Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów obowiązujących w semestrach od 1 do 6. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukończenie pracy dyplomowej. |
C-2 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Praca inżynierska ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnień związanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi bądź ekonomicznymi dotyczących planowania oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zdefiniowanie problemu podjętego w pracy dyplomowej. Określenie zakresu. Wybór metody osiągnięcia celu pracy. Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy. | 30 |
A-PD-2 | Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnych do prezentacji problemów podjętych w pracy. | 30 |
A-PD-3 | Przygotowanie pracy dyplomowej. | 370 |
A-PD-4 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego. | 13 |
A-PD-5 | Przygotowanie niezbędnych dokumentów do egzaminu dyplomowego. | 2 |
A-PD-6 | Udział w konsultacjach z opiekunem pracy. | 5 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające, problemowe, aktywizujące i praktyczne, dyskusja naukowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta w poszukiwaniu źródeł i metod badawczych, ocena zaangażowania w realizacji pracy dyplomowej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji nt. pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_A07_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. | GP_1A_W02, GP_1A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_A07_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. | GP_1A_U03, GP_1A_U05, GP_1A_U11, GP_1A_U19, GP_1A_U02 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_A07_K01 Zdolność do opracowania zagadnień związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej. | GP_1A_K08, GP_1A_K10, GP_1A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_A07_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. | 2,0 | Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy dyplomowej ani nie zna zasad dyplomowania na Wydziale. |
3,0 | Student w minimalnym zakresie ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. | |
3,5 | Student w podstawowym zakresie ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. | |
4,0 | Student dobrze orientuje się teoretycznie w zakresie zgodnym z celem i zakresem pracy dyplomowej, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. | |
4,5 | Student doskonale orientuje się w zakresie zgodnym z celem i zakresem pracy dyplomowej, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. | |
5,0 | Student biegle orientuje się w zakresie zgodnym z celem i zakresem pracy dyplomowej, a także zna zasady dyplomowania na Wydziale. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_A07_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. | 2,0 | Student nie potrafi przedstawić założeń pracy dyplomowej. |
3,0 | Student z pomocą nauczyciela przedstawia założenia pracy. | |
3,5 | Student samodzielnie przedstawia założenia pracy dyplomowej. | |
4,0 | Student samodzielnie przedstawia założenia pracy dyplomowej, z pomocą nauczyciela pisze wskazane rozdziały pracy. | |
4,5 | Student samodzielnie przedstawia założenia pracy dyplomowej, samodzielnie pisze wskazane rozdziały pracy. | |
5,0 | Student w sposób kreatywny prezentuje założenia pracy dyplomowej, ma własną wizję rozwiązania przedstawionego problemu, a także samodzielnie pisze wskazane rozdziały pracy. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_A07_K01 Zdolność do opracowania zagadnień związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie jest zdolny do opracowania zagadnień związanych z pracą dyplomową. |
3,0 | Student jest zdolny do opracowania zagadnień związanych z pracą dyplomową. | |
3,5 | Student jest zdolny do samodzielnego opracowania zagadnień związanych z pracą dyplomową. | |
4,0 | Student jest zdolny do samodzielnego i kreatywnego opracowania zagadnień związanych z pracą dyplomową. | |
4,5 | Student jest zdolny do samodzielnego i kreatywnego opracowania zagadnień związanych z pracą dyplomową, a także potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. | |
5,0 | Student jest zdolny do samodzielnego i kreatywnego opracowania zagadnień związanych z pracą dyplomową, potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, także zachęcać do tego innych. |
Literatura podstawowa
- Wskazówki Wydziału dotyczące pracy inżynierskiej., 2011