Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do projektowania krajobrazu (wnętrze osiedlowe):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do projektowania krajobrazu (wnętrze osiedlowe)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW5 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami dotyczącymi projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych (osiedlowych).
C-2Zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami dotyczącymi kształtowania wnętrz osiedlowych i terenów rekreacji w osiedlu.
C-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Inspiracje dla projektowanego terenu - przykłady rozwiązań2
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu6
T-P-3Określenie programu funkcjonalnego. Schemat funkcjonalno-przestrzenny.4
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór nawierzchni, roślin, elementów małej architektury8
T-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych.6
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu1
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobarazu.2
T-W-3Zasady dobrej kompozycji2
T-W-4Budowa wnętrza architektoniczno-krajobrazowego4
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego2
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych.4
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.2
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Praca na zajęciach: Przygotowanie teczki inspiracji - poszukiwanie elementów pasujących do danego stylu ogrodowego2
A-P-2Praca na zajęciach analityczna i koncepcyjna.26
A-P-3Praca na zajęciach: Przygotowanie dokumentacji projektowej i plansz posterowych z wybranych rysunkow projektowych5
A-P-4Praca w bibliotece5
A-P-5Praca w domu analityczna i koncepcyjna.34
A-P-6Praca w domu: Przygotowanie dokumentacji projektowej do oddania (częśc opisowa wraz graficznymi załącznikami)6
A-P-7Praca w domu: Przygotowanie plansz posterowych z wybranych rysunków projektowych6
A-P-8Praca w domu: Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego6
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie referatu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z wiedzy teoretycznej
S-4Ocena formująca: Praca pisemna dotycząca aktualnych tendencji i realizacji w architekturze krajobrazu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.2_W07
Zna podstawowe tendencje w architekturze krajobrazu oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
AK_1A_W07C-2T-P-1, T-W-8M-1S-4
AK_1A_O10.2_W08
Zna zasady sporządzania dokumentacji projektowej i jej poszczególne komponenty, etapy powstawania projektu oraz podstawowe przepisy prawne.
AK_1A_W13C-1, C-3T-P-5, T-W-5, T-W-6M-3S-2
AK_1A_O10.2_W09
Zna zasady kompozycji oraz metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
AK_1A_W14C-1, C-3T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.2_U01
Potrafi zaprojektować przestrzeń z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
AK_1A_U05C-3T-P-4, T-W-4, T-W-3, T-W-6M-1, M-3S-1, S-2
AK_1A_O10.2_U02
Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
AK_1A_U07C-3T-P-6, T-W-5M-1, M-3S-2
AK_1A_O10.2_U03
Potrafi przeanalizować istniejące uwarunkowania terenowe i dokonać niezbędnych dla dalszego procesu projektowego studiów przedprojektowych.
AK_1A_U09C-3T-P-2, T-W-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.2_K01
Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
AK_1A_K01C-3T-W-4, T-W-3, T-W-1M-3S-1, S-2
AK_1A_O10.2_K02
Potrafi współpracować z członkami zespołu przy opracowywaniu wspólnej koncepcji projektowej
AK_1A_K11C-3T-W-1M-3S-1, S-2
AK_1A_O10.2_K03
Ma świadomość potrzeby zbierania informacji o aktualnych tendencjach w architekturze, nowych realizacjach różnych obiektów architektury krajobrazu i poszukiwań własnego stylu.
AK_1A_K12C-2T-W-1, T-W-8M-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.2_W07
Zna podstawowe tendencje w architekturze krajobrazu oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
2,0Student nie potrafi poprawnie wybrać ani scharakteryzować współczesnych realizacji obiektów architektury krajobrazu
3,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań bez umiejętności ich analizy
3,5Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań dokonując ich częściowej analizy.
4,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań, dokonując ich analizy
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je i odnosi do aktualnych tendencji.
5,0Student potrafi wymienić i schrakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je, odnosi do aktualnych tendencji, a także dokonuje samodzielnej, krytycznej oceny zidentyfikowanych trendów.
AK_1A_O10.2_W08
Zna zasady sporządzania dokumentacji projektowej i jej poszczególne komponenty, etapy powstawania projektu oraz podstawowe przepisy prawne.
2,0Student nie potrafi wymenić i wytłumaczyć podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu
3,0Student wymienia i tłumaczy większość podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu.
3,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu.
4,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu oraz poprawnie dobiera zasady i przepisy dla konkretnej sytuacji.
4,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji i dla wcześniej założonego efektu.
5,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji uzyskując założony efekt oraz rozwiązania wysokiej jakości.
AK_1A_O10.2_W09
Zna zasady kompozycji oraz metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
2,0Student nie potrafi prawidłowo objaśnić większości metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,0Student prawidłowo objaśnia większość metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji oraz wskazuje wytyczne.
5,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, porawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji, wskazuje wytyczne z uzasadnieniając je.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.2_U01
Potrafi zaprojektować przestrzeń z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
2,0Student nie potrafi zaprojektować przestrzeni ogrodowej, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory użytkowe.
4,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe i duża wartość estetyczna.
5,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawnosć merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe, duża wartość estetyczna oraz oryginalność koncepcji.
AK_1A_O10.2_U02
Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
2,0Student nie potrafi prawidłowowo sporządzić dokumentacji projektowej, część opsiowa jest niekompletna, a jej komponenty opisane w sposób niewustarczający dla przedstawienia koncepcji, brakuje niezbędnych załączników.
3,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne.
3,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać częściowej analizie.
4,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie.
4,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
5,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie i krytycznej ocenie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
AK_1A_O10.2_U03
Potrafi przeanalizować istniejące uwarunkowania terenowe i dokonać niezbędnych dla dalszego procesu projektowego studiów przedprojektowych.
2,0Student nie potrafi prawidłowo przeprowadzić analizy stanu istniejącego i sporządzić inwentaryzacji.
3,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i sporządza inwentaryzację terenu, a pojawiające błędy są niewielkie.
3,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu.
4,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu oraz wskazać na ich podstawie wytyczne projektowe
4,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań.
5,0Student prawidło przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań, uzyskując efekt wysokiej jakości estetycznej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.2_K01
Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną w bardzo ograniczonym stopniu.
3,5Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując w znacznej mierze spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potarfi przekształcić przestrzeń uzyskując w pełni spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu.
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną, wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.
AK_1A_O10.2_K02
Potrafi współpracować z członkami zespołu przy opracowywaniu wspólnej koncepcji projektowej
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu.
3,0student wykazuje glównie bierną postawę podczas pracy.
3,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, ale tylko w niektórych etapach powstawania projektu.
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu.
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje.
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje a nawet przejmuje rolę lidera zespołu.
AK_1A_O10.2_K03
Ma świadomość potrzeby zbierania informacji o aktualnych tendencjach w architekturze, nowych realizacjach różnych obiektów architektury krajobrazu i poszukiwań własnego stylu.
2,0Student nie zbiera aktywnie informacji o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, a jego baza jest cząstkowa.
3,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc bazę danych, odnoszącą się do większości aspektów tematu.
3,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu.
4,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu i i dużej wartości dla opracowywanego tematu.
4,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje.
5,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje i ocenia.

Literatura podstawowa

  1. Bogdanowski J., Architektura krajobrazu, PWN, Warszawa - Kraków, 1968
  2. Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998
  3. Bohm A., Architektura krajobrazu, jej początki i rozwój., Politechnika Krakowska, Kraków, 1994
  4. Brookes J., Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa, 2005
  5. Newbury T., Sztuka projektowania ogrodów, Elipsa, Warszwa, 2005
  6. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, Walkowska, Szczecin, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Inspiracje dla projektowanego terenu - przykłady rozwiązań2
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu6
T-P-3Określenie programu funkcjonalnego. Schemat funkcjonalno-przestrzenny.4
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór nawierzchni, roślin, elementów małej architektury8
T-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych.6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu1
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobarazu.2
T-W-3Zasady dobrej kompozycji2
T-W-4Budowa wnętrza architektoniczno-krajobrazowego4
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego2
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych.4
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.2
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.3
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Praca na zajęciach: Przygotowanie teczki inspiracji - poszukiwanie elementów pasujących do danego stylu ogrodowego2
A-P-2Praca na zajęciach analityczna i koncepcyjna.26
A-P-3Praca na zajęciach: Przygotowanie dokumentacji projektowej i plansz posterowych z wybranych rysunkow projektowych5
A-P-4Praca w bibliotece5
A-P-5Praca w domu analityczna i koncepcyjna.34
A-P-6Praca w domu: Przygotowanie dokumentacji projektowej do oddania (częśc opisowa wraz graficznymi załącznikami)6
A-P-7Praca w domu: Przygotowanie plansz posterowych z wybranych rysunków projektowych6
A-P-8Praca w domu: Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego6
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie referatu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_W07Zna podstawowe tendencje w architekturze krajobrazu oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami dotyczącymi kształtowania wnętrz osiedlowych i terenów rekreacji w osiedlu.
Treści programoweT-P-1Inspiracje dla projektowanego terenu - przykłady rozwiązań
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Praca pisemna dotycząca aktualnych tendencji i realizacji w architekturze krajobrazu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie wybrać ani scharakteryzować współczesnych realizacji obiektów architektury krajobrazu
3,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań bez umiejętności ich analizy
3,5Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań dokonując ich częściowej analizy.
4,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań, dokonując ich analizy
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je i odnosi do aktualnych tendencji.
5,0Student potrafi wymienić i schrakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je, odnosi do aktualnych tendencji, a także dokonuje samodzielnej, krytycznej oceny zidentyfikowanych trendów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_W08Zna zasady sporządzania dokumentacji projektowej i jej poszczególne komponenty, etapy powstawania projektu oraz podstawowe przepisy prawne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami dotyczącymi projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych (osiedlowych).
C-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór nawierzchni, roślin, elementów małej architektury
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymenić i wytłumaczyć podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu
3,0Student wymienia i tłumaczy większość podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu.
3,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu.
4,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu oraz poprawnie dobiera zasady i przepisy dla konkretnej sytuacji.
4,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji i dla wcześniej założonego efektu.
5,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji uzyskując założony efekt oraz rozwiązania wysokiej jakości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_W09Zna zasady kompozycji oraz metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami dotyczącymi projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych (osiedlowych).
C-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu
T-P-3Określenie programu funkcjonalnego. Schemat funkcjonalno-przestrzenny.
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.
T-W-4Budowa wnętrza architektoniczno-krajobrazowego
T-W-3Zasady dobrej kompozycji
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych.
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
M-2Wykład terenowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo objaśnić większości metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,0Student prawidłowo objaśnia większość metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji oraz wskazuje wytyczne.
5,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, porawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji, wskazuje wytyczne z uzasadnieniając je.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_U01Potrafi zaprojektować przestrzeń z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.
T-W-4Budowa wnętrza architektoniczno-krajobrazowego
T-W-3Zasady dobrej kompozycji
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować przestrzeni ogrodowej, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory użytkowe.
4,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe i duża wartość estetyczna.
5,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawnosć merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe, duża wartość estetyczna oraz oryginalność koncepcji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_U02Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych.
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowowo sporządzić dokumentacji projektowej, część opsiowa jest niekompletna, a jej komponenty opisane w sposób niewustarczający dla przedstawienia koncepcji, brakuje niezbędnych załączników.
3,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne.
3,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać częściowej analizie.
4,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie.
4,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
5,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie i krytycznej ocenie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_U03Potrafi przeanalizować istniejące uwarunkowania terenowe i dokonać niezbędnych dla dalszego procesu projektowego studiów przedprojektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo przeprowadzić analizy stanu istniejącego i sporządzić inwentaryzacji.
3,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i sporządza inwentaryzację terenu, a pojawiające błędy są niewielkie.
3,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu.
4,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu oraz wskazać na ich podstawie wytyczne projektowe
4,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań.
5,0Student prawidło przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań, uzyskując efekt wysokiej jakości estetycznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_K01Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-4Budowa wnętrza architektoniczno-krajobrazowego
T-W-3Zasady dobrej kompozycji
T-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną w bardzo ograniczonym stopniu.
3,5Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując w znacznej mierze spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potarfi przekształcić przestrzeń uzyskując w pełni spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu.
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną, wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_K02Potrafi współpracować z członkami zespołu przy opracowywaniu wspólnej koncepcji projektowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu.
3,0student wykazuje glównie bierną postawę podczas pracy.
3,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, ale tylko w niektórych etapach powstawania projektu.
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu.
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje.
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje a nawet przejmuje rolę lidera zespołu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_K03Ma świadomość potrzeby zbierania informacji o aktualnych tendencjach w architekturze, nowych realizacjach różnych obiektów architektury krajobrazu i poszukiwań własnego stylu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K12ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami dotyczącymi kształtowania wnętrz osiedlowych i terenów rekreacji w osiedlu.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zbiera aktywnie informacji o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, a jego baza jest cząstkowa.
3,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc bazę danych, odnoszącą się do większości aspektów tematu.
3,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu.
4,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu i i dużej wartości dla opracowywanego tematu.
4,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje.
5,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje i ocenia.