Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Obszary wrażliwe

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki i Agrofizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Czarnecka <Malgorzata.Czarnecka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 20 2,01,00zaliczenie
seminariaS3 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza nabyta z przedmiotów kierunkowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.20
20
seminaria
T-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej.10
10
seminaria
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-S-2Studiowanie literatury10
A-S-3Opracowanie prezentacji, napisanie rozdziału pracy.20
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Konsultacje, praca własna studenta.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-S-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.10
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.20
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A13-A22-28_W01
Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
GP2_2A_W01, GP2_2A_W05, GP2_2A_W09, GP2_2A_W04C-1T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A13-A22-28_U01
Student potrafi przeprowadzić badania oraz napisać pracę magisterską z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących wymogów. Umie przedstawić tematykę swojej pracy innym dyplomantom, a także krytycznie odnieść się do wystąpień innych dyplomantów.
GP2_2A_U01, GP2_2A_U03, GP2_2A_U07, GP2_2A_U02C-1T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A13-A22-28_K01
Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
GP2_2A_K04, GP2_2A_K06, GP2_2A_K01C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A13-A22-28_W01
Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
2,0
3,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A13-A22-28_U01
Student potrafi przeprowadzić badania oraz napisać pracę magisterską z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących wymogów. Umie przedstawić tematykę swojej pracy innym dyplomantom, a także krytycznie odnieść się do wystąpień innych dyplomantów.
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić badania oraz napisać pracę magisterską z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących wymogów. Umie przedstawić tematykę swojej pracy innym dyplomantom, a także krytycznie odnieść się do wystąpień innych dyplomantów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A13-A22-28_K01
Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
2,0
3,0Student ma świadomość, że wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wskazówki wydziałowe dotyczące pracy magisterskiej, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Poradniki dla piszących prace dyplomowe, 2014

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.20
20

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.20
20

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-S-2Studiowanie literatury10
A-S-3Opracowanie prezentacji, napisanie rozdziału pracy.20
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Konsultacje, praca własna studenta.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-S-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.10
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.20
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A13-A22-28_W01Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W01Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami nauki.
GP2_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą zawodu planisty, w tym przepisów prawnych i procedur sporządzania dokumentów planistycznych, a także o trendach rozwojowych i istotnych nowych osiągnięciach związanych z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_W09Ma wiedzę na temat metod analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych przy uwzględnianiu wszelkich aspektów i uwarunkowań środowiskowych, ekonomicznych i prawnych.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej.
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A13-A22-28_U01Student potrafi przeprowadzić badania oraz napisać pracę magisterską z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących wymogów. Umie przedstawić tematykę swojej pracy innym dyplomantom, a także krytycznie odnieść się do wystąpień innych dyplomantów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U03Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym; potrafi korzystać najnowszych metod badawczych i zastosować je w praktyce w taki sposób, aby poprawiać jakość życia ludności.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym na poziomie B2+, w zakresie gospodarki przestrzennej, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski, formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej.
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić badania oraz napisać pracę magisterską z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących wymogów. Umie przedstawić tematykę swojej pracy innym dyplomantom, a także krytycznie odnieść się do wystąpień innych dyplomantów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A13-A22-28_K01Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K04Odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
GP2_2A_K01Wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy kierunkowej, podnoszenia kompetencji, a także uczenia się przez całe życie, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość, że wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0