Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR2 4 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność spożądzania projektów.
W-2Znajomość prosperowania firmy

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.1
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.1
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.1
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.1
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1przygotowanie projektu120
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_null_U01
W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
AK_2A_U08C-1, C-2T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_null_K01
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest zdolny do zauważenia związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
AK_2A_K01C-1, C-2T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2M-1S-1
AK_2A_null_K02
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk student jest wrażliwy na przejaw sztuki w otaczajacej rzeczywistość, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
AK_2A_K02C-1, C-2T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2M-1S-1
AK_2A_null_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
AK_2A_K03C-2T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2M-1S-1
AK_2A_null_K04
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_2A_K05C-1, C-2T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2M-1S-1
AK_2A_null_K05
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk otrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
AK_2A_K08C-1T-PR-4M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_null_U01
W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, oriętuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega w lasne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_null_K01
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest zdolny do zauważenia związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat ostrzega własne błędy
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat sostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_null_K02
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk student jest wrażliwy na przejaw sztuki w otaczajacej rzeczywistość, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o temacie, dyskutuje na temat , dostrzega własne błędy
5,0Ma pojecie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wniooski.
AK_2A_null_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienia.
3,5Ma pojecie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_null_K04
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojecie o zagadnieniu orientuje się w temacie .
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_null_K05
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk otrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienia.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
  2. J. Bogdanowski, Ochrona Wartości Krajobrazu i Środowiska Kulturowego - Ochrona Zabytkowego Krajobrazu Kulturowego, Ośr. Ochr.Zab.Kraj., Warszawa, 1998
  3. W. Wieczorkiewicz, Architektura i planowanie wsi, Pol. Warszawskiej, Warszawa, 1996

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.1
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.1
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.1
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.1
4

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1przygotowanie projektu120
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_null_U01W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U08samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, oriętuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega w lasne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_null_K01Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest zdolny do zauważenia związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat ostrzega własne błędy
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat sostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_null_K02Student w wyniku przeprowadzonych praktyk student jest wrażliwy na przejaw sztuki w otaczajacej rzeczywistość, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o temacie, dyskutuje na temat , dostrzega własne błędy
5,0Ma pojecie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wniooski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_null_K03Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K03ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie krajobrazu z uwzględnieniem aspektów ochrony środowiska naturalnego
Cel przedmiotuC-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienia.
3,5Ma pojecie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_null_K04Student w wyniku przeprowadzonych praktyk rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojecie o zagadnieniu orientuje się w temacie .
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_null_K05Student w wyniku przeprowadzonych praktyk otrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K08potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
Treści programoweT-PR-4Wizualizacja komputerowa.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienia.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.