Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza dotycząca rysunku technicznego i technologii informacyjnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą progra¬mów CAD
C-2poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych
C-3poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania wizualizacji projektów.
C-4Poznanie i umiejetność zastosowania symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praktyczne zastosowanie symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.4
T-L-2Praktyczne zastosowanie metod odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a4
T-L-3Wykorzystanie programu AUTOCAD do wykonywania rysunków.3
T-L-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni. Przenikanie się brył. Cwiczenia z zastosowaniem programów CAD.4
T-L-5Odręczne oraz z wykorzystaniem programów CAD sporządzanie rysunków z zastosowaniem rzutu perspektywicznego. Odróżnianie od rysunku aksonometrycznego.4
T-L-6Praktyczne zastosowanie technik graficznych i prezentacyjnych w rysunku planistycznym i poglądowym4
T-L-7Wizualizacja projektów przy użyciu programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup i in.3
T-L-8Interpretacja graficzna projektów. Zastosowanie programów CorelDraw, Adobe Photoshop i in.4
30
wykłady
T-W-1Symbole stosowane w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.2
T-W-2Metody odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a2
T-W-3Programy CAD jako nowoczesne narzędzie tworzenia rysunków technicznych i planistycznych.3
T-W-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni.2
T-W-5Perspektywa vs. aksonometria. Przenikanie się brył.2
T-W-6Techniki graficzne i prezentacyjne stosowane w rysunku planistycznym i poglądowym.2
T-W-7Wizualizacja − zasady kompozycji na płaszczyźnie, tworzenie i modyfikowanie fotografii, kompozycja jednostronicowa, poster, plansze.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń15
A-L-3Opracowanie prezentacji15
A-L-4Przygotowanie się do kolokwium30
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2czytanie wskazanej literatury15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody podające: wykład
M-3prelekcja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Korekty indywidualne i grupowe prac studenckich w toku powstawania
S-2Ocena formująca: Sprawdziany i testy wiedzy niezbędnej do wykonywania projektów (normy)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych prac i kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_B06_W011
zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych
GP_1A_W03, GP_1A_W04, GP_1A_W11C-3, C-4, C-2, C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-4, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_B06_U01
nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych oraz wizualizacji projektów.
GP_1A_U05, GP_1A_U09C-3, C-4, C-2, C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-4, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
GP_1A_B06_U07
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
GP_1A_U07C-3, C-4, C-2, C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-4, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_B06_K02
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
GP_1A_K02, GP_1A_K01C-3, C-4, C-2, C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-4, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_B06_W011
zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych
2,0Nie zna podstawowych zasad budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; nie ma wiedzy na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych
3,0Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu dostatecznym
3,5Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu ponad dostatecznym
4,0Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu dobrym
4,5Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu ponad dobrym
5,0Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_B06_U01
nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych oraz wizualizacji projektów.
2,0Nie nabył/nabyła umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; nie potrafi sporządzać rysunków perspektywicznych ani wizualizacji projektów.
3,0Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu dostatecznym
3,5Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu ponad dostatecznym
4,0Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu dobrym
4,5Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu ponad dobrym
5,0Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu bardzo dobrym
GP_1A_B06_U07
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
2,0Nie potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikacji prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
3,0Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu ponad dostatecznym
4,0Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu dobrym
4,5Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_B06_K02
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
2,0Nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, nie potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
3,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu dostatecznym
3,5Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu ponad dostatecznym
4,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu dobrym
4,5Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu ponad dobrym
5,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Grochowski B., Geometria wykreślna z perspektywą stosowaną, 2006
  2. Normy PN-ISO 128-24, PN-EN ISO 3098-0, PN-EN ISO 5456-1, 2, 3 i in.
  3. AutoCAD Podręcznik użytkownika, https://knowledge.autodesk.com/support/autocad-lt/learn-explore#?sort=score, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Opisy programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup, Corel Draw, Corel Paint, Adobe Photoshop.
  2. Romanowski H., Jak fotografować?, Szczeciński Przegląd Aktualności Kulturalnych, Szczecin, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praktyczne zastosowanie symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.4
T-L-2Praktyczne zastosowanie metod odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a4
T-L-3Wykorzystanie programu AUTOCAD do wykonywania rysunków.3
T-L-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni. Przenikanie się brył. Cwiczenia z zastosowaniem programów CAD.4
T-L-5Odręczne oraz z wykorzystaniem programów CAD sporządzanie rysunków z zastosowaniem rzutu perspektywicznego. Odróżnianie od rysunku aksonometrycznego.4
T-L-6Praktyczne zastosowanie technik graficznych i prezentacyjnych w rysunku planistycznym i poglądowym4
T-L-7Wizualizacja projektów przy użyciu programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup i in.3
T-L-8Interpretacja graficzna projektów. Zastosowanie programów CorelDraw, Adobe Photoshop i in.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Symbole stosowane w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.2
T-W-2Metody odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a2
T-W-3Programy CAD jako nowoczesne narzędzie tworzenia rysunków technicznych i planistycznych.3
T-W-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni.2
T-W-5Perspektywa vs. aksonometria. Przenikanie się brył.2
T-W-6Techniki graficzne i prezentacyjne stosowane w rysunku planistycznym i poglądowym.2
T-W-7Wizualizacja − zasady kompozycji na płaszczyźnie, tworzenie i modyfikowanie fotografii, kompozycja jednostronicowa, poster, plansze.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń15
A-L-3Opracowanie prezentacji15
A-L-4Przygotowanie się do kolokwium30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2czytanie wskazanej literatury15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_B06_W011zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu GP
GP_1A_W04ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i informatyki przydatną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu GP
GP_1A_W11zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych
Cel przedmiotuC-3poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania wizualizacji projektów.
C-4Poznanie i umiejetność zastosowania symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu
C-2poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych
C-1nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą progra¬mów CAD
Treści programoweT-L-1Praktyczne zastosowanie symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.
T-L-3Wykorzystanie programu AUTOCAD do wykonywania rysunków.
T-L-5Odręczne oraz z wykorzystaniem programów CAD sporządzanie rysunków z zastosowaniem rzutu perspektywicznego. Odróżnianie od rysunku aksonometrycznego.
T-L-6Praktyczne zastosowanie technik graficznych i prezentacyjnych w rysunku planistycznym i poglądowym
T-L-7Wizualizacja projektów przy użyciu programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup i in.
T-L-8Interpretacja graficzna projektów. Zastosowanie programów CorelDraw, Adobe Photoshop i in.
T-L-2Praktyczne zastosowanie metod odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a
T-L-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni. Przenikanie się brył. Cwiczenia z zastosowaniem programów CAD.
T-W-1Symbole stosowane w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.
T-W-3Programy CAD jako nowoczesne narzędzie tworzenia rysunków technicznych i planistycznych.
T-W-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni.
T-W-7Wizualizacja − zasady kompozycji na płaszczyźnie, tworzenie i modyfikowanie fotografii, kompozycja jednostronicowa, poster, plansze.
T-W-6Techniki graficzne i prezentacyjne stosowane w rysunku planistycznym i poglądowym.
T-W-5Perspektywa vs. aksonometria. Przenikanie się brył.
T-W-2Metody odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody podające: wykład
M-3prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekty indywidualne i grupowe prac studenckich w toku powstawania
S-2Ocena formująca: Sprawdziany i testy wiedzy niezbędnej do wykonywania projektów (normy)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych prac i kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych zasad budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; nie ma wiedzy na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych
3,0Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu dostatecznym
3,5Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu ponad dostatecznym
4,0Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu dobrym
4,5Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu ponad dobrym
5,0Zna podstawowe zasady budowy rysunku, perspektywy, kompozycji, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych; ma wiedzę na temat metod i technik studiów i analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_B06_U01nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych oraz wizualizacji projektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U05stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP
GP_1A_U09uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
Cel przedmiotuC-3poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania wizualizacji projektów.
C-4Poznanie i umiejetność zastosowania symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu
C-2poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych
C-1nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą progra¬mów CAD
Treści programoweT-L-1Praktyczne zastosowanie symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.
T-L-3Wykorzystanie programu AUTOCAD do wykonywania rysunków.
T-L-5Odręczne oraz z wykorzystaniem programów CAD sporządzanie rysunków z zastosowaniem rzutu perspektywicznego. Odróżnianie od rysunku aksonometrycznego.
T-L-6Praktyczne zastosowanie technik graficznych i prezentacyjnych w rysunku planistycznym i poglądowym
T-L-7Wizualizacja projektów przy użyciu programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup i in.
T-L-8Interpretacja graficzna projektów. Zastosowanie programów CorelDraw, Adobe Photoshop i in.
T-L-2Praktyczne zastosowanie metod odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a
T-L-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni. Przenikanie się brył. Cwiczenia z zastosowaniem programów CAD.
T-W-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni.
T-W-7Wizualizacja − zasady kompozycji na płaszczyźnie, tworzenie i modyfikowanie fotografii, kompozycja jednostronicowa, poster, plansze.
T-W-6Techniki graficzne i prezentacyjne stosowane w rysunku planistycznym i poglądowym.
T-W-5Perspektywa vs. aksonometria. Przenikanie się brył.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody podające: wykład
M-3prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekty indywidualne i grupowe prac studenckich w toku powstawania
S-2Ocena formująca: Sprawdziany i testy wiedzy niezbędnej do wykonywania projektów (normy)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych prac i kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie nabył/nabyła umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; nie potrafi sporządzać rysunków perspektywicznych ani wizualizacji projektów.
3,0Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu dostatecznym
3,5Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu ponad dostatecznym
4,0Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu dobrym
4,5Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu ponad dobrym
5,0Nabył/nabyła umiejętność sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą programów CAD; potrafi sporządzać rysunki perspektywiczne oraz wizualizacje projektów w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_B06_U07potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U07potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
Cel przedmiotuC-3poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania wizualizacji projektów.
C-4Poznanie i umiejetność zastosowania symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu
C-2poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych
C-1nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą progra¬mów CAD
Treści programoweT-L-1Praktyczne zastosowanie symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.
T-L-3Wykorzystanie programu AUTOCAD do wykonywania rysunków.
T-L-5Odręczne oraz z wykorzystaniem programów CAD sporządzanie rysunków z zastosowaniem rzutu perspektywicznego. Odróżnianie od rysunku aksonometrycznego.
T-L-6Praktyczne zastosowanie technik graficznych i prezentacyjnych w rysunku planistycznym i poglądowym
T-L-7Wizualizacja projektów przy użyciu programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup i in.
T-L-8Interpretacja graficzna projektów. Zastosowanie programów CorelDraw, Adobe Photoshop i in.
T-L-2Praktyczne zastosowanie metod odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a
T-L-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni. Przenikanie się brył. Cwiczenia z zastosowaniem programów CAD.
T-W-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni.
T-W-7Wizualizacja − zasady kompozycji na płaszczyźnie, tworzenie i modyfikowanie fotografii, kompozycja jednostronicowa, poster, plansze.
T-W-6Techniki graficzne i prezentacyjne stosowane w rysunku planistycznym i poglądowym.
T-W-5Perspektywa vs. aksonometria. Przenikanie się brył.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody podające: wykład
M-3prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekty indywidualne i grupowe prac studenckich w toku powstawania
S-2Ocena formująca: Sprawdziany i testy wiedzy niezbędnej do wykonywania projektów (normy)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych prac i kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikacji prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
3,0Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu ponad dostatecznym
4,0Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu dobrym
4,5Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_B06_K02rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K02rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
GP_1A_K01wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-3poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania wizualizacji projektów.
C-4Poznanie i umiejetność zastosowania symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu
C-2poznanie zasad i nabycie umiejętności sporządzania rysunków perspektywicznych
C-1nabycie umiejętności sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych za pomocą progra¬mów CAD
Treści programoweT-L-1Praktyczne zastosowanie symboli stosowanych w projektach zagospodarowania terenu. Rysunek inwentaryzacyjny.
T-L-3Wykorzystanie programu AUTOCAD do wykonywania rysunków.
T-L-5Odręczne oraz z wykorzystaniem programów CAD sporządzanie rysunków z zastosowaniem rzutu perspektywicznego. Odróżnianie od rysunku aksonometrycznego.
T-L-6Praktyczne zastosowanie technik graficznych i prezentacyjnych w rysunku planistycznym i poglądowym
T-L-7Wizualizacja projektów przy użyciu programów: AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup i in.
T-L-8Interpretacja graficzna projektów. Zastosowanie programów CorelDraw, Adobe Photoshop i in.
T-L-2Praktyczne zastosowanie metod odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. Metoda Monge’a
T-L-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni. Przenikanie się brył. Cwiczenia z zastosowaniem programów CAD.
T-W-4Geometryczne kształtowanie form przestrzennych z zastosowaniem wielościanów, brył i powierzchni.
T-W-7Wizualizacja − zasady kompozycji na płaszczyźnie, tworzenie i modyfikowanie fotografii, kompozycja jednostronicowa, poster, plansze.
T-W-6Techniki graficzne i prezentacyjne stosowane w rysunku planistycznym i poglądowym.
T-W-5Perspektywa vs. aksonometria. Przenikanie się brył.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody podające: wykład
M-3prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekty indywidualne i grupowe prac studenckich w toku powstawania
S-2Ocena formująca: Sprawdziany i testy wiedzy niezbędnej do wykonywania projektów (normy)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych prac i kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, nie potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
3,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu dostatecznym
3,5Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu ponad dostatecznym
4,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu dobrym
4,5Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu ponad dobrym
5,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych w stopniu bardzo dobrym