Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność spożądzania projektów. |
W-2 | Znajomość prosperowania firmy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych. |
C-2 | Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. | 1 |
T-PR-2 | Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. | 1 |
T-PR-3 | Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. | 2 |
T-PR-4 | Wizualizacja komputerowa. | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | przygotowanie projektu | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowujaca |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_P01_K03 Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | AK_1A_K03 | — | — | C-2 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1 | S-1 |
AK_1A_P01_K11 Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu | AK_1A_K11 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1 | S-1 |
AK_1A_P01_K12 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | AK_1A_K12 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_P01_K03 Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | 2,0 | Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. |
3,0 | Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | |
3,5 | Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | |
4,0 | Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | |
4,5 | Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji. | |
5,0 | Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski. | |
AK_1A_P01_K11 Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu | 2,0 | Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni. |
3,0 | Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni. | |
3,5 | Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni. | |
4,0 | Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję. | |
4,5 | Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy. | |
5,0 | Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji. | |
AK_1A_P01_K12 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Nie ma świadomości samokdoskonalenia. |
3,0 | Ma świadomość samodoskonaleniai. | |
3,5 | Ma świadomość samodoskonalenia potrafi je uwzględnić w projekcie. | |
4,0 | Ma świadomość samodoskonaleniai oraz potrafi wdroży do projektu nowe rozwiazania po dokładnej analizie swoich rozważań. | |
4,5 | Nie tylko ma świadomość samodoskonalenia ale również potrafi wdrożyć do projektu nowe rozwiązania po dokładnej analizie swoich rozważań pod wzglendem estetycznm. | |
5,0 | Nie tylko ma świadomość samodoskonalenia ale również potrafi wdrożyć do projektu po dokładnej analizie swoich rozważań estetycznych oraz potrafi przekonujaco dyskutować na w/w tematy. |
Literatura podstawowa
- J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
- J. Bogdanowski, Ochrona Wartości Krajobrazu i Środowiska Kulturowego - Ochrona Zabytkowego Krajobrazu Kulturowego, Ośr. Ochr.Zab.Kraj., Warszawa, 1998
- W. Wieczorkiewicz, Architektura i planowanie wsi, Pol. Warszawskiej, Warszawa, 1996