Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR6 6 6,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność spożądzania projektów.
W-2Znajomość prosperowania firmy

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.1
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.1
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.2
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1przygotowanie projektu180
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
AK_1A_K03C-2T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4M-1S-1
AK_1A_P01_K11
Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
AK_1A_K11C-1T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4M-1S-1
AK_1A_P01_K12
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
AK_1A_K12C-1T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4M-1S-1

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
2,0Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,0Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,5Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,0Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,5Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji.
5,0Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski.
AK_1A_P01_K11
Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
2,0Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,5Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni.
4,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję.
4,5Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy.
5,0Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji.
AK_1A_P01_K12
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Nie ma świadomości samokdoskonalenia.
3,0Ma świadomość samodoskonaleniai.
3,5Ma świadomość samodoskonalenia potrafi je uwzględnić w projekcie.
4,0Ma świadomość samodoskonaleniai oraz potrafi wdroży do projektu nowe rozwiazania po dokładnej analizie swoich rozważań.
4,5Nie tylko ma świadomość samodoskonalenia ale również potrafi wdrożyć do projektu nowe rozwiązania po dokładnej analizie swoich rozważań pod wzglendem estetycznm.
5,0Nie tylko ma świadomość samodoskonalenia ale również potrafi wdrożyć do projektu po dokładnej analizie swoich rozważań estetycznych oraz potrafi przekonujaco dyskutować na w/w tematy.

Literatura podstawowa

  1. J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
  2. J. Bogdanowski, Ochrona Wartości Krajobrazu i Środowiska Kulturowego - Ochrona Zabytkowego Krajobrazu Kulturowego, Ośr. Ochr.Zab.Kraj., Warszawa, 1998
  3. W. Wieczorkiewicz, Architektura i planowanie wsi, Pol. Warszawskiej, Warszawa, 1996

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.1
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.1
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.2
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.2
6

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1przygotowanie projektu180
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_K03Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K03ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
Cel przedmiotuC-2Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki.
Treści programoweT-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,0Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,5Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,0Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,5Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji.
5,0Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_K11Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
Treści programoweT-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,5Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni.
4,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję.
4,5Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy.
5,0Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_K12Student w wyniku przeprowadzonych praktyk ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K12ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
Treści programoweT-PR-1Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK.
T-PR-2Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK.
T-PR-3Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych.
T-PR-4Wizualizacja komputerowa.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości samokdoskonalenia.
3,0Ma świadomość samodoskonaleniai.
3,5Ma świadomość samodoskonalenia potrafi je uwzględnić w projekcie.
4,0Ma świadomość samodoskonaleniai oraz potrafi wdroży do projektu nowe rozwiazania po dokładnej analizie swoich rozważań.
4,5Nie tylko ma świadomość samodoskonalenia ale również potrafi wdrożyć do projektu nowe rozwiązania po dokładnej analizie swoich rozważań pod wzglendem estetycznm.
5,0Nie tylko ma świadomość samodoskonalenia ale również potrafi wdrożyć do projektu po dokładnej analizie swoich rozważań estetycznych oraz potrafi przekonujaco dyskutować na w/w tematy.