Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Prawne aspekty ochrony przyrody:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawne aspekty ochrony przyrody
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Botaniki i Ochrony Przyrody
Nauczyciel odpowiedzialny Lesław Wołejko <Leslaw.Wolejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe widomości z zakresu waloryzacji siedlisk flory i fauny, ekofizjografii;

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;10
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;10
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach;20
A-W-2Przygotowanie do dyskusji;20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia;20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów;
S-2Ocena formująca: Ocena uczestnictwa w dyskusji;

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O11.1_W01
Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
AK_1A_W12, AK_1A_W13C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O11.1_U01
Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
AK_1A_U17, AK_1A_U18C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O11.1_K01
Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
AK_1A_K10C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O11.1_W01
Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz nie zna prawnych możliwości ochrony krajobrazu;
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma elementarną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu elementarnym prawne możliwości ochrony krajobrazu;
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,0Student posiada wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna bardzo dobrze prawne możliwości ochrony krajobrazu;
5,0Student posiada szeroką i ugruntowaną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką i ugruntowaną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu szerokim prawne możliwości ochrony krajobrazu;

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O11.1_U01
Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
2,0Student nie potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz nie potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,0Student potrafi z pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi elementarnie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,5Student potrafi z niewielką pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,0Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,5Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
5,0Student potrafi wybrać samodzielnie odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko i ugruntowanie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O11.1_K01
Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
2,0Student nie ma świadomości wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,0Student ma elementarną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,5Student ma podstawową świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,0Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,5Student ma pełną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
5,0Student ma pełną i ugruntowaną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;

Literatura podstawowa

  1. Radecki Z., Ustawa o ochronie przyrody – komentarz., Difin, Warszawa, 2012, Wydanie poprawione i uzupełnione

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;10
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;10
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach;20
A-W-2Przygotowanie do dyskusji;20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia;20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O11.1_W01Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W12posiada znajomość podstawowych praw naturalnych i działań związanych ze środowiskiem i jego ochroną
AK_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Cel przedmiotuC-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Treści programoweT-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz nie zna prawnych możliwości ochrony krajobrazu;
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma elementarną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu elementarnym prawne możliwości ochrony krajobrazu;
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,0Student posiada wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna bardzo dobrze prawne możliwości ochrony krajobrazu;
5,0Student posiada szeroką i ugruntowaną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką i ugruntowaną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu szerokim prawne możliwości ochrony krajobrazu;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O11.1_U01Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U17ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
AK_1A_U18umie stosować prawo w praktyce inżynierskiej w zakresie projektowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Treści programoweT-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów;
S-2Ocena formująca: Ocena uczestnictwa w dyskusji;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz nie potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,0Student potrafi z pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi elementarnie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,5Student potrafi z niewielką pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,0Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,5Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
5,0Student potrafi wybrać samodzielnie odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko i ugruntowanie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O11.1_K01Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K10ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
Cel przedmiotuC-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Treści programoweT-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena uczestnictwa w dyskusji;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,0Student ma elementarną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,5Student ma podstawową świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,0Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,5Student ma pełną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
5,0Student ma pełną i ugruntowaną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;