Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie w architekturze krajobrazu i prowadzenie firmy projektowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie w architekturze krajobrazu i prowadzenie firmy projektowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu technicznych aspektów projektowania krajobrazu.
W-2Podstawowe wiadomości na temat urządzania i pielęgnacji terenów zieleni.
W-3Podstawowe wiadomości z zakresu materiałoznawstwa i znajomości roślin ozdobnych.
W-4Podstawowe wiadomości w zakresie kosztorysowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.1
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.1
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.1
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.1
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.1
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.1
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.1
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.1
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.1
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział studenta w wykładach10
A-W-2Udział studenta w konsultacjach10
A-W-3Opracowanie biznes-planu firmy projektowej10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_W01
Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
AK_2A_W13C-2, C-1, C-3, C-4T-W-2, T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-8M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_U01
Student potrafi przeprowadzić analizę rynku i opracować biznes plan firmy. Jest w stanie określić potrzebne narzędzia realizacji zadań w firmie. Student zna obowiązujące w kraju normy prawno-administracyjne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również wiedzę w zakresie podstawowych form marketingu, nawiązywania relacji z klientami, zarządzania bazą klientów oraz formami umów o realizację zleceń projektowych.
AK_2A_U08C-1, C-3, C-2, C-4T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-10, T-W-6, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_K01
Student potrafi zarządzać firmą projektową w branży architektury krajobrazu.
AK_2A_K05, AK_2A_K06C-4, C-3, C-1, C-2T-W-9, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-10M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_W01
Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
2,0
3,0Student posiada podstawowe informacje dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Posiada podstawową wiedzę na temat konstrukcji i działania firmy projektowej zajmującej się projektowanie krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_U01
Student potrafi przeprowadzić analizę rynku i opracować biznes plan firmy. Jest w stanie określić potrzebne narzędzia realizacji zadań w firmie. Student zna obowiązujące w kraju normy prawno-administracyjne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również wiedzę w zakresie podstawowych form marketingu, nawiązywania relacji z klientami, zarządzania bazą klientów oraz formami umów o realizację zleceń projektowych.
2,0
3,0Student potrafi napisać kompletny biznes-plan firmy projektowej z branży architektury krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_K01
Student potrafi zarządzać firmą projektową w branży architektury krajobrazu.
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi klientów oraz zarządzania zespołem projektowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. H. Godlewska-Majkowska, Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, SGH w Warszawie, Warszawa, 2009
  2. Włodzimierz Markowski, ABC small business’u, Marcus s.c., Warszawa, 2015

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.1
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.1
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.1
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.1
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.1
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.1
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.1
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.1
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.1
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w wykładach10
A-W-2Udział studenta w konsultacjach10
A-W-3Opracowanie biznes-planu firmy projektowej10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C16_W01Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W13ma pogłębioną znajomość procedur związanych z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu, a także prowadzeniem działalności gospodarczej w obszarze projektowania krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.
Treści programoweT-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe informacje dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Posiada podstawową wiedzę na temat konstrukcji i działania firmy projektowej zajmującej się projektowanie krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C16_U01Student potrafi przeprowadzić analizę rynku i opracować biznes plan firmy. Jest w stanie określić potrzebne narzędzia realizacji zadań w firmie. Student zna obowiązujące w kraju normy prawno-administracyjne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również wiedzę w zakresie podstawowych form marketingu, nawiązywania relacji z klientami, zarządzania bazą klientów oraz formami umów o realizację zleceń projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U08samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi
Cel przedmiotuC-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.
Treści programoweT-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.
T-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi napisać kompletny biznes-plan firmy projektowej z branży architektury krajobrazu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C16_K01Student potrafi zarządzać firmą projektową w branży architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
AK_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalności gospodarczej.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisać biznes-plan firmy projektowej.
C-1Student posiada teoretyczną wiedzę na temat charakterystyki zarządzania firmą z branży architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonać analizę rynku, określić zakres swojej działalności oraz dobrać narzędzia do realizacji zadań.
Treści programoweT-W-9Współpraca z podwykonawcami, dostawcami i innymi firmami.
T-W-7Kontakt i umowy z klientami.
T-W-5Narzędzia pracy w firmie projektowej z branży architektury krajobrazu.
T-W-6Efektywna reklama i pozyskiwanie zleceń.
T-W-8Etapy realizacji zlecenia.
T-W-2Sporządzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-4Zarządzanie ludźmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzącej firmę projektową w branży projektowania krajobrazu.
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-10Prezentacja i omówienie przykładowych biznes planów.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady dotyczące formalno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Student posiada również kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi klientów oraz zarządzania zespołem projektowym.
3,5
4,0
4,5
5,0