II stopnia. | 4 |
T-W-3 | Zastosowanie matematyki w zagadnieniach gospodarki przestrzennej. Ekstrema funkcji w zadaniach stabilności systemu. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-A-4 | Konsultacje z nauczycielem | 3 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, wykład problemowy, cwiczenia audytoryjne - sprawdziany pisemne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena poprawności prac wykonanych przez studentów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A02_W02 Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej | GP2_2A_W02 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A02_U01 Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej | GP2_2A_U01, GP2_2A_U03, GP2_2A_U07 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A02_K06 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | GP2_2A_K06 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A02_W02 Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A02_U01 Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A02_K06 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wiesław Pasewicz, Matematyka dla studentów akademii rolniczych, Wydawnictwo AR w Szczecinie, Szczecin, 1999
- J. Grzegorczyk, Matematyka, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- M. Majkowska, Matematyka nie tylko dla leśników, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2004