Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki i Agrofizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Czarnecka <Malgorzata.Czarnecka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 12 2,01,00zaliczenie
seminariaS4 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza nabyta z przedmiotów kierunkowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.6
6
seminaria
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.12
12
seminaria
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.12
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Studiowanie literatury6
A-S-3Opracowanie prezentacji, napisanie rozdziału pracy.8
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.12
A-S-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.14
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.24
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2Przygotowanie matriałów do prezentacji14
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.24
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A13-A22-28_W01
Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
GP2_2A_W01, GP2_2A_W04, GP2_2A_W05, GP2_2A_W09C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A13-A22-28_U01
Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów.
GP2_2A_U01, GP2_2A_U02, GP2_2A_U07, GP2_2A_U03C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A13-A22-28_K01
Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
GP2_2A_K01, GP2_2A_K06, GP2_2A_K04C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A13-A22-28_W01
Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
2,0
3,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A13-A22-28_U01
Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów.
2,0
3,0Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A13-A22-28_K01
Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
2,0
3,0Student ma świadomość, że wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wskazówki wydziałowe dotyczące pracy magisterskiej, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Poradniki dla piszących prace dyplomowe, 2014

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.12
12

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.12
12

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Studiowanie literatury6
A-S-3Opracowanie prezentacji, napisanie rozdziału pracy.8
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.12
A-S-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.14
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.24
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2Przygotowanie matriałów do prezentacji14
A-S-3Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową.24
A-S-4Konsultacje z prowadzącym10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A13-A22-28_W01Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W01Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami nauki.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
GP2_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą zawodu planisty, w tym przepisów prawnych i procedur sporządzania dokumentów planistycznych, a także o trendach rozwojowych i istotnych nowych osiągnięciach związanych z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_W09Ma wiedzę na temat metod analiz przestrzennych właściwych do określenia wytycznych planistycznych przy uwzględnianiu wszelkich aspektów i uwarunkowań środowiskowych, ekonomicznych i prawnych.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A13-A22-28_U01Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym na poziomie B2+, w zakresie gospodarki przestrzennej, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski, formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_U03Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym; potrafi korzystać najnowszych metod badawczych i zastosować je w praktyce w taki sposób, aby poprawiać jakość życia ludności.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A13-A22-28_K01Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K01Wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy kierunkowej, podnoszenia kompetencji, a także uczenia się przez całe życie, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych.
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
GP2_2A_K04Odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-1Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość, że wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0