Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)
Sylabus przedmiotu Matematyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki w zakresie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. |
C-2 | Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych. |
C-3 | Zrozumienie podstawowych pojęć statystyki opisowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności stosowania narzędzi statystycznych do analizy danych oraz interpretowania wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rachunak macierzowy | 2 |
T-A-2 | Rozwiązywanie układów równań liniowych. | 3 |
T-A-3 | Działania na wektorach, iloczyn wektorowy i skalarny. | 3 |
T-A-4 | Zaliczenie ćwiczeń z matematyki. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Macierze i wyznaczniki, układy równań liniowych. Działania na wektorach. | 5 |
T-W-2 | Najważniejsze rodzaje funkcji matematycznych i ich wykresy. | 3 |
T-W-3 | Zaliczenie wykładów z matematyki. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział studenta w zajęciach. | 9 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań. | 20 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-4 | Konsultacje z nauczycielem. | 2 |
46 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w wykładach. | 9 |
A-W-2 | Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów. | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
44 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny wymagający rozwiązania zadań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_B01_W01 Student powinien definiować pojęcia z zakresu matematyki i statystyki oraz rozwiązywać zadania matematyczne i formułować hipotezy statystyczne. | GP_1A_W04 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-4, T-W-3, T-A-2, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_B01_U01 Student umie zastosować nabytą wiedzę matematyczno-statystyczną do rozwiązywania praktycznych problemów. | GP_1A_U07, GP_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-A-3, T-W-2, T-W-1, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_B01_K01 Student ma aktywną postawę w procesie samokształcenia w zakresie wiedzy matematyczno- statystycznej, przydatnej w wykonywanej pracy zawodowej. | GP_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-A-3, T-W-3, T-W-1, T-A-2, T-A-4, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_B01_W01 Student powinien definiować pojęcia z zakresu matematyki i statystyki oraz rozwiązywać zadania matematyczne i formułować hipotezy statystyczne. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie matematyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_B01_U01 Student umie zastosować nabytą wiedzę matematyczno-statystyczną do rozwiązywania praktycznych problemów. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie matematyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_B01_K01 Student ma aktywną postawę w procesie samokształcenia w zakresie wiedzy matematyczno- statystycznej, przydatnej w wykonywanej pracy zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | .Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie matematyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Grzegorczyk J., Matematyka, cz. I-II, Oficyna Wyd. Polit. Warszawskiej, Warszawa, 1999
- Koronacki J., Mielniczuk J., Statystyka dla studentów kierunków technicznych i przyrodniczych, WNT, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśnikow, Wyd. SGGW, Warszawa, 2004