Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Statystyka matematyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Statystyka matematyczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl>, Grzegorz Hury <Grzegorz.Hury@zut.edu.pl>, Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>, Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>, Eleonora Wrzesińska <Eleonora.Wrzesinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu matematyki ze szkoly średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu podstawowych metod statystycznych |
C-2 | Nabycie umiejętności analizy danych |
C-3 | Ukształtowanie świadomości o potrzebie ciągłego kształcenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wyliczane charakterystyk próby | 2 |
T-A-2 | Konstruowanie szeregu rozdzielczego zmiennej ciąglej i skokowej | 2 |
T-A-3 | Zstosowanie testu t studenta - wyliczanie przykładów | 2 |
T-A-4 | Analiza doświadczenia 1 czynnikowego w układzie kompletnej randomizacji Wyliczanie półprzedziałów ufności | 4 |
T-A-5 | Wyliczenie współczynnika korelacji i prostej regresji, graficzne przedstawienie | 2 |
T-A-6 | Zastosowanie testów nieparametrycznych jako testów zgodności, niezależności i jednorodności | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Statystyka opisowa | 2 |
T-W-2 | Zasady grupowania i porządkowania wyników | 2 |
T-W-3 | Testy istotności -zastosowanie testu t studenta | 2 |
T-W-4 | Analiza wariancji i półprzedziały ufności do porównań wielokrotnych | 4 |
T-W-5 | Korelacja i regresja prosta | 2 |
T-W-6 | Testy nieparametryczne | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_B08_W01 Zna metody statystyczne przydatne do analizy danych doświadczalnych i wyciagania z nich wniosków | AK_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_B08_U01 Posiada umiejętność analizy statystycznej danych | AK_1A_U04 | — | — | C-2 | T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-6 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_B08_K01 Ma świadomość konieczności ciągłego dokształcania | AK_1A_K12 | — | — | C-3 | T-A-6 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_B08_W01 Zna metody statystyczne przydatne do analizy danych doświadczalnych i wyciagania z nich wniosków | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe metody statystyczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_B08_U01 Posiada umiejętność analizy statystycznej danych | 2,0 | |
3,0 | Ma podstwowe umiejętności w zakresie wykonywania analiz | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_B08_K01 Ma świadomość konieczności ciągłego dokształcania | 2,0 | |
3,0 | Jest świadomy konieczności uzupełiania wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobek A., Szwaczkowski T, Statystyka matematyczna dla biologów, Wyd. AR w Poznaniu, Poznań, 2007
Literatura dodatkowa
- Roeske-Słomka I, Podstawy statystyki, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 1999